bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

Calea Creștină

NR. 4, Anul 1 iunie 2001

 

Articolul nr.1 de studiu ― Căutați mai întâi Regatul lui Dumnezeu ― [Luca 12:32]

  1. Ce este Regatul lui Dumnezeu ?
  2. Pentru a căuta mai întâi Regatul trebuie să înțelegem în primul rând, ce este acesta ? Regatul sau Împărăția lui Dumnezeu este manifestarea în toate formele a suveranității și Domniei lui Iehova Dumnezeu, deoarece El este Regele eternității (1Timotei 1:17 NW), și Domnul Suveran, Stăpânul tuturor națiunilor (1Cronici 29:12; Psalmul 96:9-11; 99:1-4). Regatul lui Dumnezeu îl are în frunte pe Regele numit de Dumnezeu: Isus Cristos, care are titlul de Rege al regilor și Domn al domnilor (Apocalipsa 19:16 NW), ca și Tatăl (1Timotei 6:15). Din Regat mai fac parte și îngerii fideli, care slujesc pentru bunul mers al Regatului (Matei 25:31; Luca 1:35,36; Apocalipsa 14:6,7). Din Regat fac parte și sfinții, adică creștinii, care sunt Fii ai Regatului (Matei 13:38), și prin ei se manifestă împărăția lui Dumnezeu pe pământ (Matei 25:1). Aceștia își vor manifesta din plin autoritatea regală, în viitor când vor merge în cer, unde vor avea poziții de mare autoritate (Daniel 7:18,27; 1Corinteni 6:2,3; Apocalipsa 20:6). În prezent, Regatul lui Dumnezeu este împărăția cerurilor, căci pe pământ acesta se manifestă doar prin adunarea creștină, născută pentru o viață cerească (Efeseni 1:3,4,13,14; 2:4-7) și lucrarea Duhului Sfânt, care vine de la Dumnezeu Regele nostru (Isaia 33:22), prin urmare manifestarea Regatului pe pământ este în special de natură spirituală (Romani 14:17), dar poate include și binecuvântări materiale (Luca 9:11-17), însă în viitor, domeniul pământesc al Regatului va include mari binecuvântări spirituale și materiale (Isaia 11:6-9; 32:15-17; 35; 65:22; Psalmul 46:8,9; 72:16; Efeseni 1:10). Alte manifestări ale Regatului este selecția între creștinii falși de cei adevărați ce are loc la încheierea epocii (Matei 13:24-30, 38-43; 25:31-46).

  3. Cine sunt cei ce vor face parte din Regatul cerurilor ?

Aceasta speranța de a merge în cer a fost data pentru un timp (1Petru 1:10-12), ea durează de la învierea lui Cristos până în perioada convertirii Israelului carnal, care va avea loc în viitor (Romani 11:25,26). Aceasta speranța este pentru toți creștinii, căci toți care îi slujesc lui Isus și cred în El vor fi în cer lângă El, fiind fii ai lui Dumnezeu și născuți din El (Ioan 12:26;Romani 8:14-17; 1Ioan 5:1com. cu 1Petru 1:3,4). De fapt creștinii nu au decât o singura speranța (Efeseni 4:4), cea cerească (Filipeni 3:20), aceștia constituie mireasa lui Cristos (Efeseni 5:25-27) și aceștia vor merge în cer cu funcțiile de Regi, Preoți și Judecători împreuna cu Cristos, exercitându-le peste oamenii de pe pământ și peste îngeri (Apocalipsa 1:6 20:6;1Corinteni 6:2,3).

Dar mireasa lui Cristos are și însoțitoare, acestea o vor însoți în cer la nunta (Psalmul 45:9,14,15), acestea sunt descrise probabil în Apocalipsa 7:9-17;19:1,6 ca fiind o Mare Mulțime din toate națiunile, aceștia se împăcă cu Dumnezeu în perioada Marelui necaz, având rolul în cer de a sluji în templul lui Dumnezeu. După cum mireasa are însoțitoare, tot așa mirele are însoțitori pe cei 144.000 descriși în Apocalipsa 7:1-8; 14:1-5, iar Biblia ne furnizează 3 indicii clare, care ne vor ajuta sa-i identificam, acestea sunt: 1. identificați ca fiind din toate semințiile fiilor lui Israel (Ap.7: 4), 2. “Ei sunt aceia care nu s-au întinat cu femei, căci sunt virgini” (Ap.14: 4 BCR), astfel este potrivit ca însoțitorii mirelui sa fie virgini ca mirele. 3Œ ei sunt aceia care urmează pe Miel oriunde merge El. Au fost răscumpărați dintre oameni ca cel dintâi rod” (Ap.14: 4),astfel aceștia sunt însoțitorii mirelui mergând la cer probabil cu aproximativ trei ani și jumătate înainte de mireasa care va fi strămutata în cer la venirea lui Cristos (1Corinteni 15:23,51-53;1Tesaloniceni 4:16,17). Acest lucru este arătat în Apocalipsa 12 unde cei 144.000 sunt reprezentați de copilul de parte bărbăteasca răpit la tronul lui Dumnezeu cu aproximativ trei ani și jumătate înainte de legarea lui Satan (Ap.12:4-6). Toți aceștia (Mireasa, însoțitoarele ei și cei 144.000 însoțitorii mirelui) vor merge în cer în corpuri spirituale nu carnale (1Corinteni 15:42-44,50;Filipeni 3:20,21;compara Romani 8:29 cu 1Petru 3:18). Există mai multe categorii de răscumpărați în cer deoarece Biblia vorbește de mai multe poziții în cer (Ioan 14:2,3;Matei 11:11 compara cu 18:4;Luca 19:17-19).

3. Cine va moșteni pământul ?

Cei ce vor moșteni pământul sunt: supraviețuitorii a zilei de mânie a lui Iehova, care vor locui pământul (Daniel 7:13,14;Maleahi 4:1-3; Apocalipsa 20:3,8;Psalmul 37:9-11,29). Aceștia provin din Israelul care se întoarce la Iehova și Isus în timpul sfârșitului, despre aceasta convertire și moștenire a țari lor vorbesc aproape toți profeții (Isaia 44:1-5;Ezechiel 37:21-28;Amos 9:11-15). Pe lângă aceștia se vor alipi oameni din toate națiunile, care se vor căii în perioada sfârșitului, invocând numele lui Dumnezeu cu credința (Zaharia 14:11-16;Fapte 2:21;Mica 4:1-4;Isaia 2:2-4).

