BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Calea Creștină

NR. 1, Anul 1 martie 2001

Articolul nr.1 de studiu ― Cerul și Pământul ― [Apocalipsa 21:1]

 

1.Ce susțin religiile despre cer și pământ ca existență?

La ora actuală există trei variante de interpretare asupra pasajelor Biblice referitoare la acest subiect, după cum urmează: 1. Unii susțin că cerurile și pământul fizic vor dispărea, fiind distruse de Dumnezeu și aduc ca argumente următoarele pasaje Biblice pe care noi le vom împărți în trei categorii: a) Matei 5:18; 24:35;Marcu 13:31;Luca 21:33; b) Psalmul 102:26;Isaia 51:6;Evrei 1:10-12; c) 2Petru 3:7,10-13;Apocalipsa 20:11; 21:1. 2. Alții spun că aceste pasaje se referă la oamenii răi prefigurați de ceruri care sunt guvernele umane (Hagai 2:21,22) iar pământul ar fi masele de oameni simpli dar nelegiuiți (Geneza 6:11; 12:11;Deut.32: 1;Psalmul 66:4; 96:1,2; 100:1). Iar pământul și cerul literal vor există etern (Psalmul 89:29,35-37; 148:1-6; 78:69:104:5;Ecleziast 1:4). 3. A treia variantă de interpretare este că cerul și pământul vor exista ca esență (Mica 6:2;Ieremia 31:35-37; 33:25,26), dar sunt unele texte în care se reliefează că cerul și pământul vor trece, dar nu în sensul de încetare a existenței, ci ca transformare într-un cer nou și un pământ nou (Psalmul 102:26;Isaia 51:6;Evrei 1:10-12).

2.Oare a învățat Iesus când a fost pe pământ că cerul și pământul va dispărea?

Unii susțin ideea că cerul și pământul va fi distrus, argumentând cu cuvintele lui care declară: ”Cerul și pământul vor trece, dar cuvintele mele nu vor trece nicidecum” (Matei 24:35;Marcu 13:31;Luca 21:33), dacă citim cu atenție contextul, observăm că El vrea să accentueze că mai degrabă trece cerul și pământul decât cuvintele sale care se vor împlini negreșit (Matei 5:18;Luca 16:17:Isaia 54:10). Un alt sens este că cerul și pământul vor trece adică nu va rămâne în forma actuală ruinată de oameni, ci va fi înnoit, în contrast cu cuvintele Domnului care se vor împlini fără ca ele să fie schimbate (compară Ieremia 1:12 cu Isaia 35:1,2). Ba mai mult Iesus a învățat că pământul va fi locuit de oameni, deci nu poate să-și înceteze existența (Matei 5:5; 6:10;Luca 11:2; 13:28,29; 19:17-19).

3.Susține Biblia că cerul și pământul fizic va dispărea, sau va fi transformat?

Este clar că unele texte se referă la cerul și pământul fizic că v-a trece, dar acestea vor să sublimeze perisabilitatea creației în contrast cu eternitatea și caracterul imuabil, adică neschimbător al lui Dumnezeu. O ilustrare potrivită care armonizează textele despre eternitatea creației, cu cele în care se arată că va trece este următoarea: o ființă umană își schimbă toate celulele corpului în aproximativ 7 ani, deci omul de acum 7 ani din punct de vedere fizic nu mai există, totuși datorită regenerării celulelor, el nu și-a încetat existența, tot la fel cerul și pământul se vor înnoi iar pământul își va continua existența, de aceea Biblia vorbește de “reînnoirea, (n.s. regenerare”)BCR tuturor lucrurilor (Matei 19:28;Fapte 3:21). De fapt revenind la textele de bază, contextul lor nu susține ideea de încetare a existenței, ci de schimbare (Psalmii 102:12-16,26-28;Isaia 51:3,5-8,11-16; 52:10; 49:8,10,13).

4.Care este semnificația următoarelor texte Biblice?

