%@ Language=JavaScript %>
![]() XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Despre Islam
Istoria Islamului
Ce este Islamul?
Despre Coran, și despre învățăturile și practicile mahomedane
4. Diferențele majore între creștinism și Islamism
1 ISTORIA ISLAMULUI
Islamismul, credința musulmanilor constituie o tendința dominantă în viețile multor popoare din Orientul Mijlociu, vestul Asiei si nordul Africii. Impactul acestei credințe asupra lumii este deosebit de mare. În lumea zilelor noastre, Islamismul este religia care înregistrează o rapidă creștere.
Oricât ar fi de popular și oricât de repede s-ar răspândi Islamul, așa cum vom vedea, el nu este de la Dumnezeu și nu are o origine divină, în ciuda patimii cu care unii ar vrea să-l apere!
In analizarea mișcărilor religioase studierea trecutului istoric este aproape fără excepție, revelatoare.
După cum se știe istoria de început a Islamului a gravitat în jurul unui singur personaj central: ,,Mahomed.
a) Viața lui Mahomed întemeietorul Islamului
În anul 570
sau 571 e.n. la 20 aprilie s-a născut Mahomed în orașul Mecca din Arabia. Bineînțeles că nașterea sa nu a fost scutită de legendă. Dar să trecem în revistă câteva evenimente importante reale. Tatăl său a murit înainte de a se naște el. Deși rămase-se în sărăcie după moartea Tatălui său, având doar 5 cămile și o roabă, totuși a fost crescut în felul orășenilor fruntași. Însă din fragedă tinerețe suferea de afecțiuni nervoase, ceea ce pe timpul acela se credea că sunt posesii demonice. La vârsta de 6 ani îi muri maică-sa și fu crescut de bunicul său Abd El-Mottalib, timp de doi ani, apoi și acesta muri, iar băiatul fu încredințat unchiului Abu Tâlib. La vârsta de 25 de ani, Mahomed a intrat în slujbă la o văduvă bogată și nobilă, în vârsta de 40 de ani numita Khadijah (sau, Kadidja). Apoi a început să întreprindă pentru ea călătorii comerciale, ca vizitiu de cămile. Apoi se căsători cu ea, cu toate că între ei era o diferență de 15 ani, au avut 2 băieți și 4 fete, însă băieții au murit de timpuriu.Mahomed era
de statură mijlocie, dar impunătoare, păr negru puțin creț, ochii negri, și nasul în forma ciocului, avea umeri largi și piept puternic, însă avea o constituție nervoasă, având afecțiuni epileptice, sau mai bine zis isterice, îmbinate cu halucinații, temperamentul său era înclinat spre melancolie, totuși era amabil, elocvent și cu mare popularitate.Norman Anderson ne spune despre viata sa următoarele:
"Exista dovezi dintr-o tradiție care cu greu pot fi născocite și care ne spun că Mahomed a suferit de tânăr, crize de nervi. Cu toate acestea, maturul Mahomed a dat semne de profunda dispoziție religioasă. El se retrăgea în peșteri pentru izolare si meditare. Practica frecvent postitul și era înclinat la visare. Profund nemulțumit de politeismul și de crudel
e superstiții ale orașului sau natal Mecca, el pare să fi devenit foarte convins de existenta și transcendenta unui singur Dumnezeu adevărat. Cat de mult din aceasta convingere el a datorat-o Creștinismului și Iudaismului, pare imposibil de determinat.Mah
omed n-a cunoscut Sfânta Scriptură, ci auziseră de la evrei și de la creștini, diferite istorii și fabule, totuși în sufletul lui a prins contur existența și închinarea la un singur Dumnezeu, la un unic Creator al lumii, precum și unele învățături profetice despre înviere și judecata de apoi, toate aceste concepte au prins rădăcini și datorită unor rude de a lui care fiind sătule de corupția poporului și fiind sătuli de politeism și dorind monoteismul.Creștinismul monofizit (adică, cel de concepție că doar o singura natura a existat în întruparea lui Isus), era pe vremea aceea foarte răspândit în Regatul Arab al lui Ghassan, iar Biserica Bizantina era reprezentata de călugări hermiti presărați in jurul Hijaz-ului, calugari cu care se prea poate ca Mahomed