Pe lângă Israel și națiunile convertite și salvate în ultim moment, cei ce vor locui pământul sunt și credincioșii din vechime și toți drepții care vor avea parte de a doua înviere de după mileniu (Ap.20: 5,11-15;Ioan 5:28,29). Atât ei cât și cei ce au rămas fideli la ultima încercare provocata de eliberarea lui Satan, vor moșteni pământul pentru eternitate (Ap.20: 1-10;Isaia 60:21; 66:22).

4. De ce trebuie să căutăm mai întâi Regatul ?

Avem multe motive să căutăm mai întâi Regatul, așa cum suntem îndemnați în Matei 6:33; Luca 12:31, dar să enumerăm câteva: În primul rând orice altceva am căuta în viața noastră, făcând din acel lucru țelul vieții noastre, acesta până la urmă s-ar dovedi deșert, deoarece toate lucrurile sunt trecătoare, orice am alege, fie o carieră strălucitoare, fie strângerea de bogății, sau faima, etc. În contrast cu acestea însă, Regatul lui Dumnezeu este etern, el nu trece (2Petru 1:11). Iar dacă vom face parte din el, vom exista și noi veșnic. În plus comorile Regatului nu seacă, și de ele nu putem fi deposedați (Luca 12:33).

Un alt motiv de a căuta mai întâi Regatul, este că așa putem să avem o viață echilibrată, ferită de îngrijorări, deoarece Domnul Isus a promis în Matei 6:33: “…și toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra.” Deci însuși Regele Isus Cristos ne garantează că necesitățile noastre materiale vor fi satisfăcute, dacă Regatul este prioritar în viața noastră. Crezi tu cu sinceritate lucrul acesta ? Să fim fermi convinși că acesta este singurul țel care nu ne va dezamăgi, ducând în prezent la o viață fericită, căci primim o familie de frați și surori, o muncă plină de satisfacție pentru Regele, iar în final nemurirea la venirea Regelui Regilor (Luca 18:29,30; Marcu 10:29,30).

5. Care trebuie să fie atitudinea celor ce caută mai întâi Regatul ?

Răspunsul la această întrebare poate fi rezumat în următoarea idee: Regatul trebuie să fie totul în viața lor, acest lucru este bine reliefat de Isus Cristos în pildele cu comoara ascunsă și cu perla de mare preț (Matei 13:44-46). Atitudinea corectă, este subliniată în aceste ilustrări prin următoarele principii care se desprind din aceste ilustrări: 1. Căutarea asiduă, perseverentă, căci nu este ușor să cauți o comoară ascunsă și să o găsești fără perseverența motivată de dorința nestrămutată de a o găsi; 2. Să fi dispus să vinzi tot ce ai, adică să faci orice sacrificiu, ca timpul tău, banii tăi, energia ta, căci doar așa vei pune mâna pe Regat, să te mulțumești cu strictul necesar din punct de vedere material, ne-risipind, bani, timp și energie, ci susținând din plin interesele Regatului (Matei 11:12; 1Timotei 6:8; Evrei 13:5), căci să nu uităm, căci nimeni nu pune mâna pe Regat decât după ce vinde tot ce are, sau transformă toate bunurile sale în bunuri ale Regatului. Un Fiu al Regatului, are încredințarea fermă în realizările Regatului și în biruința Regelui regilor, el este convins de realitățile Regatului în inima lui (Efeseni 1:17-19). De asemenea el se roagă des: “să vină Regatul tău” cu o dorință înfocată, după dreptatea și justiția pe care o va aduce Regatul, tânjind după perspectiva de a fi alături de Domnul domnilor în cer. În plus se va ruga pentru ca Stăpânul secerișului să scoată secerători la secerișul său (Matei 9:37,38).

6. Ce exemplu excelent avem în această privință ?

Un exemplu extraordinar este în persoana lui Isus Cristos, care a făcut din Regat, centrul și plăcerea vieții lui (Ioan 4:34). El a susținut Suveranitatea lui Dumnezeu în diferite moduri, ca de exemplu: El a predicat și a învățat pe oameni despre Regat, în orice moment al zilei, sacrificându-se pe sine uneori (Luca 4:43; 8:1; 9:11; Marcu 6:30-34). El a susținut Regatul chiar și în împrejurări potrivnice, până la moartea sa ca Rege al iudeilor (Ioan 18:36,37; 19:19,20). El nu numai că a învățat despre Regat, dar a și trăit pe baza principiilor Regatului, și a manifestat domnia plină de iubire a Tatălui Ceresc, astfel a făcut vindecări, semne lucrări de putere, învieri, a hrănit flămânzi, a potolit furtuni, etc. toate acestea sunt o reflectare a ce are să facă Regele Isus când va veni și va fi întronat ca Rege peste națiuni (Marcu 1:32-39; 5:39-42; Luca 9:1,2; Ioan 11:23-25; 39-44; Luca 8:2-25; 9:12-17; Marcu 10:45).

7. Cum putem noi căuta mai întâi Regatul ?

În primul rând să devenim Fii ai Regatului, prin nașterea din nou, adică prin botezul în apă și cu Duhul Sfânt (Ioan 3:5). După ce am devenit Fii ai Regatului, să lăsăm ca Regele Isus să domnească în viața noastră, adică să ne transforme după chipul său, având astfel roadele Duhului Sfânt prin puterea lui Dumnezeu (Galateni 2:20; 5:22,23). De asemenea un Fiu al lui Dumnezeu este harnic și zelos în a spori avuția stăpânului, astfel el se va lăsa călăuzit de Duhul și îmboldit de El va predica evanghelie, atât în timp favorabil cât și în timp nefavorabil, atât ocazional va mărturisi pe Cristos, cât și fixându-și un timp pentru a face ucenici (Matei 24:14; 28:19,20; 2Timotei 4:2). Bineînțeles că nu este vorba de a predica mecanic, ca și cum ne-am împlini o datorie, ci cu bucurie, cu fervoare, ca și cum am găsit o sursă inepuizabilă de bogăție și dorim s-o împărtășim altora (comp. cu Luca 15:9). Prin urmare întreabă-te: Te-ai născut din nou ca Fiu al Regatului ? Prețuiești la adevărata valoare, Regatul ? Le spui și altora despre bogățiile insondabile ale Regatului ?

O altă modalitate de a căuta mai întâi Regatul este de a sluji în adunare cu darurile tale spirituale (1Petru 4:10), de a vizita bolnavii, rugându-te pentru ei, de a ajuta pe săraci, toate aceste lucruri vor reflecta îngrijirea Regelui față de oameni prin Fii acestuia (Romani 15:25-27; Galateni 2:10; Psalmul 112:9), întreabă-te: Îți folosești din plin darurile Duhului Sfânt pentru a-I sluji pe alții ? Sau te îngrijești din punct de vedere material de alții ca o manifestare a Regatului ? De asemenea putem susținem financiar Regatul și prin contribuțiile noastre pentru adunare, pentru evanghelizare și tipărirea de literatură creștină, etc. Prin toate acestea noi arătăm că suntem administratori înțelepți ai bogățiilor nedrepte (Luca 16:1-11; Proverbe 3:9,10).

