de marinaru » Lun Mai 01, 2006 5:09 pm
1. A fost aleasa de Dumnezeu si profetita sa ramana fecioara si dupa nastere (Isaia VII, 14; Ieremia XXXI, 21).
“Acum tu zici ca a ramas fecioara si dupa nastere, eu iti spun ca Iisus a avut frati Ioan 7.5 . Si daca ai intentia sa spui ca fecioara Maria a fost sfanta cat timp a trait pe pamant, vreau sa spun ca nu e asa pentu ca toti oamenii au pacatuit. Romani 5.12 ; Romani 3.23 ; Romani 3.11 ; Psalmi 14.2;
Asa ca sa luam aminte ca singurul care desi a fost ispitit, a ramas fara pacat, singurul care a intrat in lume fara pacat (nemostenid pacatul stramosesc) ramane Isus Hristos, Slava Lui! El merita TOATA cinstea si gloria!
REFERINTE: Apoc. 19.10 , 22.9 ; Romani 5.12 , 3.23 , 3.11 ; Psalmi 14.2;”
Dumnezeu isi face si si-a facut lucrarea prin multi oameni si ingeri. A ales si a prevestit multi oameni, dar asta nu ne obliga sa ne inchinam lor...
Ba mai mult, Il necinstim pe Dumnezeu si pe acei oameni (ei care sunt de acord ca Dumnezeu nu imparte slava cu nimeni si ei doresc ca el sa aiva parte de toata cinstea si slava.).
Oamenii care au facut lucruri mari pentru Dumnezeu, vorbesc in special de apostoli, vorbesc deseori ca toata slava trebuie data doar Domnului. Si ca ei sunt doar niste oameni prin care El lucreaza. Aici o sa dau doua referinte care vorbesc despre primejdia de a te inchina la ingeri sau la oameni care sunt sau au fost slujitori ai lui Dumnezeu.
Apoc. 19.10 ; 22.9 .
Exp. Necinstirea lui Dumnezeu se face cand il considera cineva idee, il confunda cu idolii sau cu natura, cu creatura, sau il imagineaza cum ar putea fi sau arata. Dumnezeu nu se confunda cu zidirea. Dumnezeu este inchinat intre sfinti (Ps. CL,1). El face pe sfinti para de foc si pe ingerii Sai duhuri lucratoare (Ps. CIII, 20; Lc. XII, 8-9). Apostolii sunt purtatorii slavei Mantuitorului (In. 17, 20) si prietenii Sai (In. XV, 14). Venerarea este trecatoare, adorarea este permanenta; prin venerare se aduce tot adorare lui Dumnezeu "cel ce primeste pe cel drept rasplata de drept va lua" (Mt. X, 40-42), iar Hristos este stapanul absolut catre care se indreapta adorarea (Mt.4,10). Cel ce va primeste pe voi, pe Mine Ma primeste; cel ce va asculta pe voi, pe Mine Ma asculta..."(Mt.10,10; 26,45).
O Biserica fara mijlocirea ingerilor si sfintilor nu exista. Sfintii si ingerii mijlocesc si miluiesc, rugaciunile lor sunt ca tamaia langa Tronul ceresc(Apoc.5,8) si mult poate rugaciunea dreptului (Iacov 5,16). Insusi bogatul se ruga lui Avraam pt. fratii sai (Lc. 16, 27-28). Sfintii ca si ingerii (Fac. 3; Iosua 5, 14-15) trebuie fericiti si cinstiti (Fapte 16,29; Iacov 5,2; Filip. 3,17)
--Despre fratii Domnului,---
In VT ca si in NT, frate este o expresie cu mai multe sensuri:nepot, var, ruda apropiata, de acelasi sange sau neam etc. Astfel Avram numeste pe Lot frate (Fac.13,8) ca apoi sa se arate ca Lot era nepot, "fiul frtelui sau"(14,12). Insisi "fratii" Domnului, in raport cu Mantuitorul, se socotesc "slujitori si robi", mai ales Iacov (Iacov 1, 1) si Iuda, "rob al lui Iisus Hristos si (atentie) frate al lui Iacov" (Iuda, v.1), nicidecum "frate al Domnului". In textele respective(Mt.1,25;12,46-48; Marcu 6,3 sa.) se vorbeste despre aceste rude de sange ale Mantuitorului cuprinse in cuvintele "fratii" Sai(Fapte 12,17). De asemenea se cunosc mai multe Marii cu fii lor (Mt. 27, 55-56; Marcu 15, 40,47, Lc.24,10; In.19,25) Fecioara Maria a ramas fecioara si dupa nastere, ea fiind si profetita (Isaia 7,14) si ea "n-a cunoscut barbat" (Lc. 1, 34).