sa fi venit in contact. Nestorienii (adică, cei care din intenția de păstrare a deplinei umanități a Mântuitorului, i-au separat natura Sa divina), erau stabiliți la Al Hira si in Persia. Iudeii erau puternic reprezentați în Al Madina, in Yemen si in multe alte locuri. In plus nu poate exista nici o îndoiala ca la un moment dat din viata lui el a absorbit multa învățătura de la surse Talmudice si ca a avut contact cu o anume forma a Creștinismului, părând extrem de probabil ca adoptarea timpurie de către el a monoteismului sa poate sa-si aibă originea in urma uneia dintre aceste influente."b) Chemarea
Așadar la vârsta maturității sale, concepțiile lui Mahomed s-au schimbat. El a ajuns sa creadă intr-un singur Dumnezeu, Allah, având astfel o credință monoteista. El a respins politeismul idolatru al celor din jurul sau. Pe la vârsta de 40 de ani, de acum religiosul Mahomed, a avut prima sa viziune. Aceste revelații constituie conținutul celor relatate in Koran.
Astfel Mahomed se retrăgea singur în munți și stătea acolo pe gânduri cu privire ceea ce să creadă.
În anul al 40 al vieții sale, în anul 610 e.n. în luna Ramadân, i se arată deodată Arhanghelul Gabriel și strigă la el: ,,citește, el răspunzând că nu poate citi îl provocă pe înger să citească și astfel primi prima revelație care apare în primele cinci versuri ale surei (capitolul) 96, din Coran. După aproape trei ani Mahomed dorind să se sinucidă, Gabriel i se arată din nou iar mai târziu primi alte versuri prin inspirație.
La început Mahomed a fost
nesigur de sursa acestor viziuni; daca ele erau divine sau demonice. Însă, soția lui, Kadidja, l-a încurajat să creadă că acestea proveneau de la Dumnezeu. Mai târziu, ea a devenit primul lui convertit. Totuși cel mai important convertit din rândul primilor adepți ai săi a fost un comerciant bogat numit Abu Bakr, care în cele din urma a devenit și unul din succesorii lui.După ce a început să răspândească ideea că este profetul și cel ales de Dumnezeu să restabilească religia lui Avraam, însă la început a avut puțini aderenți chiar dintre rudele și cunoștințele sale, însă câștigă doi aderenți de seamă, persoane de vază din orașul Mekka, aceștia mai târziu au devenit califi după el. Ceilalți aderenți erau mai mult sclavi.
c) Revelațiile lui Mahomed
În"The Cambridge History of Islam"
se comentează privitor la revelațiile lui Mahomed:"In cursul viziunilor sau la scurt timp după acestea, Mahomed a început să primească "mesaje" sau "revelații" de la Dumnezeu. Câteodată i se părea ca a auzit cuvinte ce i-au fost adresate lui, însă de regula el părea să le "fi descoperit pur si simplu, în inima lui". Oricare ar fi fost "maniera" exacta a revelației, și mai multe "maniere" au fost enumerate de cărturarii musulmani, ceea ce contează este că mesajul nu a fost pro
dusul minții conștiente a lui Mahomed. El a crezut ca putea cu ușurință să facă deosebirea dintre propria sa gândire și aceste revelații."Mesajele care astfel i-au parvenit lui Mahomed și care depășeau mintea lui conștientă, erau la început destul de scurte și alcătuiau scurte versete încheiate de o rima obișnuită sau de o asonantă. Ele erau memorate de către Mahomed și de către adepții săi și recitate ca parte a închinării comune. Mahomed a continuat sa primească mesaje la intervale de timp până la moart
ea lui.În ultimii săi ani, revelațiile începuseră sa fie mai lungi, sa aibă versete mult mai lungi și sa se adreseze treburilor comunității de musulmani din Medina. Toate, sau cel puțin multe din revelații, au fost probabil scrise în timpul vieții lui Mahomed, de către scribii lui.