Întrebări de verificare:

I. Ce este Regatul lui Dumnezeu ?

II. Cum poți căuta mai întâi Regatul ?

III. Ce îmbunătățiri ai mai putea face pentru a susține Regatul ?

 

Articolul nr.2 de studiu ― Parabole despre Regatul cerurilor ― [Matei 13:34,35]

1. Ce este o parabolă, și de ce le utilizează Domnul Isus ?

În limba greacă în care sa redactat Noul Testament, cuvântul parabolă are următoarea semnificație, conform cu un dicționar Biblic: “pildă, punerea unui lucru lângă altul, juxtapunere, metaforic, o comparare a unui lucru cu altul, o asemănare, similitudine, un exemplu prin care este ilustrată o doctrină, un percept…o zicătoare concisă, plină de conținut și instructivă, implicând o asemănare sau comparație și având forță povățuitoare; un aforism, maximă, dicton…proverb.” Isus a folosit parabole în metodele lui de instruire din următoarele motive: I. Prin aceasta s-a făcut o cernere între cei cu adevărat interesați, de cei dezinteresați (Matei 13:13-16); II. Ilustrările au avantajul că prin ele adevărul poate fi înțeles mai ușor (Luca 11:5-13); III. În plus, învățătura se întipărește mai bine în minte și inimă, convinge mai ușor și îmboldește la acțiune (Matei 13:44-46).

Însă trebuie să evităm pericolul interpretării greșite al parabolelor, și aceasta o putem face ținând cont de două principii, atunci când interpretăm vreo pildă: 1) În fiecare ilustrare trebuie să găsim ideea cheie sau esența și scopul pentru care s-a spus pilda, iar când o interpretăm să ne concentrăm asupra ideii principale. 2) Nu considera pilda o paralelă perfectă, deci nu încerca ca în toate detaliile să găsești paralele, dar nu lăsa amănuntele importante ne-interpretate.

2. Care este semnificația pildei Semănătorului ?

Această parabolă cât și explicația ei o găsim în următoarele texte Scripturale, pe care te invit să le citești: Matei 13:3-9,18-23; Marcu 4:3-20; Luca 8:4-15; Elementele acestei pilde sunt: Semănătorul care îl reprezintă pe Isus Cristos, cât și pe frații lui care predică vestea bună; sămânța reprezintă Cuvântul despre Regat (Matei 13:19), sau Cuvântul lui Dumnezeu (Luca 8:11), care este vestit. El cade în patru tipuri de sol, aceasta semnifică starea diferită a inimii oamenilor din lume, căci țarina este lumea. Pământul de lângă drum, simbolizează un pământ bătătorit, adică o inimă împietrită unde nu intră Cuvântul pentru a germina, astfel păsările, adică agenții lui Satan îl pot culege. Al doilea tip de sol, este cel stâncos, care ilustrează bine omul care acceptă cu bucurie vestea bună, dar nu este statornic și din cauza necazurilor, ispitelor și a persecuțiilor, Cuvântul nu dă roade în ei. Al treilea tip de pământ este cel ce are spini, care reprezintă omul acaparat de griji și dorințe de înavuțire și de tot felul de pofte și plăceri ale vieții, care înăbușă Cuvântul făcându-l neroditor. Al patrulea teren este bun, care înțelege Cuvântul, sau îi prinde sensul, aducând rod, dar acesta în cantități diferite, după puterile fiecăruia. Calitățile unui om cu o inimă receptivă la Cuvânt sunt: a) O inimă cinstită, care pune pe prim plan Regatul sau lucrurile spirituale; b) Doritor de a-i prinde sensul Cuvântului, dorind să aplice și să aducă rod; c) Aduce roade în răbdare sau prin perseverență, astfel el nu se descurajează repede, indiferent de timpuri sau împrejurări nefavorabile. Scopul acestei pilde, este un îndemn de a fi receptiv la Cuvântul lui Dumnezeu, căci nu toți cei ce primesc la început Cuvântul sunt sinceri.

3. Care este înțelesul parabolei despre grâu și neghină ?

Această ilustrare o găsim în Matei 13:24-30, iar explicarea ei în Matei 13:37-43. Elementele acestei pilde sunt: Un om care seamănă sămânță bună, acesta este Fiul omului, Isus Cristos, țarina în care seamănă este lumea, sămânța bună sunt “fii Regatului” NW, pe care Isus îi lasă în această lume, ca să dea rod. Vrășmașul este Satan, iar neghina îi simbolizează pe fii Diavolului, în special creștinii falși care pretind a fi grâu. Este interesant comentariul pe care îl face cartea: Natural History of the Bible, asupra tipului de neghină folosit în această parabolă, această lucrare declară: “neghina (zizania) este aceeași cu arabul < zawan >, din care derivă numele grecesc al plantei ce poartă azi denumirea științifică de <Lolium Temulentum> sau neghină amețitoare…Aceasta este un fel de plantă în genul secarei, fiind singura specie din familia ierboaselor ale cărei semințe sunt otrăvitoare. Zawan derivă din <zan>, care înseamnă: a voma, efectul consumării neghinei amețitoare constând în grețuri violente, convulsii și diaree, sfârșitul fiind adesea moartea…se aseamănă în toate privințele cu grâul, până în momentul apariției spicului.” Prin urmare neghina sau zizania, ilustrează bine efectul rău pe care îl are copii Diavolului, pentru oricine consumă din fructele lor, și în special al creștinilor falși, deoarece neghina în parabolă nu a apărut decât după ce Domnul Isus a semănat sămânța bună, iar aceasta apare în grâu, adică în mijlocul creștinilor adevărați, după înfințarea creștinismului. Evenimentele parabolei, se întind pe perioada de timp care începe cu primul secol al erei noastre, când Isus începe semănarea seminței bune, mai târziu, după plecarea lui la cer și moartea apostolilor se infiltrează,

creștinii falși asemănători grâului, dar care în realitate nu sunt altceva decât neghină amețitoare, acest lucru a fost profețit și de apostoli (Fapte 20:29,30; 2Petru 2:1,2). Această stare de amestec între grâu și neghină continuă până la seceriș, care are loc la sfârșitul lumii, când clasa grâului va fi separată de cea a neghinei, fiind transferată în cer, unde va străluci ca soarele (Matei 13:43), iar după aceea creștinii falși asemănați cu zizania vor fi aruncați în cuptor, adică vor fi distruși definitiv după ce vor fi chinuiți scurt timp în perioada sfârșitului (Matei 13:42 comp.cu 6:30). Ținta parabolei, este de a arăta că Diavolul va contraface lucrarea lui Dumnezeu prin semănarea neghinei, dar să avem răbdare, căci la timpul secerișului, fiecare va fi dezvăluit ce este în realitate: neghină sau grâu ?

