![]() XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Calea Creştină
NR. 1, Anul 1 martie 2001 |
Articolul nr.1 de studiu ― Cerul şi Pământul ― [Apocalipsa 21:1]
1.Ce susţin religiile despre cer şi pământ ca existenţă?
La ora actuală există trei variante de interpretare asupra pasajelor Biblice referitoare la acest subiect, după cum urmează: 1. Unii susţin că cerurile şi pământul fizic vor dispărea, fiind distruse de Dumnezeu şi aduc ca argumente următoarele pasaje Biblice pe care noi le vom împărţi în trei categorii: a) Matei 5:18; 24:35;Marcu 13:31;Luca 21:33; b) Psalmul 102:26;Isaia 51:6;Evrei 1:10-12; c) 2Petru 3:7,10-13;Apocalipsa 20:11; 21:1. 2. Alţii spun că aceste pasaje se referă la oamenii răi prefiguraţi de ceruri care sunt guvernele umane (Hagai 2:21,22) iar pământul ar fi masele de oameni simpli dar nelegiuiţi (Geneza 6:11; 12:11;Deut.32: 1;Psalmul 66:4; 96:1,2; 100:1). Iar pământul şi cerul literal vor există etern (Psalmul 89:29,35-37; 148:1-6; 78:69:104:5;Ecleziast 1:4). 3. A treia variantă de interpretare este că cerul şi pământul vor exista ca esenţă (Mica 6:2;Ieremia 31:35-37; 33:25,26), dar sunt unele texte în care se reliefează că cerul şi pământul vor trece, dar nu în sensul de încetare a existenţei, ci ca transformare într-un cer nou şi un pământ nou (Psalmul 102:26;Isaia 51:6;Evrei 1:10-12).
2.Oare a învăţat Iesus când a fost pe pământ că cerul şi pământul va dispărea?
Unii susţin ideea că cerul şi pământul va fi distrus, argumentând cu cuvintele lui care declară: ”Cerul şi pământul vor trece, dar cuvintele mele nu vor trece nicidecum” (Matei 24:35;Marcu 13:31;Luca 21:33), dacă citim cu atenţie contextul, observăm că El vrea să accentueze că mai degrabă trece cerul şi pământul decât cuvintele sale care se vor împlini negreşit (Matei 5:18;Luca 16:17:Isaia 54:10). Un alt sens este că cerul şi pământul vor trece adică nu va rămâne în forma actuală ruinată de oameni, ci va fi înnoit, în contrast cu cuvintele Domnului care se vor împlini fără ca ele să fie schimbate (compară Ieremia 1:12 cu Isaia 35:1,2). Ba mai mult Iesus a învăţat că pământul va fi locuit de oameni, deci nu poate să-şi înceteze existenţa (Matei 5:5; 6:10;Luca 11:2; 13:28,29; 19:17-19).
3.Susţine Biblia că cerul şi pământul fizic va dispărea, sau va fi transformat?
Este clar că unele texte se referă la cerul şi pământul fizic că v-a trece, dar acestea vor să sublimeze perisabilitatea creaţiei în contrast cu eternitatea şi caracterul imuabil, adică neschimbător al lui Dumnezeu. O ilustrare potrivită care armonizează textele despre eternitatea creaţiei, cu cele în care se arată că va trece este următoarea: o fiinţă umană îşi schimbă toate celulele corpului în aproximativ 7 ani, deci omul de acum 7 ani din punct de vedere fizic nu mai există, totuşi datorită regenerării celulelor, el nu şi-a încetat existenţa, tot la fel cerul şi pământul se vor înnoi iar pământul îşi va continua existenţa, de aceea Biblia vorbeşte de “reînnoirea, (n.s. regenerare”)BCR tuturor lucrurilor (Matei 19:28;Fapte 3:21). De fapt revenind la textele de bază, contextul lor nu susţine ideea de încetare a existenţei, ci de schimbare (Psalmii 102:12-16,26-28;Isaia 51:3,5-8,11-16; 52:10; 49:8,10,13).