Aceste viziuni au marcat începutul chemării profetice a lui Mahomed de către Allah. Mahomed a primit aceste viziuni în timpul următorilor douăzeci si doi de ani pana la moartea sa din anul 632 e.n.
d) Hijira - Fuga
Noua credi
nță a avut parte de împotrivire în orașul natal al lui Mahomed, Mecca. Datorita respingerii sale din Mecca si ostracismului vederilor sale, Mahomed si adepții săi s-au retras in orașul cunoscut sub numele de Medina care înseamnă, "Orașul /Cetatea Profetului", noua denumire data vechiului oraș, Yatrib."Hijira" care înseamnă "fuga", marchează punctul de cotitura din Islam. Toate calendarele islamice marchează aceasta data de 16 iulie, anul 622 e.n. ca fiind începutul lor. Astfel, anul 630 după Hristos, ajunge sa fie anul 8 după Hijira ("in anul al optulea al Hijirei").
In primii săi ani din Medina, Mahomed simpatiza atât cu iudeii cât și cu creștinii, insa ei i-au respins atât învățaturile cât și persoana lui. Din cauza acestei respingeri, Mahomed a schimbat centrul de închinare al Islamului de la Ierusalim la Mecca, unde faimoasa piatra neagra Kaaba a fost înălțată. Mahomed a denunțat toți idolii care înconjurau Kaaba si a declarat-o un templu pentru singurul Dumnezeu adevărat, Allah.
Cu atenția sa îndreptată spre Mecca, Mahomed și-a dat seama ca trebuie să se întoarcă curând acasă. În cele din urma, profetul izgonit s-a întors în triumf, cucerind cetatea.
Acum Mahomed își asigurase în Arabia, ascensiunea politica și profetica. Oponenții activi din jurul sau au fost trecuți prin sabie, iar triburile îndepărtate au fost invitate, sub amenințare, să-și trimită delegați care să le comunice supunerea. Înainte de subita sa moarte pe data de 8 iunie 632, el știa că era aproape de îndeplinirea intențiilor lui amb
ițioase: unirea tuturor triburilor arabe intr-o teocrație guvernată după voia lui Allah.În perioada dintre întoarcerea sa la Mecca și moartea sa, Mahomed a propagat Islamul cu un mare zel. În urma militantismului sau și al adepților săi apropiați, noua credință s-a răspândit cu mare repeziciune în întreaga regiune a Orientului.
Când Mahomed a murit, el nu și-a exprimat conducătorilor Islamului dorința de a numi succesori. Lucrul acesta a rezultat în izbucnirea unei lupte pentru putere între diferitele facțiuni care credeau ca propriile metode de a stabili un succesor erau mai bune decât ale rivalilor lor. Principala neînțelegere a apărut între cei ce susțineau că numai din rândurile conductorilor islamici trebuia sa fie ales un calif, și între cei ce cred
eau că succesorul trebuia sa fie ereditar, adică Ali, ginerele lui Mahomed căsătorit cu singura lui fiica, Fatima.Acesta a fost începutul fărâmițării Islamului în toate sectele islamice pe care noi le cunoaștem în prezent.
2. CE ESTE ISLAMUL?Islamul nu este un cult, ci este o mare religie a lumii, deosebit de diferita de Creștinism. Nu este un cult fiindcă un cult înseamnă un grup de oameni polarizați în jurul interpretării distincte a Bibliei de către un om sau de către o organizație, pe când Islamul pretinde o cu totul alta baza a apariției și autorității lui. El este o alternativa spirituala fiindcă oferă oamenilor o alta revelație decât Scriptura -
Koranul - și o alta cale de mântuire, decât Isus Hristos - Mahomed. Fiindcă Isus Hristos a spus: "Eu sunt calea, adevărul și viata; și nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine" (Ioan 14:6), a spune oamenilor ca pot fi mântuiți pe o alta cale înseamnă a le oferi o alternativa. Dar daca Isus este singura Cale de mântuire, prin urmare, nu exista o alta alternativa!De aceea, Islamul este o mare religie a lumii care contesta bazele Creștinismului și care si-a început invazia, pe alocuri agresiva, a lumii. Moscheele răsar în multe zone "creștine", iar daca trăiți într-o tara creștină probabil ca v-ați întrebat ce sunt aceste construcții cu cupole rotunde din unele mari orașe ale țării d-voastră!