4. La ce se referă comparația cu grăuntele de muștar și cu aluatul ?

Aici Domnul Isus Cristos compară Regatul cerurilor cu un grăunte de muștar care o dată semănat are o creștere formidabilă, după cum crește și aluatul în care s-a pus drojdie. Unii interpretează negativ această pildă, spunând că creșterea formidabilă de aici se referă la înmulțirea apostaziei după moartea apostolilor, dar să citim cu atenție aceste pilde consemnate în Matei 13:31-34; Luca 13:18-21. Cei ce interpretează în mod negativ această creștere a Regatului, aduc ca argumente, ideea că păsările reprezintă slujitorii lui Satan din pilda Semănătorului, care culeg sămânța semănată pe drum. Un alt argument promovat de aceștia este că aluatul în Biblie reprezintă corupția (Matei 13:4; 1Corinteni 5:6,7). Dar aceștia uită că ceea ce primează în interpretarea unui pasaj sau pilde sunt detaliile relatării și apoi asemănările cu alte învățături din Biblie, în plus această interpretare negativă forțează textul deoarece, nu aluatul este adăugat (adică apostazia care vine după moartea apostolilor), ci Cristos compară aluatul cu Regatul cerurilor din start, și acesta este ascuns în trei măsuri de făină, în greacă este folosit cuvântul: “saton”, pentru măsura care conform cu NT.93 n.s. cuprinde 13,125 litri, deci trei măsuri în total, aproximativ 40 de litri de făină, astfel aluatul care este mic ca cantitate în comparație cu făina dă o creștere foarte mare. Tot la fel și sămânța de muștar, care era cunoscută în timpul lui Isus ca fiind cea mai mică sămânță, dar când crește devine o plantă mare, reliefând astfel ce creștere o să aibă membri Regatului cerurilor, de asemenea în Luca 17:6 se arată că o credință de mărimea unei semințe de muștar poate avea efecte mari, tot așa Regatul cerurilor care l-a început era doar Isus, a crescut într-un mod formidabil după moartea, învierea și înălțarea lui la cer, adică după ce sămânța a putrezit și încolțit (comp. cu Ioan 12:24,32). În plus, în relatarea paralelă din Marcu 4:30-32, se spune un detaliu în plus despre păsări, și anume că acestea se odihnesc sau locuiesc la umbra copacului, fiind astfel ocrotite de razele de soare, păsările pot să descrie “marea mulțime” din Apocalipsa 7:9-17; 19:1 care vor fi însoțitoarele miresei la nunta din cer (Psalmul 45:14,15) și care ca slujitori a-i templului ceresc vor fi ocrotiți de orice arșiță, deoarece se adăpostesc la umbra Regatului cerurilor, adică a miresei lui Cristos, aceștia își fac cuiburile în crengi (Matei 13:32) adică în cer, și aceasta după ce Regatul este stabilit, adică după ce s-a împlinit “numărul complet al oamenilor națiunilor” NW (Romani 11:25), adică dezvoltarea completă a copacului de muștar, de fapt “marea mulțime” apare ca clasă în perioada necazului celui mare. Dar deoarece în Evanghelia după Marcu păsările sunt văzute că locuiesc la umbra ramurilor aceștia îi poate simboliza pe oamenii națiunilor care se vor căii în perioada sfârșitului lumii, și care vor moșteni pământul, comparați în Isaia 60:8-12 cu niște porumbei care zboară spre porumbarul lor. Omul care seamănă sămânța de muștar îl reprezintă pe Fiul Omului, iar terenul unde este semănată, este lumea, iar sămânța de muștar semnifică cuvântul credinței care dă o creștere fenomenală. Scopul acestor pilde este de a sublinia creșterea fenomenală a Regatului cerurilor.

5. La ce se referă parabola despre năvod ?

Această parabolă o găsim consemnată în Matei 13:47-52, este demn de menționat că aceasta este foarte asemănătoare cu cea despre grâu și neghină, deoarece în ambele ilustrări are loc o selecție care are loc la sfârșitul actualului sistem de lucruri. Năvodul este Regatul cerurilor care este aruncat în mare, o dată cu serviciul lui Isus Cristos. Acesta prinde tot felul de peștii, astfel poporul lui Dumnezeu de pe pământ care sunt reprezentanții cerului ca regi și preoți din locurile cerești (Apocalipsa 1:6 comp. cu Efeseni 2:6) este compus atât din pești buni (creștini adevărați) cât și din pești răi (creștini falși), dar la venirea Domnului îi selectează pe cei buni, adică fiii Regatului de cei răi, adică fiii Diavolului care vor fi nimiciți, după o suferință temporară în momentul executării judecății, peștii buni vor fi strânși în vase, faptul că sunt mai multe vase, indică că cerul are diferite camere și poziții (Ioan 14:2,3), totuși toți pești buni vor beneficia de nemurire și fericire .

Întrebări de verificare:

I. Ce este o parabolă și de ce Isus a folosit acest gen de instruire ?

I. Care sunt pericolele interpretării unei ilustrări ?

III. Ce tipuri de oameni sunt scoase în evidență în exemplele Învățătorului Isus ?

 

 

 

Articolul nr.3 de studiu ― Alte ilustrări ale Învățătorului Isus ― [Marcu 4:33,34]

 

1. Ce vrea să spună Isus în ilustrarea cu sămânța care crește singură ?

Această pildă nu o găsim decât în Marcu 4:26-29, unde se arată că Regatul lui Dumnezeu, este ca atunci când un om aruncă sămânța în pământ, și aceasta crește fără să știe el cum și indiferent de ce face el, dar când roada este coaptă, pune secera în ea, pentru că a venit timpul secerișului. Astfel în această parabolă se subliniază creșterea implacabilă a Regatului, dar care este inexplicabilă din punct de vedere uman. Omul care seamănă sămânța bună în pământ este corpul de creștini al lui Isus, adică creștinii, deoarece ei seamănă dar nu ei fac să crească, și nici nu înțeleg pe deplin creșterea și dezvoltarea semințelor (1Corinteni 3:6,7). În plus, nici Isus Cristos, nici Tatăl lui nu dorm, ci Ei sunt activi pentru a da creșterea (Psalmul 121:4; Ioan 5:17; Apocalipsa 3:1; 5:6). Astfel partea noastră este să semănăm, căci pământul care este bun rodește singur din punct de vedere uman, căci ajutorul divin este invizibil. Însă la timpul secerișului, Cristos capul adunării creștine va pune secera în grâu, adică îl va tăia pentru a-l strămuta în cer (Matei 13:30). Scopul acestei pilde este biruința și dezvoltarea sigură a Regatului.