5.Când și cum se împlinesc profețiile din Apocalipsa 20:11 și 21:1?

Textul din Apocalipsa 20:11 se aplică după mia de ani, deoarece atunci are loc învierea și judecata celor morți (Ap.20: 5), iar Pământul și cerul la care se referă, nu este cel fizic deoarece este ilogic ca după ce acesta să fie transformat în paradis să fie după aceia distrus. Faptul că nu s-au mai găsit cerul și Pământul se referă că nimic din sistemul vechi al lui Satan nu a rămas ne judecat și neschimbat de Cristos (Daniel 2:35,44;Filipeni 3:21).

Iar textul din Apocalipsa 21:1 luat în contextul lui descrie situația ce are loc în mia de ani, deoarece v.1 este legat de v.2 care descrie coborârea noului Ierusalim care va aduce revărsări de binecuvântări, adică apa vieții care izvorăște din noul Ierusalim și aduce vindecare neamurilor (Apocalipsa 22:1,2). Textul din Ap.21: 1,2 este puțin probabil să se aplice după mia de ani căci noul Ierusalim este coborât atunci și atacat (Ap.20: 7-9), astfel rezultă că el s-a coborât deja. Iar Ap.21:4 care spune că moartea nu va mai exista se referă probabil la moartea adamică la care i se pune capăt odată cu începutul domniei milenare a lui Cristos. Dacă cerul și pământul dintâi care au trecut se referă la stările de lucruri din sistemul lui Satan (Ap.21: 4), la ce se referă expresia “marea nu mai este”? Cu siguranță că nu se referă la marea fizică sau la apele literale, deoarece acestea sunt eterne (Ieremia 5:22,Psalmii 72:8; 104:6-9;Zaharia 9:9,10). Ci se referă la oamenii răi comparați adeseori în Biblie cu marea (Isaia 17:12,13; 57:20;Ieremia 51:41-43;Ap.17: 15).

6.Când se vor împlinii celelalte texte în care apare expresia “un cer nou și un pământ nou”?

În Biblie există doar patru pasaje unde apare această expresie. În continuare le vom analiza:

7.Ce semnifică expresia ”un cer nou și pământ nou” ?

Unii interpretează această expresie că s-ar referii la un alt cer și la o altă planetă, dar această interpretare ar contrazice următoarele texte biblice: Isaia 32:15-18; 35; 60;Ecleziast 1:4. Dacă am interpreta în felul acesta atunci ar trebui să tragem concluzia că iudeii care s-au întors din Babilon au revenit pe altă planetă, căci și la revenirea în țara promisă s-a aplicat această expresie. O ilustrare potrivită care ne-ar ajuta să înțelegem această expresie, este ceea ce este consemnat la 2Ccorinteni 5:17 unde se spune despre creștini că sunt: “o creație nouă”, însemnând o schimbare a personalității. În mod asemănător un cer nou și un pământ nou reprezintă o transformare sau regenerare fizică, cât și o nouă guvernare peste o nouă societate de oameni (Ap.21: 4,5:Romani 8:19-22;Evrei 12:26-28).

Întrebări RECAPITULATIVE:

  1. Care sunt diferitele variante de interpretare despre existența Cerului și-al Pământului?
  2. Care este semnificația expresiei “un cer nou si un pământ nou”?
  3. Când are loc împlinirea acestor profeții?

 

Articolul nr.2 de studiu - Speranța biblică despre Cer și Pământ - [Efeseni 1:10]

 

1.Cum a fost creat Pământul și pentru ce scop?

Pământul a fost făcut perfect, deoarece lucrarea lui Dumnezeu este perfectă (Deuteronomul 32:4), în plus, El declară cu privire la lucrurile create în Geneza 1:31”…Iată că erau foarte bune”. Iar Dumnezeu nu face nimic fără un scop precis (Proverbe 16:4).