Sfanta Fecioara Maria, asemenea tuturor descendentilor din Adam, a fost zamislita si deci s-a nascut din pacatul stramosesc, dar a fost curatita de el de catre Sfantul Duh si de Cuvantul in momentul in care i-a raspuns ingerului Gavriil:"Iata roaba Domnului, fie mie dupa cuvantul tau"(Lc.1, 38), momentul cand Logosul divin a luat loc in pantecele Fecioarei. vezi Iezechel 44, 1-3
2. A cinstit-o Sfanta Treime; Dumnezeu-Tatal a ales-o, Dumnezeu-Fiul s-a intrupat din ea, Dumnezeu-Sfantul Duh a umbrit-o (Luca 1, 35).
Relatia aceasta dintre Maica Domnului si Sfanta Treime se datoreaza raportului pe care Fecioara Maria il are cu Fiul lui Dumnezeu, pe care L-a nascut, dandu-i trup, si fata de care are o pozitie asemanatoare oricarei mame fata de Fiul ei. Prin a doua Persoana a Sfintei Treimi, in virtutea intrepatrunderii perihorezice sau a locuirii una in alta a Persoanelor in aceeasi unitate definita, Fecioara Maria ajunge si cu Tatal si cu Duhul, in cea mai intima legatura. Fecioara naste, in timp,pe Cuvantul nascut din Tatal, dicolo de timp. Deci acelasi Fiu e comun lui Dumnezeu Tatal, dincolo de timp. Deci acelasi Fiu e comun lui Dumnezeu Tatal si Fecioarei, pt. ca de doua ori s-a nascut Fiul: intai "din Tatal fara mama si apoidin mama fara tata"(Sf. Ioan Damaschin). Dar legatura intre Maica si Fiul nu se margineste numai la nastere, ci ea dainuieste in masura in care divinul cu umanul s-a unit in chip inseparabil in Hristos. Cu Duhul Sfant o uneste lucrarea prin care ea a conceput pe Fiul. In acest sens ea e numita in poezia imnologica:"Mireasa Duhului Sfant" sau "copila dumnezeiasca".
Insa aceste raporturi intre Maica Domnului si Sfanta Treime, nu afecteaza cu nimic vietuirea intima a Prea Sfintei Treimi; ele raman externe acestei vietuiri intime. Sfanta Fecioara, in aceste raporturi, ramane mai departe aceea ce este "o fire indumnezeita", aratandu-ne noua pana unde se poate ridica umanitatea renascuta prin har si nicidecum nu participa la vietuirea intima a Sfintei Treimi ca o a patra ipostaza.
2.” Repet, am tot respectul pentru ea ca a fost gasita vrednica sa dea nastere Aceluia care este Fiul lui Dumnezeu. Dupa cum ii spune si ingerul: "Binecuvantata esti tu intre femei." Sunt de acord, dar de acolo pana a i te ruga. Insusi Isus a spus "Sa va rugati Tatalui, in Numele Meu."
Si faptul ca Duhul Sfant a umbrit-o, astfel ea ramanand insarcinata, este la fel cum ziceam, lucrarea lui Dumnezeu, lucrare care s-a facut pentru ca Isus sa nu se nasca din pacat. Dar inca odata repet, nu se justifica biblic faptul ca ar trebui sa ne rugam ei.
In toata Biblia, nu exista vreun loc in care Dumnezeu sa aprobe rugaciunea catre alte persoane, obiecte, fenomene....
Exp. Fac. 20,7; Ef 6,18; Iov 42,8; Ier. 15,15;
Ideea e urmatoarea, de cand am fost impacati prin Isus Hristos cu Tatal, avem acces la tronul Tatalui fara alti mijlocitori "Cci este un singur Dumnezeu, _i este un singur mijlocitor între Dumnezeu _i oameni: Omul Isus Hristos" (1 Timotei 2:5). Asa ca nu mai e nevoie de alti intermediari, fratilor, si nici nu e nevoie ca fecioara Maria sa-L imbuneze pe Isus (oare are ea mai multa bunatate, dragoste decat Insusi Dumnezeu care este dragoste ? ar putea ea sa-i dea lectii de bunatate lui Isus sau lui Dumnezeu Tatal... ), pentru ca El Insusi stie slabiciunile noatre (vorbesc de Isus) "Cci n-avem un Mare Preot, care s n-aib mil de slbiciunile noastre; ci unul care în toate lucrurile a fost ispitit ca _i noi, dar fr pacat" (Evrei 4:15).
