"Atunci cei care se tem de Iahve au vorbit adesea unul cu altul: Iahve a luat aminte la lucrul acesta si a ascultat, si o carte de aducere aminte a fost scrisa inaintea Lui, pentru cei care se tem de Iahve si cinstesc Numele Lui." Maleachi 3:16
Eu iubesc nespus de mult pe Iahve, Tatal si Dumnezeul Domnului nostru Isus Unsul. Si desigur la fel de mult iubesc si pe Fiul Sau, Cel Unic. Deasemenea iubesc si Cuvantul lui Dumnezeu, si iubesc si pe cei ce se tem de Iahve.
Domnul Isus a prezis ca toate cele zece fecioare, reprezentand crestinismul in ansamblu, vor adormi (Matei 25). Nu e de mirare ca in aceasta stare de adormire, s-au introdus in Biserica invataturi extra-biblice, ca: Negarea invierii mergandu-se pe ideea credintei pagane in nemurirea innascuta a sufletului si conceptul de viata de dupa moarte sec. I d.C. - Ebionismul (negarea preexistentei Unsului Isus) si Dualismul (credinta in doi D-zei, unul fiind Creatorul lumii spirituale, identificat deseori cu (Logosul) Isus, iar celalalt Demiurgul, care a facut lumea materiala, identificat cu Dumnezeul Vechiului Testament) sec. I. d.C. - Modalismul (Tatal a murit pe Golgota, sub noua lui denumire de Fiul) , Binitarismul (D-zeu este Tatal si Fiul), Marcionismul (D-zeul Vechiului Testament nu este Tatal Domnului Isus) si Trinitatea (D-zeu are trei substante: Tatal, Fiul si Duhul Sfant) sec. II, Rugaciuni pentru morti , 300 d.C. - Facerea semnului crucii, 375 d.C. - Inchinarea la sfinti si la îngeri, 394 d.C. - Instituirea împartasaniei, 431 d.C. - Maria este proclamata divina, 500 d.C. - Preotii incep sa se imbrace altfel decât laicii, 526 d.C. - Maslul, 593 d.C. - Invatatura despre purgatoriu, 600 d.C. - Liturghia este tinuta in limba latina, 600 d.C. - Rugaciuni adresate Mariei, 607 d.C. - Bonifaciu III este proclamat cel dintâi Papa, 709 d.C. - Sarutarea papucului papal, 786 d.C. - Inchinarea la imagini si la relicve, 850 d.C. - Folosirea apei sfintite, 995 d.C. - Canonizarea sfintilor morti, 998 d.C. - Postul de vineri si din preajma sarbatorilor mari, 1079 d.C. - Celibatul preotilor, 1090 d.C. - Rugaciuni pe bani, 1184 d.C. - Inchizitia, 1190 d.C. - Vânzarea indulgentelor, 1215 d.C. - Transubstantierea, 1229 d.C. - Biblia este interzisa laicilor, 1439 d.C. - Doctrina celor sapte sacramente, 1508 d.C. - "Ave Maria" este aprobata ca rugaciune liturgica, 1545 d.C. - Traditia are aceiasi autoritate ca si Biblia, 1546 d.C. - Adaugarea unor apocrife la Biblie, 1854 d.C. - Doctrina conceptiei imaculate a Mariei, 1870 d.C. - Infailibitatea papala, 1950 d.C. - Doctrina inaltarii la cer a Mariei, 1965 d.C. - Maria proclamata ca Mama a Bisericii si altele.
Insa in paralel cu aceasta deviere doctrinala, s-a produs si o deviere textuala a Bibliei, mai ales in Noul Testament, dar si in Vechiul Testament. In Vechiul Testament "au umblat" evreii, inlocuind Numele divin, cu alte cuvinte, in Noul Testament "au umblat" crestinii.
Iata o lista cu versete si fraze adaugate la textul Biblic, ce confirma mai mult decat graitor:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_om ... ite_note-5Nu ne mai putem ascunde dupa degetul mic, nimeni nu mai poate veni ca acest lucru n-a fost posibil, este nevoie nu numai de o trezire in domeniul doctrinar, ci si in domeniul textual. D-zeu a permis aceste interpolari, ca in timpul sfarsitului adevarul sa straluceasca si mai tare.