Scopul cu care a fost creat pământul era minunat și el este descris în Geneza 1:28; 2:15 din aceste texte reies trei idei: 1. Înmulțirea oamenilor pe tot pământul; 2. Supunerea pământului, adică extinderea Edenului pe tot pământul; 3. Stăpânirea peste orice fel de viețuitoare. Ce misiuni încântătoare care ar fi procurat satisfacție și bucurie!

2.S-a schimbat scopul Creatorului cu privire la om și pământ?

Unele persoane religioase ar lăsă să se înțeleagă că scopul lui Dumnezeu se va schimba, deoarece ei cred că Pământul va fi distrus și toți oamenii buni vor merge în cer, ne mai fiind nevoie de această planetă. Totuși Biblia precizează că scopul lui Dumnezeu nu se schimbă, deoarece hotărârile sale și cuvântul său nu pot rămâne neîmplinite (Isaia 14:24; 46:10,11; 55:10,11). Unii ar putea spune că aceste principii nu se aplică la cuvintele din Geneza, cu privire la pământ, dar așa să fie oare? Ei bine însuși contextul din Isaia 55 scoate în evidență, în mod clar, că acest principiu se aplică și la scopul Creatorului cu privire la pământ, deoarece v.13 declară în mod solemn: ”În locul spinului se va înălța chiparosul, în locul mărăcinilor va crește mirtul și lucrul acesta va fi un nume pentru DOMNUL (“Iehova” SS 1874), un semn veșnic nepieritor”. Deci transformarea acestui pământ într-un paradis, este legată de sfințirea numelui lui Dumnezeu (vezi și: Ezechiel 36:23-29,33-38). Astfel împlinirea scopului cu privire la pământ și om va fi un semn nepieritor al puterii și imuabilității lui Dumnezeu (Isaia 45:18;Psalmul 115:16).

3.Când a început chemarea moștenirii cerești?

În primul rând, trebuie să știm că credincioșii dinainte de venirea lui Mesia, au avut speranța de a fi înviați pe pământ și nu a merge în cer (Iov 14:13-15;Psalmul 71:20-25;Isaia 26:19;Daniel 12:13), de fapt cu excepția cărții Daniel, Scripturile Ebraice sau Vechiul Testament cum este cunoscut, nu susține ideea de a merge în cer, doar în cartea Daniel sunt prezente profeții cu privire la sfinții care vor fi în cer alături de Cristos la guvernare (Daniel 7:18,22,27; 12:3). Este clar că credincioșii din vechime ca Iov, Moise, David, Daniel, nu au mers în cer ne având această perspectivă (Iov 14:13-15;Deut.31: 16;Fapte 2:29,34;Daniel 12:13). De fapt posibilitatea de a intra în cer, începe odată cu moartea și învierea Domnului Iesus Cristos. El a inaugurat această cale nouă nepătrunsă înainte în locul preasfânt, adică în cer (Evrei 6:18-20; 9:8,24; 10:19,20;Efeseni 3:5,6; 2Timotei 1:9,10; 1Petru 1:10-12). Cel ce a încheiat linia speranței pământești este Ioan Botezătorul, deoarece cu privire la El se spun următoarele: că Cel mai mic din cer este mai mare ca El, și că nu a fost născut din Dumnezeu, ci este cel mai mare născut din femei, fiind prietenul mirelui, ne făcând parte din mireasa lui Cristos (Matei 11:11,12;Ioan 3:29).