4.Care este semnificaţia următoarelor texte Biblice?
5.Când şi cum se împlinesc profeţiile din Apocalipsa 20:11 şi 21:1?
Textul din Apocalipsa 20:11 se aplică după mia de ani, deoarece atunci are loc învierea şi judecata celor morţi (Ap.20: 5), iar Pământul şi cerul la care se referă, nu este cel fizic deoarece este ilogic ca după ce acesta să fie transformat în paradis să fie după aceia distrus. Faptul că nu s-au mai găsit cerul şi Pământul se referă că nimic din sistemul vechi al lui Satan nu a rămas ne judecat şi neschimbat de Cristos (Daniel 2:35,44;Filipeni 3:21).
Iar textul din Apocalipsa 21:1 luat în contextul lui descrie situaţia ce are loc în mia de ani, deoarece v.1 este legat de v.2 care descrie coborârea noului Ierusalim care va aduce revărsări de binecuvântări, adică apa vieţii care izvorăşte din noul Ierusalim şi aduce vindecare neamurilor (Apocalipsa 22:1,2). Textul din Ap.21: 1,2 este puţin probabil să se aplice după mia de ani căci noul Ierusalim este coborât atunci şi atacat (Ap.20: 7-9), astfel rezultă că el s-a coborât deja. Iar Ap.21:4 care spune că moartea nu va mai exista se referă probabil la moartea adamică la care i se pune capăt odată cu începutul domniei milenare a lui Cristos. Dacă cerul şi pământul dintâi care au trecut se referă la stările de lucruri din sistemul lui Satan (Ap.21: 4), la ce se referă expresia “marea nu mai este”? Cu siguranţă că nu se referă la marea fizică sau la apele literale, deoarece acestea sunt eterne (Ieremia 5:22,Psalmii 72:8; 104:6-9;Zaharia 9:9,10). Ci se referă la oamenii răi comparaţi adeseori în Biblie cu marea (Isaia 17:12,13; 57:20;Ieremia 51:41-43;Ap.17: 15).
6.Când se vor împlinii celelalte texte în care apare expresia “un cer nou şi un pământ nou”?
În Biblie există doar patru pasaje unde apare această expresie. În continuare le vom analiza:
7.Ce semnifică expresia ”un cer nou şi pământ nou” ?
Unii interpretează această expresie că s-ar referii la un alt cer şi la o altă planetă, dar această interpretare ar contrazice următoarele texte biblice: Isaia 32:15-18; 35; 60;Ecleziast 1:4. Dacă am interpreta în felul acesta atunci ar trebui să tragem concluzia că iudeii care s-au întors din Babilon au revenit pe altă planetă, căci şi la revenirea în ţara promisă s-a aplicat această expresie. O ilustrare potrivită care ne-ar ajuta să înţelegem această expresie, este ceea ce este consemnat la 2Ccorinteni 5:17 unde se spune despre creştini că sunt: “o creaţie nouă”, însemnând o schimbare a personalităţii. În mod asemănător un cer nou şi un pământ nou reprezintă o transformare sau regenerare fizică, cât şi o nouă guvernare peste o nouă societate de oameni (Ap.21: 4,5:Romani 8:19-22;Evrei 12:26-28).
Întrebări RECAPITULATIVE:
Articolul nr.2 de studiu - Speranţa biblică despre Cer şi Pământ - [Efeseni 1:10]
1.Cum a fost creat Pământul şi pentru ce scop?
Pământul a fost făcut perfect, deoarece lucrarea lui Dumnezeu este perfectă (Deuteronomul 32:4), în plus, El declară cu privire la lucrurile create în Geneza 1:31”…Iată că erau foarte bune”. Iar Dumnezeu nu face nimic fără un scop precis (Proverbe 16:4).