Ce parere aveti de interpolarile din Biblie? S-ar putea sa mai fie si altele care inca nu s-au descoperit, dar sunt acolo, nefacand parte din textul original? De exemplu unii spun ca la origini, formula de botez a fost doar in numele lui Isus, asa cum este in textele majoritare din Noul Testament, dar ulterior a izbucnit o controversa cu privire la botez, intre papa Stefan si episcopul de Cartagina, Ciprian si formula simpla a fost "imbunatatita", la propunerea lui Ciprian. In mod ciudat, din cele mai vechi codice, in Sinaiticus si Vaticanus ultima fila de la Evanghelia dupa Matei lipseste misterios. De ce la ambele codice aceeasi fila? Este doar o coincidenta bizara, sau mai mult decat atat, o mana fanatica?
Propun sa dezbatem aici problematica textuala, problematica textelor "problema".
Deci una ar fi problema formulei de botez.
A doua este problema genealogiei din Matei. Apostolul Pavel a scris clar ca existau certuri cu privire la genealogia Domnului Isus. Iata de ce, este posibil ca intre timp o mana fanatica, a inserat o genealogie falsa in una din cartile Noului Testament. Este clar ca genealogia din Matei "difera ca de la cer la pamant" de cea prezentata de Luca si ambele nu pot fi adevarate. Plus ca este clar un stil aparte, simandicoso-speculativ, ce difera foarte mult de restul stilului simplu din Matei. In mod interesant, episcopul de Lyon, Irineu, secolul II, scrie, ca in varianta ebraica a Evangheliei dupa Matei lipsea genealogia. Deci e posibil ca ea nici nu a existat candva acolo, ci a fost inserata in timpul luptelor genealogice, despre care scrie si apostolul Pavel.
A treia este pilda Bogatul si Lazar. O astfel de predica s-a gasit intr-un papirus din Egipt, datat secolul I. inainte de Christos. Se stie de alte sapte predici asemanatoare in cartea Gemara Babylonicum (sau Babylonicorum), scrisa de un evreu necrestin. Un alt argument este, ca Domnul Isus ar contrazice atat Vechiul Testament, cat si Noul Testament:
"Multi din cei ce dorm in tarana pamantului se vor trezi" Daniel 12:2
"Cand toti cei din morminte vor auzi glasul Lui si vor iesi din ele" Ioan 5:28,29
"Nimeni nu s-a suit in cer, afara de Cel care s-a coborat din cer, Fiul Omului" Ioan 3:13
"Lazar prietenul nostru doarme, dar ma duc sa-l trezesc din somn." Ioan 11:11
"Caci David nu s-a suit in ceruri" Fapte 2:34
Ceea ce scriu aici, nu are nici o legatura cu liberalismul, ci mai degraba este apararea adevaratului text, deci este vorba de adevaratul fundamentalism. Este vorba de a face cercetari amanuntite pentru a clarifica problemele de clarificat. De exemplu se stie ca Satana a atacat Vechiului Testament folosindu-se de cuceritorii greci, care dupa cucerirea facuta de Alexandru Macedon au fost stapanii in Israel, pana ce au venit romanii. Asadar imparatii grecilor, au incercat sa elenizeze, sa grecizeze pe evrei, atat lingvistic cat si religios. Acestia au facut mari nelegiuiri impotriva Legii lui D-zeu si a poporului sau. Unii evrei, lingaii, s-au apostaziat total, altii au incercat un sincretism (amestec) religios intre filozofia religioasa elina si credintele lor, negand invierea, acceptand ideea pagana despre viata de dincolo. Renuntarea la folosirea numelui divin in public, si folosirea lui numai in Templu isi are si el originile in aceasta era. De fatada se sustinea ca o fac din respect ptr. numele divin, dar numai D-zeu stie care o fi fost adevarata motivatie care a innabusit traditia milenara din Israel. Cine stie, poate la origini si aici s-a facut un compromis tacit cuceritorilor, stapanilor greci. Oricum intre filozofii greci era populara ideea ca Dumnezeu nu are nume. Vom afla exact cum au decurs lucrurile si vom afla si cine sunt vinovatii, si vom afla si adevaratele intentii dupa care s-a scos numele divin din Vechiul Testament si din Noul Testament. Vom afla toate la judecata celor morti.
Eu sunt incredintat ca in timpul sfarsitului D-zeu isi va restabili numele Sau, atat in Vechiul Testament, cat si in Noul Testament, apoi va curati in mod deplin Cuvantul Sau, de toate impuritatile. Iar cei care vor iesi din prinsoarea marelui Babilon - Apocalipsa 18:4, vor jubila vazand asta.
Dumnezeu este iubire.