Astfel deci ideea că Enoh, Moise, Ilie au mers în cerurile spirituale înainte de Cristos este falsă, din următoarele motive: ”Nimeni nu s-a suit în cer, afară de Cel care S-a coborât din cer, Fiul Omului” Ioan 3:13, în plus în cer nu pot intra corpurile carnale, așa cum susțin unii că a fost răpit Ilie sau alții (1Corinteni 15:50). În consecință aceștia nu au fost duși în al treilea cer, unde locuiește Dumnezeu (2Corinteni 12:1-4), ci au fost mutați dintr-o zonă a pământului în alta prin văzduh ca și Ezechiel (Ezechiel 3:13-15; 8:3; 11:1,3,23,24). De fapt Moise a murit și nu a plecat nicăieri (Iuda 9;Deut.34:6), iar apariția lui Moise și Ilie cu ocazia schimbării la față a lui Iesus (Luca 9:28-36), nu susține existența lor în cer, deoarece a fost o viziune care poate fi ceva ireal, adică o imagine creată (Fapte 12:9; Ezechiel 11:24), căci Dumnezeu poate chemă lucrurile care nu sunt ca și cum ar fi (Romani 4:17), pe lângă aceasta Evanghelistul Luca comentează inițiativa lui Petru de a construi trei colibe și pentru Moise și Ilie prin cuvintele: ”Nu știa ce spune”, deci nu putea Moise și Ilie să stea în colibe, deoarece era o imagine a lor. Ba mai mult Biblia precizează că Ilie a trimis o scrisoare după câți-va ani de la răpirea lui, adică mutarea lui din ținutul Iordanului în altă parte (2Împărați 2:11,12;3:1;8:16;2Cronici 21:5,11-20). De aceea Biblia arată că toți aceștia nu au primit viața veșnică promisă, ci o vor primi în viitor la înviere (Evrei 11:5,13,39).

4.Cât va dura această speranță și pentru cine este ea?

Această speranță a fost dată pentru un timp (1Petru 1:10-12), ea durează de la învierea lui Cristos până în perioada convertirii Israelului carnal, care va avea loc în viitor (Romani 11:25,26). Această speranță este pentru toți creștinii, căci toți care îi slujesc lui Iesus și cred în El vor fi în cer lângă El, fiind fii ai lui Dumnezeu și născuți din El (Ioan 12:26;Romani 8:14-17; 1Ioan 5:1com. cu 1Petru 1:3,4). De fapt creștinii (unșii lui Dumnezeu, căci aceasta înseamnă cuvântul creștin) nu au decât o singură speranță (Efeseni 4:4), cea cerească (Filipeni 3:20).

Aceștia constituie mireasa lui Cristos (Efeseni 5:25-27) și aceștia vor merge în cer cu funcțiile de Regi, Preoți și Judecători împreună cu Cristos, exercitându-le peste oamenii de pe pământ (Apocalipsa 1:6 20:6;1Corinteni 6:2,3).

Dar mireasa lui Cristos are și însoțitoare, acestea o vor însoți în cer la nuntă (Psalmul 45:9,14,15), acestea sunt descrise în Apocalipsa 7:9-17;19:1,6 ca fiind o Mare Mulțime din toate națiunile, aceștia se împacă cu Dumnezeu în perioada Marelui necaz, având rolul în cer de a sluji în templul lui Dumnezeu. Dar cine sunt însoțitorii mirelui? Aceasta vom vedea în paragraful următor.

5.Cine sunt cei 144.000 din Apocalipsa 7:1-8; 14:1-5?