Scopul cu care a fost creat pământul era minunat şi el este descris în Geneza 1:28; 2:15 din aceste texte reies trei idei: 1. Înmulţirea oamenilor pe tot pământul; 2. Supunerea pământului, adică extinderea Edenului pe tot pământul; 3. Stăpânirea peste orice fel de vieţuitoare. Ce misiuni încântătoare care ar fi procurat satisfacţie şi bucurie!
2.S-a schimbat scopul Creatorului cu privire la om şi pământ?
Unele persoane religioase ar lăsă să se înţeleagă că scopul lui Dumnezeu se va schimba, deoarece ei cred că Pământul va fi distrus şi toţi oamenii buni vor merge în cer, ne mai fiind nevoie de această planetă. Totuşi Biblia precizează că scopul lui Dumnezeu nu se schimbă, deoarece hotărârile sale şi cuvântul său nu pot rămâne neîmplinite (Isaia 14:24; 46:10,11; 55:10,11). Unii ar putea spune că aceste principii nu se aplică la cuvintele din Geneza, cu privire la pământ, dar aşa să fie oare? Ei bine însuşi contextul din Isaia 55 scoate în evidenţă, în mod clar, că acest principiu se aplică şi la scopul Creatorului cu privire la pământ, deoarece v.13 declară în mod solemn: ”În locul spinului se va înălţa chiparosul, în locul mărăcinilor va creşte mirtul şi lucrul acesta va fi un nume pentru DOMNUL (“Iehova” SS 1874), un semn veşnic nepieritor”. Deci transformarea acestui pământ într-un paradis, este legată de sfinţirea numelui lui Dumnezeu (vezi şi: Ezechiel 36:23-29,33-38). Astfel împlinirea scopului cu privire la pământ şi om va fi un semn nepieritor al puterii şi imuabilităţii lui Dumnezeu (Isaia 45:18;Psalmul 115:16).
3.Când a început chemarea moştenirii cereşti?
În primul rând, trebuie să ştim că credincioşii dinainte de venirea lui Mesia, au avut speranţa de a fi înviaţi pe pământ şi nu a merge în cer (Iov 14:13-15;Psalmul 71:20-25;Isaia 26:19;Daniel 12:13), de fapt cu excepţia cărţii Daniel, Scripturile Ebraice sau Vechiul Testament cum este cunoscut, nu susţine ideea de a merge în cer, doar în cartea Daniel sunt prezente profeţii cu privire la sfinţii care vor fi în cer alături de Cristos la guvernare (Daniel 7:18,22,27; 12:3). Este clar că credincioşii din vechime ca Iov, Moise, David, Daniel, nu au mers în cer ne având această perspectivă (Iov 14:13-15;Deut.31: 16;Fapte 2:29,34;Daniel 12:13). De fapt posibilitatea de a intra în cer, începe odată cu moartea şi învierea Domnului Iesus Cristos. El a inaugurat această cale nouă nepătrunsă înainte în locul preasfânt, adică în cer (Evrei 6:18-20; 9:8,24; 10:19,20;Efeseni 3:5,6; 2Timotei 1:9,10; 1Petru 1:10-12). Cel ce a încheiat linia speranţei pământeşti este Ioan Botezătorul, deoarece cu privire la El se spun următoarele: că Cel mai mic din cer este mai mare ca El, şi că nu a fost născut din Dumnezeu, ci este cel mai mare născut din femei, fiind prietenul mirelui, ne făcând parte din mireasa lui Cristos (Matei 11:11,12;Ioan 3:29).