Exp. se vb despre arhieria lui Hristos, despre patimile, moartea si preaslavirea lui Mesia(Is cap53), nu despre Sfinti, se vede ca esty un adevarat sectant ca iei cate un citat de colo sau de colo fara sa citesty cu atentie intregul capitol, si dai interpetari eronate. Nu trebuie confundata mijlocirea cu mantuirea obiectiva(harul lui Hristos). Hristos este inceputul si a lasat Biserica Sa ca purtatoare a harului pentru toate generatiile, in frunte cu arhiereii "ca mijlocitori" (Evrei 5, 1). Este adevarat ca numai Hristos a fost mijlocitorul cel adevarat si numai El ne poate mantui (FA 4, 12) si impaca cu Tatal (I In. 2,1). Slujitorii nu s-au substituit lui Hristos si nici nu iau luiat locul ca mijlocitor, ei au ramas trimisi si nici astazi nu se considera "mantuitori", ci cei ce indeplinesc mandatul lui Hristos(Mt. 28,19).
Obiectia isi are rostul ei, fiindca papalitatea s-a considerat singura mijlocitoare si salvatoare de suflete prin indulgente, ceea ce a dat nastere la proteste si opozitii.
Maica Domnului "este mijlocitoare pt. neamul omenesc si face legatura intre Dumnezeu si om, ca om preaslavit si indumnezeit. Daca Domnul este Mijlocitor si Arhiereu, in calitate de autojerfitor, apoi ea este mijlocitoare in fata Lui si poarta aceasta calitate, dupa vedenia lui Andrei cel nebun pt. Hristos(vezi Vietile Sfintilor), omofor, ca rugatoare in fata Fiului(omenirea se roaga prin omenirea indumnezeita a Maicii Domnului). El uneste in sine doua firi, iar ea prin sine sustine si inalta catre Dumnezeu omenirea si intreaga faptura".
Sa cercetam dar Cuvantul in lumina Duhului Sfant care ne calauzeste in tot adevarul si sa nu cercetem Cuvantul avand in spate preconceptii si doctrine ale unei confesiuni sau alta.”
Obs Cuvantul lui Dumnezeu nu se cerceteaza dupa capul oricui si nu in afara Bisericii. BO nu are in invatatura sa alte doctrine de la alte confesiuni asa ca nu ne amesteca cu catolicii sau cu neoprotestantii
3.Este mai cinstita decat ingerii: "Bucura-te cea plina de dar", a fost vestea Arhanghelului Gavriil (Luca 1, 28).
“Din nou o interpretare si rastalmacire a scripturii. Este ceva de genu:
“daca este mai cinstita decat ingerii, ar trebui sa ne rugam ei din momentul ce ne rugam si la ingeri.”
Obs Daca ai fi cunoscut traditia patristica ai fi aflat ca aceste cuvinte au fost decoperite de ingeri oamenilor cu o inalta traire duhovniceasca pe care tu si nici eu nu o avem, asa ca nu contrazice ceea ce nu cunosty si depaseste limitele gandirii tale
Asta e singura explicatie pe care o gasesc. In cazul in care vei zice ca nu te rogi la ingeri, atunci motivul 3 nu are nici o valoare.
In cazul in care zici ca te rogi la ingeri, atunci vreau sa iti reamintesc referintele
Apoc. 19.10 ; 22.9 . si mai mult as vrea sa iei inca odata exemplu de la Domnul Isus si de la apostoli in felul in care au reactionat ei.