2. La ce se referă pilda despre Viticultori ?

Domnul Isus dă o pildă consemnată în cele trei evanghelii sinoptice, în Matei 21:33-43; Marcu 12:1-12; Luca 20:9-19, elementele acestei ilustrări sunt: Un gospodar care sădește o vie, acesta îl reprezintă pe Iehova Dumnezeu (Ioan 15:1), care a dus în ființă poporul Israel, adică via (Isaia 5:7; Psalmul 80:9; Ieremia 2:21). Viticultorii la care a arendat-o, sunt conducătorii națiunii Israel, iar robii pe care I-a trimis după roadele cuvenite, sunt profeții din vechime, până la Ioan Botezătorul, pe care aceștia I-au bătut, maltratat și ucis (Ieremia 44:4,5; Evrei 11:36,37; 2Cronici 24:21). Fiul pe care Stăpânul viei l-a trimis este Isus Cristos, care a fost ucis din gelozie, deoarece El fiind moștenitorul viei, și aceasta s-a petrecut afară din vie, adică în afara Ierusalimului (Evrei 13:12,13). Venirea Stăpânului reprezintă distrugerea Ierusalimului în anul 70 e.n., când armatele romane au distrus sediul conducerii religioase și politice a Israelului. Scopul acestei pilde, a fost de a demasca pe conducătorii religioși din timpul lui Isus, care au fost infideli Stăpânului viei, ne-ascultând nici de Fiul lui care este piatra unghiulară a casei lui Dumnezeu. Iac concluzia pildei este că Regatul lui Dumnezeu va fi luat de la conducătorii evrei și va fi dat oamenilor din toate națiunile care vor forma un popor care va aduce roade.

3. Ce paralele are parabola Nunții Fiului de Rege ?

În Matei 22:1-14, Fiul lui Dumnezeu, dă o parabolă, iar personajele acesteia sunt: Un Rege, are un Fiu și organizează o nuntă pentru acesta, Regele este Dumnezeu Tatăl, iar Fiul este Isus, robii trimiși să-I cheme pe invitați la nuntă sunt ucenicii lui Isus care au fost trimiși în primul rând la oile pierdute ale lui Israel, care sunt invitați la nunta Fiului de Rege. Invitații însă nu au acceptat invitația, prin urmare Israelul ca națiune a pierdut privilegiul de a fi participanți la petrecerea de nuntă, adică de a merge în cer (Ioan 1:11-13; Matei 10:5-7; Fapte 3:25,26). Iar scuzele pe care le-au adus aceștia erau neîntemeiate, conform cu pilda celor invitați la cină care se aseamănă foarte mult cu această parabolă (Luca 14:16-24), invitații au spus că nu pot să vină pentru că și-au cumpărat un ogor, de parcă nu putea să-l vadă după nuntă, sau oare noaptea când probabil a avut loc nunta, își vor putea vedea ogorul ? Alții au adus ca scuze, faptul că și-au cumpărat boi, și trebuie să-I încerce, de parcă ar putea să-I încerce în noaptea nunții ? Altul a spus că s-a căsătorit, de parcă nu putea să vină cu soția împreună la nuntă ? Problema lor nu era că nu puteau veni, ci că nu doreau să vină, lucru subliniat bine de atitudinea pe care au avut-o față de robii care le-au dus invitația, aceștia au fost batjocoriți și omorâți, arătând astfel o ostilitate foarte mare față de invitație, Rege și Fiul său (vezi și Fapte 5:40; 7:55-58; 12:1,2). Dar Regele (Iehova) s-a mâniat, și-a trimis oștile (armatele romane), care au ars cetatea (Ierusalimul), acestea au avut loc în anul 70 e.n. din cauză că celor la care li s-a trimis invitația de a veni la nunta Fiului de Rege au refuzat, robii Regelui sunt trimiși la răspântiile drumurilor, în piețe și pe străzi, aducând oameni să umple sala de nuntă. Dar nu toți cei ce au intrat în sala de nuntă și-au schimbat viața deplin, de aceea înainte de a începe petrecerea de nuntă, adică intrarea în cer, are loc o inspecție, unde cei ce nu au haina de nuntă, care reprezintă faptele drepte ale sfinților, ca efect al primirii harului (Apocalipsa 19:8), sunt aruncați afară, ne-intrând în Regat. Întunericul de afară unde sunt aruncați, simbolizează despărțirea de Dumnezeu care este lumină, ducând aceasta la distrugerea lor (Matei 25:30 comp. cu 13:42; 2Tesaloniceni 1:8,9). Pilda se încheie cu concluzia: Căci mulți sunt chemați dar puțini sunt aleși, adică atât din Israel cât și dintre neamuri (Romani 9:24), au mulți posibilitatea să fie salvați, deoarece mulți au auzit de Cristos, sau chiar fac parte dintr-o biserică care spune că aparține lui Cristos, dar nu intră la nunta Fiului de Rege, fie din cauză că nu prețuiesc la adevărata valoare această chemare, prin urmare nu sunt îmbrăcați corespunzător în haina dreptății, fie au intrat în sala de nuntă care este adunarea creștină (Luca 14:23 comp. cu 1Timotei 3:15), fără a fi regenerați prin Duhul Sfânt, care să le procure haina sfințeniei. De aceea să fim vigilenți, căci nu toți cei ce pretind a fi Fii ai camerei de nuntă, adică Fii ai Regatului sunt în realitate astfel, căci Isus precizează: “…au strâns pe toți pe care I-au găsit, și BUNI și RĂI…”. Ținta acestei ilustrări a fost națiunea Israel care a refuzat invitația la nuntă, cât și orice om ce nu privește cu seriozitate invitația de a participa la nunta Fiului de Rege.