Biblia ne furnizează 3 indicii clare, care ne vor ajuta să-i identificăm acestea sunt: 1. Ei sunt identificați ca fiind din semințiile fiilor lui Israel (Ap.7: 4), deci ei nu sunt Israelul spiritual, căci această expresie nu apare nicăieri cu referire la Israelul spiritual (creștinii dintre națiuni). 2. “Ei sunt aceia care nu s-au întinat cu femei, căci sunt virgini” (Ap.14: 4), când Biblia folosește expresia: ”Ei sunt aceia”, ceea ce urmează nu este ceva simbolic ci literal, astfel este potrivit ca însoțitorii mirelui să fie virgini ca mirele. 3.” …ei sunt aceia care urmează pe Miel oriunde merge El. Au fost răscumpărați dintre oameni ca cel dintâi rod” (Ap.14: 4), astfel aceștia sunt însoțitorii mirelui mergând la cer probabil cu aproximativ trei ani și jumătate înainte de mireasă care va fi strămutată în cer la venirea lui Cristos (1Corinteni 15:23,51-53;1Tesaloniceni 4:16,17). Acest lucru este arătat în Apocalipsa 12 unde cei 144.000 sunt reprezentați de copilul de parte bărbătească răpit la tronul lui Dumnezeu cu aproximativ trei ani și jumătate înainte de legarea lui Satan (Ap.12:4-6). Toți aceștia vor merge în cer în corpuri spirituale nu carnale (1Corinteni 15:42-44,50;Filipeni 3:20,21;compară Romani 8:29 cu 1Petru 3:18). În concluzie cei 144.000 sunt o categorie specială în cer, dar nu sunt singuri răscumpărați pentru cer, căci Biblia vorbește de mai multe poziții și categorii de răscumpărați în cer (Ioan 14:2,3;Matei 11:11 compară cu 18:4;Luca 19:17-19).

6.Cine va trăi pe pământ ca supuși ai Regatului lui Dumnezeu?

Biblia arată clar că vor exista supraviețuitori a zilei de mânie a lui Iehova, care vor locui pământul (Daniel 7:13,14;Maleahi 4:1-3; Apocalipsa 20:3,8;Psalmul 37:9-11,29). Aceștia provin din Israelul care se întoarce la Iehova și Iesus în timpul sfârșitului, despre această convertire și moștenire a țări lor vorbesc aproape toți profeții (Isaia 44:1-5;Ezechiel 37:21-28;Amos 9:11-15). Pe lângă aceștia se vor alipi oameni din toate națiunile, care se vor căii în perioada Armaghedonului, invocând numele lui Dumnezeu cu credință (Zaharia 14:11-16;Fapte 2:21;Mica 4:1-4;Isaia 2:2-4).

Pe lângă Israel și națiunile salvate în ultim moment, cei ce vor locui pământul sunt și credincioșii din vechime și toți drepții care vor avea parte de a doua înviere de după mileniu (Ap.20: 5,11-15;Ioan 5:28,29). Atât ei cât și cei ce au rămas fideli la ultima încercare provocată de eliberarea lui Satan, vor moșteni pământul pentru eternitate (Ap.20: 1-10;Isaia 60:21; 66:22).

7.Cum va fi viața pe noul pământ?

La reîntoarcerea lui Isus Cristos va începe reînnoirea tuturor lucrurilor (Matei 19:28; Fapte 3:21), atunci va începe eliberarea pământului și a omenirii de orice forma a răului (Isaia 11:9), deoarece Satan este legat (Ap.20:1-3). Astfel treptat pământul va deveni un paradis (Isaia 32:15-17; 35), unde nu va exista războaie (Psalmul 46:8,9), foamete (Psalmul 72:16; Isaia 65:22), boala, bătrânețea și moartea ca moștenire a păcatului lui Adam va dispărea (Isaia 33:24; 35:5,6; Iov 33:25), va fi o adevărata pace și locuințe pentru toți (Isaia 32:17,18; 65.21,22; Mica 4:3,4), deoarece nici animalele nu vor mai constitui o amenințare (Isaia 11:6-9; Osea 2.8,18). La sfârșitul celor o mie de ani, după nimicirea morții, atunci și creația se vor bucura de libertatea fiilor lui Dumnezeu (Romani 8:18-21).

Întrebări RECAPITULATIVE:

  1. Cu ce scop a fost creat pământul și cine îl va locui?
  2. Când a început chemarea pentru viața cerească și când se va încheia?
  3. Vor exista în cer mai multe categorii de răscumpărați și mai multe poziții (exemplificați)?

Pentru mai multe informații, scrieți pe adresa :

Arad; cod. 2900; Str. Mețianu nr.1; SC.B; ap.12; - Ișfa alin –

Sau telefonați la nr. :

0257-285452