Draga Florin
A ne marturisi greseala si a ne vedea greseala este o cinste.
Nu ai comentat expresia " a venit la ai sai si ai sai nu l-au primit". Nu ai recunoscut greseala cu virgula.
Nici eu nu am spus ca peste tot unde scrie "Inger" este vorba de Domnul Isus. Dar, asa cum a aratat si Iustin martirul in Dialogul cu iudeul Trifon, sec II, sunt anumite fraze in Vechiul Testament unde reiese clar ca "Ingerul" care a scos pe Israel din Egipt a fost Christos, compara Judecatori 2:1-3 cu „şi toţi au băut aceeaşi băutură duhovnicească, pentru că beau dintr-o stâncă duhovnicească ce venea. după ei; şi stânca era Hristos.” 1Corinteni 10:4
Ma ajutat cineva din Romania, un profesor si istoric ce cunoaste limba ebraica, caruia ii multumesc.
Daniel 12:1.
Ebr."has•sar hag•ga•dhohl "
LXXBagster(Gr.), ho ar khon ho megas,
Acest cuvant "SaR" apare si la profetia despre Mesia din Isaia 9:6 (SaR SHaLoM), precum si la Iosua 5:14 "Capetenia (SaR) ostirii lui YHWH"
ho archon = căpetenia, principele, întâistătătorul, şeful, arhontele, domnitorul, voievodul;
ho megas = "cel mare" / "marele"
Mai apare undeva aceasta fraza ho arkhon ho megas sau ceva asemanator in Biblie?
Expresia "ho archon ho megas" nu mai apare în afara cărţii lui Daniel, dar expresii asemănătoare apar în 2 Reg 5:1 (archon şi megas nu sunt alăturate aici, dar sunt asociate cu referire la aceeaşi persoană, denumind un comandant general al armatei); În 2 Sam 3:38, textul grecesc foloseşte termenul hegoumenos (conducător) în loc de archon (comandant), dar în textul ebraic, şi aici este folosit cuvântul SAR, ca şi în Daniel 8, 10 şi 12. Şi aici se referă la comandantul general al unei armate. Acelaşi SAR se referă la Domnul Christos (căpetenia oştirii lui YHWH) în Iosua 5:14-15, unde se foloseşte exact expresia din Dabiel 8 (SAR-TSABHA = comandantul oştirii). Fiind vorba de oştirea cerului, acest fapt ne ajută să înţelegem că "arhonţii" (sarimii, căpeteniile) din Daniel 10 şi 12 sunt, de asemenea, fiinţe supraomeneşti, şi că în spatele războaielor descrise se află un război cosmic, o mare luptă mult mai importantă.
O expresie asemănătoare apare în Daniel 10:13, unde apare în plural expresia HO ARKHON HO PROTOS = PRIMUL COMANDANT. Aceasta este o expresie echivalentă cu HO ARKHON HO MEGAS, dar este mai accentuată: deoarece ambii termeni se referă la întâietate (unul ca substantiv, celălalt ca adjectiv; archon vine de la arche = început, cauză, temei, principiu, principe, şef).
iata un articol scris de un autor preterist care crede ca Isus este Arh. Mihail
http://www.planetpreterist.com/news-5298.html http://www.planetpreterist.com/modules. ... 35280b4fe9 John Evans is a columnist for PlanetPreterist.com. John is the author of The Four Kingdoms of Daniel and he is a retired professor of economics at the U. of Alabama at Tuscaloosa, and a dedicated student of preterism, especially of the book of Daniel.
View John Evans archives
Note: Opinions presented on PlanetPreterist.com or by PlanetPreterist.com columnists may not necessarily reflect the position of PlanetPreterist.com, or reflect the beliefs, doctrine or theological position of all other preterists. We encourage all readers to first and foremost carefully analyze all articles in the light of God's Word.
Interesant ca si Clavin si Wesley credeau asta
“As we stated yesterday, Michael may mean an angel; but I embrace the opinion of those who refer this to the person of Christ, because it suits the subject best to represent him as standing forward for the defense of his elect people.” - John Calvin. (See Calvin's writings online at
http://www.ccel.org/c/calvin/comment3/c ... tm/vii.htm)
“Michael - Christ alone is the protector of his church, when all the princes of the earth desert or oppose it.” - John Wesley's commentary on Daniel 10:21. (See Wesley's writings online at
http://wesley.nnu.edu/john_wesley/notes/daniel.htm)
“a) The angel here notes two things: first that the Church will be in great affliction and trouble at Christ's coming, and next that God will send his angel to deliver it, whom he here calls Michael, meaning Christ, who is proclaimed by the preaching of the Gospel.” - Geneva Bible Commentary. (See
http://www.ccel.org/g/geneva/notes/Daniel/12.html)
Dumnezeu este iubire.