4. La cine se referă expresia: “Sclavul fidel și prevăzător” ?

Relatarea despre “robul credincios și înțelept” (BCR) sau “sclavul fidel și prevăzător” (NW), o găsim în Matei 24:45-51 și în Luca 12:42-48, aceasta cuprinde următoarele personaje și situații: Un sclav sau un administrator, care are rolul de a da hrană peste ceata slugilor, acest sclav reprezintă un grup de conducători din trupul lui Cristos cum au fost apostolii și bătrânii, în primul secol al e.n. care au tratat chestiuni doctrinale (Fapte 15), dând hrană spirituală la timpul potrivit (Fapte 15:1,2; 16:4), acest sclav fidel nu îi reprezintă pe toți creștinii, ci pe cei ce supraveghează ceata slugilor, dar principiile valabile pentru ei de a aștepta cu credincioșie și răbdare sosirea Stăpânului, care este Cristos, sunt valabile pentru toți creștinii (Luca 12:47,48). De asemenea este bine să precizăm un lucru, și anume faptul că unii oameni din trupul lui Cristos sunt chemați la a da hrană, nu înseamnă că creștinii nu pot înțelege Biblia fără ei, căci toți creștinii sunt călăuziți de Duhul Sfânt, și deci pot cu ajutorul lui Dumnezeu găsi explicarea corectă a Scripturilor (Romani 8:14; 1Corinteni 2:10-13; Proverbe 3:32; 28:5), ci Domnul Isus subliniază aici că unii au chemarea specială de a da învățătură, și de a se lupta pentru credința care a fost dată sfinților odată pentru totdeauna (Iuda 3), în fruntea poporului lui Dumnezeu. Dar aceasta nu este un motiv să se îngâmfe sau să se considere superiori (1Corinteni 4:7), în plus, răspunderea lor este foarte mare, căci cui i s-a dat mult i se va cere mult.

Venirea Stăpânului are loc în viitor la o dată necunoscută, și atunci dacă va fi găsit dând hrană spirituală la timp, va fi pus peste toate bunurile lui Isus, cele din cer și de pe pământ. Există însă pericolul ca acel sclav să spună: “Stăpânul meu întârzie să vin㔠și atunci să înceapă să-și facă de cap în poporul lui Dumnezeu, dar aceasta va duce la distrugerea acestui sclav, odată cu venirea Domnului. Concluzia acestei relatări este, să fim credincioși până la venirea Domnului, îndeplinindu-ne misiunea cu răbdare și fidelitate, în același timp respectându-ne tovarășii de slujbă, indiferent de poziția lor în poporul lui Dumnezeu.

5. Care este semnificația pildei cu cele 10 fecioare ?

Aici în Matei 25:1-13, Regatul cerurilor este asemănat cu 10 fecioare, care așteaptă pe mire să vină cu alaiul lui nupțial și să intre la petrecerea de nuntă. În această pildă ca și în cea cu Fiul de Rege, nu apare vreo mireasă, tocmai că fecioarele care-l așteaptă pe mire sunt clasa miresei (2Corinteni 11:2). Toate cele 10 fecioare îl așteaptă pe mire, având candelele aprinse pentru a lumina calea lor și a mirelui care va veni. Însă cinci dintre fecioare sunt nechibzuite sau nebune, pentru că nu și-au luat undelemn de rezervă, iar cinci fecioare sunt înțelepte sau prevăzătoare pentru că au luat undelemn în plus față de cel avut în candelă, în vase de rezervă. Deoarece Mirele care este Cristos, întârzie să vină, toate fecioarele au adormit. Această adormire a avut loc, după moartea apostolilor, când a apărut o stare de somnolență, întuneric spiritual, care a dus la apostazie (Ioan 12:35; 2Tesaloniceni 2:6,7). Este interesant însă că fecioarele nu sunt condamnate de Mirele Isus, pentru că au adormit, ci din alt motiv, căci după o perioadă de somn din partea fecioarelor, la miezul nopții, are loc strigarea: “Iată Mirele, ieșiți-I în întâmpinare!” Acest strigăt care are loc la miezul nopții, face ca fecioarele să se trezească, însă în două posturi diferite, cele înțelepte cu undelemn suficient pentru a lumina coloana nupțială care trebuia să vină, pe când cele nechibzuite, începea să li se stingă candelele, din pricină că nu aveau vase de rezervă cu undelemn de unde să-și alimenteze din nou candelele, prin urmare au fost sfătuite de cele înțelepte să se ducă până în piață pentru ași cumpăra undelemn de la cei ce vând. Însă între timp Mirele cu cortegiul de nuntă se apropie și găsește doar cinci fecioare care îl așteptau cu candelele aprinse, astfel acestea împreună cu mirele și cu însoțitorii acestuia au intrat la petrecerea de nuntă, adică în cer, iar când au venit cele cinci fecioare nechibzuite, era târziu și nu au putut intra la nuntă, căci Mirele nu le cunoștea, căci ele nu au fost la întâmpinarea lui, astfel au fost respinse și aruncate în întunericul de afară, suferind dezaprobarea și distrugerea împreună cu lumea. Ce trist deznodământ pentru acestea! De aceea îndemnul pildei este: “Vegheați căci nu știți ziua nici ceasul.” Deci fiți prevăzători, luați-vă undelemn de rezervă, nu trageți concluzii pripite, căci Mirele din punctul nostru de vedere v-a întârzia. Perioada de timp între trezirea fecioarelor și sosirea efectivă a Mirelui este perioada de trezire a poporului lui Dumnezeu, odată cu turnarea din nou a Spiritului Sfânt ca la Penticosta din primul secol e.n. când se va împlini încă o dată profeția din Ioel 2:28-30, adică când va avea loc ploaia târzie a Duhului Sfânt (Ioel 2:23,28-32), aceasta are loc cu câțiva ani înainte de venirea Domnului Isus. Astfel chiar dacă trăim într-un timp de adormire spirituală, trebuie să avem ulei de rezervă, pentru ca să așteptăm într-un mod înțelept pe Regele nostru, aducându-I onoare prin lumina ce o dă candela sufletului nostru, pentru ca la auzirea glasului: “Iată Mirele, ieșiți-I în întâmpinare! ”să ne dovedim a fi fecioare înțelepte, având din abundență undelemn adică tărie spirituală. Astfel chiar dacă trăim într-un timp de somnolență spirituală să fim ca și Sunamita, care reprezintă mireasa lui Cristos și care spune în Cântarea Cântărilor: “Adormisem, dar inima mea îmi veghea…” (Cântarea Cântărilor 5:2).