Din nefericire, cei mai mulți creștini înțeleg foarte puțin învățăturile Islamului și le este teama sa-l împărtășească pe Hristos musulmanilor. Sper că acest material vă va ajuta să vă pregătiți să le vorbiți musulmanilor pe care-i întâlniți.
"Nu exista alt Dumnezeu în afara de Allah, iar Mahomed este profetul lui Allah" este marea Shahada
, sau "mărturia de credință" pe care musulmanii credincioși o proclama zilnic în toata lumea. Aceasta declarație de credință este ceea ce deosebește de fapt Islamul de celelalte religii ale lumii, Creștinismul, Iudaismul si Hinduismul. Între zeci si se pare, sute de milioane de oameni din toata lumea îl mărturisesc pe Allah ca fiind Dumnezeul lor, iar pe Mohamed, ca profet al lor.Islamul este una dintre cele patru mari religii ale lumii, pe lângă Creștinism, Iudaism si Hinduism. În aceasta scurta evaluare /analiza a Islamismului vom defini cei mai importanți termeni
ai acestei religii.3. Despre Coran, și despre învățăturile și practicile mahomedane
a) Coranul: cuvântul Coran derivă din cuvântul ebraic: surâ care are sensul de: un rând dintr-o carte sau epistolă. O altă explicați este că Coran derivă din tulpina verbală karaa și înseamnă o pericopă sau mai multe pericope. Astfel Coran înseamnă întreaga colecție a revelațiilor lui Mahomed.
Stilul Coranului este felurit, conținând poezie ritmată, totuși domnește o inconsecvență în rimă fiind mai mult o scriere retorică.
Coranul a fost adunat după moartea lui Mahomed, fiind adunate fragmente de scrieri, scrise pe hârtie, pe oase, pe bucăți de mătase, pe frunze, pe pietre și în memoria celor ce au auzit versurile lui Mahomed. Primi trei califi au adunat fragmentele cuvintelor lui Mahomed, în această muncă Zeid care a servit de scriitor profetului a adunat aceste fragmente, din care a ieșit Coranul, însă acesta nu reprezintă toată învățătura lui Mahomed, căci unele din versuri s-au pierdut, unele fiind distruse de el însuși.
Izvoarele Coranului sunt învățăturile și legendele parvenite din iudaism și creștinism, însă cu excepția Psalmului 37:29 citat în Coran în sura XXI, 105, nu există alte citate directe. Se face referire la unele personaje Biblice ca Avraam sau Gabriel care este considerat Duhul Sfânt, Mângâietorul.
Dar să vedem mai pe larg învățăturile Islamului.
b) Învățăturile Islamului:
se bazează pe supunerea devotată față de Dumnezeu. Cartea de căpătâi este Coranul, ceea ce nu rezolvă Coranul ca doctrină, completează Sunna, sau tradiția care de exemplu poruncește circumcizia, care nu apare în Coran. Iar dacă ceva nu este aflat prin tradiție, intră în vigoare: Igjmâ adică consensul comun al Iamâmilor, adică autoritățile cele mai înalte în teologia musulmană, iar ce nu rezolvă aceasta o rezolvă Kiiâs, hotărârea după precedente, după cazuri analoge.Învățătura fundamentală a Islamului este:
,,Nu este Dumnezeu afară de Dumnezeu (Allâhu arabă) și Mahomed este trimisul Său.