Astfel deci ideea că Enoh, Moise, Ilie au mers în cerurile spirituale înainte de Cristos este falsă, din următoarele motive: ”Nimeni nu s-a suit în cer, afară de Cel care S-a coborât din cer, Fiul Omului” Ioan 3:13, în plus în cer nu pot intra corpurile carnale, aşa cum susţin unii că a fost răpit Ilie sau alţii (1Corinteni 15:50). În consecinţă aceştia nu au fost duşi în al treilea cer, unde locuieşte Dumnezeu (2Corinteni 12:1-4), ci au fost mutaţi dintr-o zonă a pământului în alta prin văzduh ca şi Ezechiel (Ezechiel 3:13-15; 8:3; 11:1,3,23,24). De fapt Moise a murit şi nu a plecat nicăieri (Iuda 9;Deut.34:6), iar apariţia lui Moise şi Ilie cu ocazia schimbării la faţă a lui Iesus (Luca 9:28-36), nu susţine existenţa lor în cer, deoarece a fost o viziune care poate fi ceva ireal, adică o imagine creată (Fapte 12:9; Ezechiel 11:24), căci Dumnezeu poate chemă lucrurile care nu sunt ca şi cum ar fi (Romani 4:17), pe lângă aceasta Evanghelistul Luca comentează iniţiativa lui Petru de a construi trei colibe şi pentru Moise şi Ilie prin cuvintele: ”Nu ştia ce spune”, deci nu putea Moise şi Ilie să stea în colibe, deoarece era o imagine a lor. Ba mai mult Biblia precizează că Ilie a trimis o scrisoare după câţi-va ani de la răpirea lui, adică mutarea lui din ţinutul Iordanului în altă parte (2Împăraţi 2:11,12;3:1;8:16;2Cronici 21:5,11-20). De aceea Biblia arată că toţi aceştia nu au primit viaţa veşnică promisă, ci o vor primi în viitor la înviere (Evrei 11:5,13,39).
4.Cât va dura această speranţă şi pentru cine este ea?
Această speranţă a fost dată pentru un timp (1Petru 1:10-12), ea durează de la învierea lui Cristos până în perioada convertirii Israelului carnal, care va avea loc în viitor (Romani 11:25,26). Această speranţă este pentru toţi creştinii, căci toţi care îi slujesc lui Iesus şi cred în El vor fi în cer lângă El, fiind fii ai lui Dumnezeu şi născuţi din El (Ioan 12:26;Romani 8:14-17; 1Ioan 5:1com. cu 1Petru 1:3,4). De fapt creştinii (unşii lui Dumnezeu, căci aceasta înseamnă cuvântul creştin) nu au decât o singură speranţă (Efeseni 4:4), cea cerească (Filipeni 3:20).
Aceştia constituie mireasa lui Cristos (Efeseni 5:25-27) şi aceştia vor merge în cer cu funcţiile de Regi, Preoţi şi Judecători împreună cu Cristos, exercitându-le peste oamenii de pe pământ (Apocalipsa 1:6 20:6;1Corinteni 6:2,3).
Dar mireasa lui Cristos are şi însoţitoare, acestea o vor însoţi în cer la nuntă (Psalmul 45:9,14,15), acestea sunt descrise în Apocalipsa 7:9-17;19:1,6 ca fiind o Mare Mulţime din toate naţiunile, aceştia se împacă cu Dumnezeu în perioada Marelui necaz, având rolul în cer de a sluji în templul lui Dumnezeu. Dar cine sunt însoţitorii mirelui? Aceasta vom vedea în paragraful următor.
5.Cine sunt cei 144.000 din Apocalipsa 7:1-8; 14:1-5?