Întrebări de verificare:

I. Care sunt pildele pe care le-am explicat în acest articol ?

II. Care este tâlcul sau îndemnul principal al acestor parabole ?

III. Cum poți aplica aceste îndemnuri ?

 

Articolul nr.4 de studiu ― Rămâi atașat Regatului, lucrând cu sârguință ― [Ioan 15:2]

1. Cum suntem îndemnați să lucrăm cu sârguință în parabola despre talanți și mine ?

Aceste două ilustrări sunt asemănătoare, ele se găsesc în Matei 25:14-30 și în Luca 19:11-27, în ambele ilustrări omul care le încredințează talanții, respectiv minele, este Fiul omului, robii la care le încredințează avuția sunt toți creștinii, iar avuția (talanții sau minele), reprezintă toate lucrurile și darurile spirituale care le-am primit din partea Stăpânului, cum ar fi: putere de a predica vestea bună și a face ucenici, darurile Duhului Sfânt cu care putem sluji în corpul lui Cristos, chiar bunuri materiale prin care putem manifesta dărnicia și binefacerea, atrăgând astfel suflete la Cristos, de fapt talanții sunt orice lucru pe care l-am primit de la Cristos pentru a promova interesele sale pe pământ. Fiecare slujitor primește talanți în funcție de puterea lui, ei trebuie să-I pună în negoț, pentru a spori averea Stăpânului. Plecarea din țară a Regelui, este plecarea de pe pământ a lui Isus după înviere, iar timpul mult care se scurge până la venirea din nou a Regelui, este timpul de la înălțarea lui Isus până la venirea sa care va avea loc în viitor, și atunci va face socoteală cu robii săi. Pe cei ce au lucrat și au adus talanți, adică oameni la adevăr, El îi laudă prin cuvintele: “bine rob bun și credincios” , chiar dacă unii au adus mai puțin și alții mai mult, în funcție de capacitatea fiecăruia, El îi apreciază că au făcut tot ce au putut. Dar celui ce nu a lucrat cu talantul încredințat i s-a spus: “rob rău și leneș” care nici măcar nu a vrut să dea talantul la bancheri pentru a-I da dobânda Stăpânului de aceea va avea parte de pierzare, adică aruncare în întunericul de afară, care va culmina cu distrugerea.

În parabola cu minele din Luca 19:11-27, fiecărui slujitor I se dă doar o mină în mod egal, care indică valoarea identică a fiecăruia în fața lui Dumnezeu, deoarece toți au primit același Duh Sfânt și același adevăr, cu care trebuie să lucreze, ei trebuie să fructifice darul primit, într-un context ostil, deoarece cetățenii îl urăsc pe Stăpân și nu doresc conducerea lui. Cu toate că fiecare a primit adevărul despre mântuire dat de Cristos prin Cuvântul lui Dumnezeu și prin Duhul Sfânt, totuși zelul, puterea și împrejurările diferă, astfel rezultatele sunt diferite, unul aduce zece mine, altul cinci mine, iar cel ce nu lucrează spre a spori avuția Stăpânului o pierde și pe cea ce a avut-o. Este interesant că toți robi fideli intră în Regat, dar responsabilități-le și poziția vor fi diferite, în funcție de sârguința și credincioșia din prezent. Astfel Cel ce a adus zece mine, va primi în stăpânire zece cetăți, iar Cel ce a adus cinci mine va primi în stăpânire cinci cetăți, de aceea Biblia vorbește de a fi mare în Regatul cerurilor (Matei 18:4), sau de a fi mic în Regatul cerurilor (Matei 11:11). Parabola se încheie cu îndemnul dat de Isus ca sclavii loiali să-I taie pe cetățenii care îl urau pe Rege, aceștia sunt oamenii acestei lumi, care după ce omul de origine nobilă primește Împărăția, la venirea lui, atunci când are loc întronarea lui Cristos (Matei 19:28; 25:31), va trimite și pe aleșii săi proaspăt glorificați, în asociere cu îngerii să execute judecată asupra acestei lumi care nu l-a acceptat pe Cristos (1Tesaloniceni 3:13; Apocalipsa 2:26,27; 17:14). Scopul acestor pilde este un îndemn la loialitate și hărnicie, căci după faptă și răsplată.

2. Care este înțelesul ilustrării cu oile și caprele ?

Această ilustrare se desfășoară la venirea lui Isus Cristos, atunci are loc întronarea lui ca Rege peste națiunile lumii, și atunci își va manifesta autoritatea, făcând ca Regatul lumii să devină Regatul lui (Apocalipsa 11:15-18; Psalmul 110:1,2). În această viziune sunt două clase: OILE și CAPRELE, oile sunt cei ce fac bine fraților lui Isus, adică celorlalți creștini, chiar dacă unii par neînsemnați, în ochii lui Cristos sunt însemnați, căci ei sunt trupul lui (Evrei 2:11), în plus, aceștia ca toți frații autentici ai lui Isus Cristos fac voia lui Dumnezeu (Matei 12:50). Oile din parabolă nu se referă la cei ce se întorc în ultim moment la Dumnezeu care vor moșteni pământul, căci oile ascultă de păstorul Cel bun, cum îi aud glasul (Ioan 10:3-5). Un alt argument care ne ajută să identificăm clasa oilor, este faptul că oile moștenesc Regatul pregătit de la întemeierea lumii, descris prin cuvinte profetice în Geneza 3:15 unde se spune că sămânța femeii (Isus și frații săi), va zdrobi capul șarpelui (Satan), aceasta este o manifestare a Regatului cererilor (Psalmul 110:1,2; Romani 16:20; Galateni 3:16,29). Un alt argument îl găsim în asemănarea cu pilda despre selecția între grâu și neghină, unde nu apare vreo referire la vreo clasă pământească, chiar dacă în realitate o astfel de clasă va exista, dar din unghiul viziunii parabolei, ea nu apare. Astfel oile de aici sunt frații lui Cristos cu speranță cerească, care vor fi în viață la venirea Domnului, ei sunt “cei drepți” (comp. v.37 cu Matei 13:43), care vor străluci ca soarele în cer, prin primirea unui corp glorios spiritual (1Corinteni 15:40; Daniel 12:3). De fapt, oile primesc viață veșnică la venirea Domnului, pe când cei de pe pământ o vor primi-o după ce se va împlini cei o mie de ani (Apocalipsa 20: 6 comp. cu Isaia 65:20). Scopul acestei ilustrări este de a ne iubi unii pe alții, manifestând un interes sincer personal față de chiar Cel mai neînsemnat frate sau soră, iar acest ajutor să fie practic, nu numai teoretic. În contrast, caprele sunt pretențioase și își arogă virtuți pe care nu le au, ele insinuează, că dacă Domnul Isus personal ar fi fost în nevoie, ei l-ar fi ajutat, dar oare cât de sincer îl iubeau ei pe Isus, dacă nu îi iubea pe frați săi, care sunt trup din trupul său, oare dacă nu iubim pe cei ce îi vedem, îl iubim pe Cel ce nu-l vedem (1Ioan 4:20,21) ?