La judecata de apoi, raiul va fi răsplata credincioșilor în Alah singurul Dumnezeu, și în trimisul Său Mahomed, iar iadul va fi răsplata necredincioșilor.
Dumnezeu în Coran este unic, are 99 de atribute sau denumiri, este înconjurat de îngeri, care sunt fără păcat și fără nevoi fizice, între ei sunt 4 Arhangheli: Gabriel, numit și Duhul Sfânt; Michael îngerul păzitor al evreilor; Isfrâl (Rafael) care va suna la trâmbiță la judecată; și Asrael, îngerul morții. Asupra Iadului domnește îngerul Mâlik, iar la poarta raiului, Ridvân. Doi îngeri stau
de-a dreapta și de-a stânga fiecărui om pentru a consemna faptele lui. Dracul este numit: Ibâs sau Șeitân (Satan), la început fu un înger dar din cauză că nu s-a închinat la Adam care s-a căit, fu alungat din rai. Personaje importante omenești: Avraam prietenul lui Dumnezeu, Moise și Isus profeți cu putere de a face semne și minuni, și Mahomed profetul deplin. Ei neagă cu vehemență însăși ideea de Fiu al lui Dumnezeu. De asemenea în Islamism este permisă poligamia, ușurința divorțului, sclavia, și femeia este considerată o ființă inferioară.Islamul are patru mari școli, și două secte mari care perpetuează și reprezintă cel mai bine învățăturile lui Mahomed. Iar Coranul are CXIV (114) sura (capitole).
c) Un mahomedan are următoarele datorii în viață:
Mărtur
isirea că nu este alt Dumnezeu afară de Dumnezeu (Alah) și că Mahomed este trimisul Său.Rugăciunea care premergându-i spălarea, se împlinește
de cinci ori pe zi, cu fața spre Mekka, și constă din formule anumite, din citate din Coran, și din închinări ale corpului.Postul
în luna Ramdân zilnic de la răsăritul soarelui până la apus cu abstinență totală de la mâncare și băutură.Milostenia
care este un bir din a patru-zecea parte a veniturilor putând fii plătit în bani sau în natură.Peregrinajul la Kaaba în
luna Zul-Higjgja, pe care are să-l împlinească fiecare moslem (credincios) măcar o dată în viața sa.4. Diferențele majore între creștinism și Islamism sunt:
În Islamism omul ajunge la Dumnezeu și să primească viața veșnică în rai (paradis)
prin faptele lui, pe când în creștinism prin acceptarea harului lui Dumnezeu și a jertfei lui Isus Cristos.Islamul
este lucrul omului pentru Dumnezeu și pentru rai.Credința creștină susține că salvarea
este lucrul lui Dumnezeu pentru om și în om. Isaia 53:6 ne spune că: "Noi rătăceam cu toții ca niște oi, fiecare își vedea de drumul lui; dar Domnul a făcut să cada asupra Lui nelegiuirea noastră a tuturor." Iar Efeseni 2:8, 9, se spune: "Căci prin har ați fost mântuiți prin credință. Și aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca sa nu se laude nimeni. "Creștinii cred într-un
Fiu al lui Dumnezeu singurul care are merite și este Drept, și prin care ne putem apropia de Dumnezeu (Ioan 14:6), în timp ce musulmanii negă acest lucru, ei se apropie de Dumnezeu prin meritele lor.Musulmanii au un mormânt la Mekka conținând trupul lui Mahomed întemeietorul Islamului, creștinii au un mormânt gol al lui Isus care este
Învierea și Viața (Ioan 11:25).Viața lui Mahomed nu are la bază nici o profeție, viața lui Isus că este Mesia are la bază zeci de profeții ale Vechiului Testament.
Pe lângă faptul că nașterea lui Mahomed nu a fost profețită cu mii de ani mai dinainte ca cea a lui Hristos, el nu s-a născut din fecioară, ca și Hristos, nu s-a născut din poporul evreu, nu s-a născut sub Legea lui Moise și în multe alte condiții pe care trebuia să le împlinească trimisul lui Dumnezeu, condiții sau profeții pe care vreau să vi le enumăr, pe scurt.