Biblia ne furnizează 3 indicii clare, care ne vor ajuta să-i identificăm acestea sunt: 1. Ei sunt identificaţi ca fiind din seminţiile fiilor lui Israel (Ap.7: 4), deci ei nu sunt Israelul spiritual, căci această expresie nu apare nicăieri cu referire la Israelul spiritual (creştinii dintre naţiuni). 2. “Ei sunt aceia care nu s-au întinat cu femei, căci sunt virgini” (Ap.14: 4), când Biblia foloseşte expresia: ”Ei sunt aceia”, ceea ce urmează nu este ceva simbolic ci literal, astfel este potrivit ca însoţitorii mirelui să fie virgini ca mirele. 3.” …ei sunt aceia care urmează pe Miel oriunde merge El. Au fost răscumpăraţi dintre oameni ca cel dintâi rod” (Ap.14: 4), astfel aceştia sunt însoţitorii mirelui mergând la cer probabil cu aproximativ trei ani şi jumătate înainte de mireasă care va fi strămutată în cer la venirea lui Cristos (1Corinteni 15:23,51-53;1Tesaloniceni 4:16,17). Acest lucru este arătat în Apocalipsa 12 unde cei 144.000 sunt reprezentaţi de copilul de parte bărbătească răpit la tronul lui Dumnezeu cu aproximativ trei ani şi jumătate înainte de legarea lui Satan (Ap.12:4-6). Toţi aceştia vor merge în cer în corpuri spirituale nu carnale (1Corinteni 15:42-44,50;Filipeni 3:20,21;compară Romani 8:29 cu 1Petru 3:18). În concluzie cei 144.000 sunt o categorie specială în cer, dar nu sunt singuri răscumpăraţi pentru cer, căci Biblia vorbeşte de mai multe poziţii şi categorii de răscumpăraţi în cer (Ioan 14:2,3;Matei 11:11 compară cu 18:4;Luca 19:17-19).
6.Cine va trăi pe pământ ca supuşi ai Regatului lui Dumnezeu?
Biblia arată clar că vor exista supravieţuitori a zilei de mânie a lui Iehova, care vor locui pământul (Daniel 7:13,14;Maleahi 4:1-3; Apocalipsa 20:3,8;Psalmul 37:9-11,29). Aceştia provin din Israelul care se întoarce la Iehova şi Iesus în timpul sfârşitului, despre această convertire şi moştenire a ţări lor vorbesc aproape toţi profeţii (Isaia 44:1-5;Ezechiel 37:21-28;Amos 9:11-15). Pe lângă aceştia se vor alipi oameni din toate naţiunile, care se vor căii în perioada Armaghedonului, invocând numele lui Dumnezeu cu credinţă (Zaharia 14:11-16;Fapte 2:21;Mica 4:1-4;Isaia 2:2-4).
Pe lângă Israel şi naţiunile salvate în ultim moment, cei ce vor locui pământul sunt şi credincioşii din vechime şi toţi drepţii care vor avea parte de a doua înviere de după mileniu (Ap.20: 5,11-15;Ioan 5:28,29). Atât ei cât şi cei ce au rămas fideli la ultima încercare provocată de eliberarea lui Satan, vor moşteni pământul pentru eternitate (Ap.20: 1-10;Isaia 60:21; 66:22).
7.Cum va fi viaţa pe noul pământ?
La reîntoarcerea lui Isus Cristos va începe reînnoirea tuturor lucrurilor (Matei 19:28; Fapte 3:21), atunci va începe eliberarea pământului şi a omenirii de orice forma a răului (Isaia 11:9), deoarece Satan este legat (Ap.20:1-3). Astfel treptat pământul va deveni un paradis (Isaia 32:15-17; 35), unde nu va exista războaie (Psalmul 46:8,9), foamete (Psalmul 72:16; Isaia 65:22), boala, bătrâneţea şi moartea ca moştenire a păcatului lui Adam va dispărea (Isaia 33:24; 35:5,6; Iov 33:25), va fi o adevărata pace şi locuinţe pentru toţi (Isaia 32:17,18; 65.21,22; Mica 4:3,4), deoarece nici animalele nu vor mai constitui o ameninţare (Isaia 11:6-9; Osea 2.8,18). La sfârşitul celor o mie de ani, după nimicirea morţii, atunci şi creaţia se vor bucura de libertatea fiilor lui Dumnezeu (Romani 8:18-21).
Întrebări RECAPITULATIVE:
Pentru mai multe informaţii, scrieţi pe adresa : |
Arad; cod. 2900; Str. Meţianu nr.1; SC.B; ap.12; - Işfa alin – |
|
Sau telefonaţi la nr. : |
0257-285452 |