3. Ce este Regatul iubirii, și cum poți fi transferat în el ?

Chiar dacă Regatul lumii nu a devenit încă Regatul lui Dumnezeu și al lui Cristos (Apocalipsa 11:15), totuși creștinii în momentul când se nasc din nou devin Fii ai Regatului, făcând parte din Regat căci ei sunt transferați în “Regatul Fiului iubirii lui” (Coloseni 1:13 NW), adică în Regatul cerurilor, care se manifestă pe pământ la ora

actuală prin adunarea creștină, al cărui cap este Isus (Efeseni 1:20-22; 2:6). Astfel creștinii au fost smulși din acest sistem de lucruri, al Celui Rău (Galateni 1:4), pentru a începe o viață nouă de părtășie cu Dumnezeu Tatăl și cu Regele Isus Cristos și cu frații noștri care sunt și ei Fii ai Regatului, iar prin participarea noastră la întrunirile creștine (Evrei 10:24,25), unde iubirea și principiile Regelui sunt aplicate se manifestă Regatul iubirii, căci acolo găsești: “…dreptate, pace și bucurie în Duhul Sfânt” (Romani 14:17), și prezența lui Cristos Regele regilor (Matei 18:20).

4. Cum poate fi Regatul o realitate pentru tine ?

În primul rând, având în vedere că partea cea mai însemnată a Regatului este invizibilă, căci este în ceruri, trebuie să avem ochii inimii noastre deschiși, având o credință fermă, neclintită, ca și cum am văzut Regatul în plinătatea lui (Efeseni 1:18 comp. cu Evrei 11:27). Un exemplu minunat în această privință este profetul Elisei, pentru care oștile de îngeri invizibile trimise în sprijinul lui erau atât de reale ca și cum le-ar fi văzut cu ochi de carne (2Împărați 6:17), acest nivel spiritual poate fi atins, numai umblând cu Dumnezeu, având o relație foarte strânsă cu Tatăl, stând cât mai mult în prezența lui. De asemenea, trebuie să fim fermi încredințați de dreptatea și iubirea Creatorului, de aceea nu este suficient să crezi că El există și lucrează, ci și că este drept întotdeauna, chiar când treci prin situații limită, când crezi că Dumnezeu te-a uita, tu trebuie să fi încredințat, că dreptatea este baza tronului lui de domnie (Psalmul 89:14; 97:2). De asemenea să crezi în bunătatea și iubirea s-a insondabilă (Psalmul 145:7; Efeseni 2:7; 1Cronici 21:13).

Un alt lucru care ne poate ajuta să considerăm Regatul o realitate, este manifestarea lui în trecut și în prezent, ca o realitate palpabilă. De exemplu, în trecut unele manifestări ale Regatului, care sunt fapte istorice este acțiunea de Domn Suveran a lui Iehova, când a eliberat cu forță poporul Israel din Egipt, după aceea acest popor a devenit o teocrație, adică condus de Dumnezeu, care și-a exercitat stăpânirea prin diferiți conducători și apoi prin Regii care domneau pe tronul lui Iehova (1Cronici 19: 23; Ieremia 3:17), care erau unșii lui Iehova din cetatea Marelui Împărat care era Ierusalimul (1Împărați 1:39; 5:5; Matei 5:35). Venirea lui Mesia pe pământ, este tot o realitate a Regatului, căci Isus este Regatul (Luca 17:21), lucrarea de vestire a evangheliei pe care Isus a inițiat-o și adunarea creștină sunt alte realități de netăgăduit a Regatului. Dar poate cea mai intimă și simțită, manifestare ca o realitate a Regatului, este nașterea ta din nou, ca Fiu al lui Dumnezeu, când ai primit Duhul de înfiere, devenind parte în Regat, devenind rege și preot (Apocalipsa 1:6), atunci ai gustat în mod anticipat bucuria și puterea cerului, de fapt ai primit un avans al moștenirii tale din Regat (Efeseni 1:13,14; Evrei 6:4,5). Astfel întreabă-te: Este Regatul o realitate pentru tine ? Trăiești tu cu adevărat ca susținător sârguincios al Regatului ? Este viața ta strâns atașată și gravitează în jurul Regatului ?

5. Cum putem imita exemplu apostolilor, ca lucrători ai Regatului ?

Cu toate că apostolii erau oameni cu aceleași slăbiciuni și patimi ca și noi (Fapte 14:15), totuși ei constituie un excelent exemplu pentru noi, deoarece ei au călcat pe urmele marelui apostol Isus Cristos (Evrei 3:1; 1Corinteni 11:1). Ei au depus mărturie în public și din casă în casă, predicând vestea bună despre Isus, în ciuda faptului că au fost persecutați, bătuți și batjocoriți (Fapte 5:41,42; 20:20). Aceștia au vorbit cu îndrăzneală fiind Martori pentru Isus și ai învierii lui înaintea întregului popor (Fapte 2:32; 3:15), chiar dușmanii lor au recunoscut că umblaseră cu Isus, deoarece au văzut curajul și libertatea de exprimare în vorbirea lor (Fapte 4:13). Apostolii s-au arătat ca lucrători sârguincioși ai Regatului, și prin faptul că au coordonat lucrarea de predicare și au înființat adunări, și le-au sprijinit (Fapte 8:14; 11:26; 14:23; 15:36; Galateni 2:9). Chiar dacă nu suntem apostoli, și nu avem ungerea lor, totuși putem să ne lăsăm ca unelte în mâna lui Dumnezeu, oare cum ar arăta lucrurile în biserici, dacă fiecare și-ar da toată silința în lucrarea lui Dumnezeu (2Petru 1:5)? De aceea de câte ori avem ocazia, la colegi, vecini, rude, să depunem mărturie prin comportamentul nostru și prin mărturia noastră verbală, în măsura talantului primit. Din păcate unii sunt plătiți să predice, și o fac doar duminica și de la amvon, dragilor să lăsăm ca viața noastră să fie manifestarea Regatului, a Suveranității lui Dumnezeu, călcând pe urmele apostolilor, și rugându-ne lui Dumnezeu să ne dea și voința și înfăptuirea în a lucra cu sârguință, convingere, perseverență și din dragoste pentru Dumnezeu și semenii noștri (Filipeni 2:13; Coloseni 1:9,10; 4:12), căci nu are rost să luptăm și să ne muncim pentru o altă împărăție, căci orice alt lucru va trece, dar Regatul lui Dumnezeu nu va trece niciodată (2Petru 1:11), fă-ți partea ta, pentru a fi o parte a lui.

Întrebări de verificare:

I. Care este înțelesul pildei cu talanții și minele și la ce ne îndeamnă?

II. Cine sunt oile, dar caprele, și când se petrec evenimentele din parabolă ?

III. Cum poți face din Regatul cerurilor o realitate pentru tine?

Pentru mai multe informații, scrieți-NE pe adresa :

Arad, cod. 2900; Str. Mețianu nr.1; SC.B; ap.12; - ișfa alin – E-mail: alin_isfa@yahoo.com

Sau telefonați la nr. :

0257-285452