Pentru o si mai mare detaliere a originii divine a lui Hristos
priviți la lista de mai jos, unde veți vedea profeția făcuta în Vechiul Testament și apoi, împlinirea în Noul Testament.În timp ce citești următorul tabel gândește-te la cine ar putea fi "trimisul lui Dumnezeu" Isus sau Mahomed?
DESCRIEREA MĂRTURIEI |
PROFEȚIA DIN SCRIPTURILE EBRAICE |
ÎMPLINIREA Arătată în Scripturile creștine. |
Sămânța femeii care va zdrobi capul șarpelui |
Geneza 3:15 |
Gal.4:4; Evrei 2:14-15; Col.1:13; Apoc.20:10 |
Urmașul lui Avraam: sămânța în care toate neamurile vor fi binecuvântate |
Geneza 12:3; 22:18; 26:4 |
Matei 1:1 |
Urmașul lui Isac |
Geneza 17:19 |
Luca 3:34 |
Urmașul lui Iacov |
Numeri 24:17 |
Matei 1:2 |
Vine din tribul lui Iuda |
Geneza 49:10 |
Luca 3:33 |
Urmașul pe tronul lui David |
Isaia 9:7 |
Luca 1:32, 33 |
Uns ca Rege |
Psalm 45:6,7; 102:25-27 |
Evrei 1:8-12 |
Născut în Betleem |
Mica 5:2 |
Luca 2:4,5,7 |
Vremea nașterii Lui |
Daniel 9:25 |
Luca 2:1,2 |
Născut din fecioară |
Isaia 7:14 |
Luca 1:26,27,30,31 |
Uciderea copiilor |
Ieremia 31:15 |
Matei 2:16-18 |
Fuga în Egipt |
Osea 11:1 |
Matei 2:14,15 |
I s-a pregă tit calea |
Isaia 40:3-5 |
Luca 3:3-6 |
Precedat de un Înaintaș |
Maleahi 3:1 |
Luca 7:24,27 |
Precedat de Ilie |
Maleahi 4:5,6 |
Matei 11:13,14 |
Numit Fiul lui Dumnezeu |
Psalm 2:7 |
Matei 3:17 |
Slujește în Galilea |
Isaia 9:1,2 |
Matei 4:13-16 |
Zel pentru casa lui Dumnezeu |
Psalm 69:9 |
Ioan 2:17 |
Vorbește în pilde |
Psalm 78:2-4 |
Matei 13:34,35 |
Va tămădui inimile zdrobite |
Isaia 61:1,2 |
Luca 4:18,19 |
Respins de ai Săi, de evrei |
Isaia 53:3 |
Ioan 1:11; Luca 23:18 |
Va fi Profetul |
Deut.18:15 |
Ioan 6:14;7:40; Luca 24:19; Fapte 3:20,22 |
Preot după rânduiala lui Melhisedec |
Psalm 110:4 |
Evrei 5:5,6 |
Intrarea triumfala in Ierusalim |
Zaharia 9:9 |
Marcu 11:7,9,11 |
Lăudat de copii |
Psalm 8:2 |
Matei 21:15,16 |
Nu este crezut |
Isaia 53:1 |
Ioan 12:37,38 |
Trădat de un prieten |
Psalm 41:9 |
Luca 22:47,48 |
Vândut pe treizeci de arginți |
Zaharia 11:12 |
Matei 26:14,15 |
Acuzat de martori mincinoși |
Psalm 35:11 |
Marcu 14:57,58 |
Tăcut în fața acuzațiilor |
Isaia 53:7 |
Marcu 15:4,5 |
Scuipat și bătut |
Isaia 50:6 |
Matei 26:67 |
Urât fară temei |
Psalm 35:19 |
Ioan 15:24,25 |
Moare în locul...pedepsit în locul nostru... |
Isaia 53:5 |
Rom.5:6,8 |
Răstignit împreuna cu răufăcători |
Isaia 53:12 |
Marcu 15:27,28 |
Străpunse mâinile și picioarele |
Zaharia 12:10; Psalm 22:1,7,8,16,18 |
Ioan 20:27 |
Disprețuit / hulit și batjocorit |
Psalm 22:7,8 |
Luca 23:35 |
Este chinuit de sete |
Psalm 22:15 |
Ioan 19:28 |
Îi este dat vin / oțet să bea |
Psalm 69:21 |
Matei 27:34,48 |
Ocărât |
Psalm 69:9 |
Rom.15:3 |
Se roagă pentru dușmani |
Psalm 109:4 |
Luca 23:34 |
Soldații au tras la sorti pentru cămașa Lui |
Psalm 22:17,18 |
Matei 27:35,36 |
Părăsit de Dumnezeu |
Psalm 22:1 |
Matei 27:46 |
Nu va avea nici un os sfărâmat / zdrobit |
Psalm 34:20 |
Ioan 19:32,33,36 |
Străpuns în coasta |
Zaharia 12:10 |
Ioan 19:34 |
Înmormântat laolaltă cu cei bogați |
Isaia 53:9 |
Matei 27:57-60 |
Învie din morți |
Psalm 16:10; 49:15 |
Marcu 16:6,7; Fapte 2:27,31 |
Se va înălța la dreapta lui Dumnezeu |
Psalm 68:18 |
Marcu 16:19; 1Cor.15:4; Efes.4:8 |
Mahomed, întemeietorul Islamului nu a împlinit nici una dintre aceste profeții, după cum ne-o dovedesc locul nașterii lui, vremea sau poporul din care se trage, și așa mai departe! De aceea, pretenția de concurență pe care Islamul o face Creștinismului, este într-adevăr lipsita de confirmare divină.
O întrebare care se ridică este:
Au musulmanii și creștinii același Dumnezeu, adică este Iahve Dumnezeul Bibliei acelaș cu Alah Dumnezeul Coranului?Voi răspunde cu o întrebare la această întrebare: Este Alah Dumnezeul musulmanilor Tatăl lui Isus Cristos? Nu, căci Alah nu are nici un Fiu, aceasta ar fi o blasfemie la adresa lui Alah, atunci este clar că Alah nu este totuna cu Dumnezeul Bibliei și Tatăl Domnului nostru Isus Cristos. De fapt strigătul: ,,Allahu akbar Dumnezeu este totdeauna Cel mai mare, demonstrează că cu Alah nu se poate intra într-o relație persona
lă și intimă ca între un fiu și un Tată, căci pentru un musulman noțiuni ca ,,copil al lui Dumnezeu sau ,,Tatăl nostru ceresc sunt de neînțeles chiar blasfematoare. Ce minunat Dumnezeu prezintă Biblia, un Dumnezeu care ne este Tată, care ne-a răscumpărat cu sângele scump al Fiului Său, care ne iubește și dorește să avem o relație de prietenie, o relație Tată-Fiu prin care putem spune ,,Abba, Tată (Romani 8:15).Dacă vrei să intri într-o relație de prietenie cu Dumnezeul și Tatăl Domnului Isus Cristos, fă o rugăciune, poți urma modelul următor
:Dumnezeule Sfânt, vin în prezența Ta așa păcătos cum sunt, și îți mulțumesc că mi-ai dat viață și că pot să mă rog Ție, te rog iartă-mă de păcatele mele prin sângele vărsat de Isus Cristos Fiul Tău, în care nu am crezut, dar îmi dau seama pe baza profețiilor făcute de sfinții profeții că El este Salvatorul trimis de tine, de aceea îl accept ca Fiu al Tău, Domn și Salvator toate realizate prin puterea Ta cea nespus de mare, mărește-mi credința și fă din mine un Fiu care să-ți aducă cinste în orice moment al vieții, îți mulțumesc că te-am găsit Părinte veșnic, AMIN.