Exp. e vb despre apostol si inger care aveau aceeasi lucrare, cinstirea ingerilor e alta in comparatie cu cinstirea lui Dumnezeu(Col.2,18), referitor la sfinti Ps 150, 1; Flp 3,17; Icor 11, 1; Despre mantuirea obiectiva si subiectiva; tot despre Sfinti (In 15, 14; Iac2, 2-3; Ef 2, 19; Mt 19, 28; 1 Co 6,2) FA 10,25
Eu cred ca Singurul care este vrednic sa primeasca inchinarea noastra, rugaciunile, viata noastra este Insusi Dumnezeu. Si cred ca El este singurul care poate sa indeplineasca cererile noastre. Dumnezeu Insusi se coboara la fiecare om si doreste sa aiva o relatie vie cu copilul Lui, prin asta ne arata dragostea Lui, ca El Insusi vine la noi fara alti intermediari. Ti se pare prea de tot ca Dumnezeul cerului si al pamantului sa vina la tine in camera si sa aplece urechea la rugaciunile tale? Daca El Insusi a promis ca va intra la tine si va cina cu tine, ca avea relatie cu tine, de ce sa-L intristam prin faptul ca in loc sa vorbim cu El, care abia asteapta sa comunice cu copilul Sau, vorbim cu alte persoane, si consideram ca uneori e mai bine sa ne rugam lor decat Tatalui nostru. Tu crezi ca ii face placere vreunui sfant in momentul in care te apuci sa te rogi lui? Ei care au ajuns la desavarsire, care sunt constienti ca toata Slava ii apartine lui Dumnezeu (Apoc 4. 10,11) , si ca ei sunt doar niste “robi netrebnici care au facut ce trebuia sa faca” (Luca 17.10)
Obs Dumnezeu vine la cei smeriti cu inima iar Sfinti ii ajuta pe oameni pt a dobandi acest dar de la Dumnezeu. Cum crezi ca poti intra in palatul imparatului fara sa cunosti vreun prieten deal lui care sa mijloceasca pt tine si sa te pregateasca pt a intra la imparat sau esty prea mandru si crezi ca te poty pregaty singur. Sfintii cunosc cel mai bine cale care duce la Hristos pt ca ei au mers pe urmele lui si lau cunoscut de aceea noi ne rugam lor ca la niste prieten9i deai Lui ca sa arate si noua celor orbi si pacatosi drumul catre El, caci acest drum e plin de incercari si ispite. Ma mir cum sectanty nesocotesc asemenea daruri pe care Dumnezeu ni le da pt a ne mantui Sfinti, moaste, Sfanta Cruce, Maica Domnului, ingerii, etc
4. Au binecuvantat-o mamele ca "pe cea aleasa intre femei" (Luca 1, 28).
“Da, intradevar, a avut un cel mai mare privilegiu pe care l-ar fi putut avea si care l-ar putea avea o femeie in istorie. Sunt de acord. Afirm cu tarie: “binecuvantata a fost ea intre femei”. Si eu ca om al neamurilor o numesc “fericita”. Dar atat !!! Ea insasi in cantarea din Luca 1.46-55 se recunoaste ca o roaba a lui Dumnezeu care a facut lucruri mari cu ea, si in toata cantarea ii da slava doar lui Dumnezeu. E insasi se considera un vas ales de Dumnezeu si nimic mai mult. Dar de unde pana unde sa ne rugam ei? Este Cuvantul lui Dumnezeu care adevereste toate aceste lucruri… si noi ce facem? Rastalmacim si apoi interpretam si adugam la cuvintele lui Dumnezeu, si apoi ne apucam sa respectam datini omenesti, si nu cuvantul lui Dumnezeu. Doamne lumineaza-ne!
Obs de smerenie nai auzit, ceai fi vrut sa zica? Dumnezeu ia dat vrednicia de a fi mijlocitoare crestinilor, nu sia atribuito ei insisi.de ce nu citesti in contiuarea versetului <<Ca>> (Lc 1,48) si <<Ca>> (v.49). Dumnezeu a invrednicito de a fi cinstita de neamuri, tu ce cinste ii aduci? Ca tu o cobori in randul femeilor obisnuite. Ce intelegi tu prin cinste?
<<Pe>> De aceea ea s-a numit roaba (Luca 1, 38) P. Cleopa pg 25, vol 7.
REFERINTE: Luca 1. 46-55; Proverbe 30. 5,6; Isaia 29. 13 b; Matei 15.3”
Obs amesteci datinele omenesty cu Traditia Bisericii, voi nu avety traditie asa ca nu aveti origine.
5. A cinstit-o Elisabeta: "Domnul este cu tine..." (Luca 1, 40-43).
“Dupa cum am scris mai sus, sunt de acord cu privilegiul pe care l-a avut fecioara Maria. Elisaveta, plina de Duh Sfant, a cunoscut ca Maria era cea din care avea sa se nasca in trup Mantuitorul, si a recunoscut ca Maria este “Binecuvantata intre femei”, si mai mult s-a considerat favorizata datorita faptului ca Maria a venit la ea. La fel cum multi oameni erau entuziazmati cand vreun om al lui Dumnezeu trecea, poposea la ei… la fel si Elisaveta s-a bucurat ca a fost vizitata de Maria, pe care D-zeu o binecuvantase intr-un mod special. Si ce, asta inseamna ca trebuie sa ne rugam la vreun om a lui Dumnezeu?
In Biblia mea nu scrie asa ceva, si nici un om al lui Dumnezeu nu ar dori ca atentia oamenilor sa se indrepte asupra lor si nu aspura lui Dumnezeu. Ce sa mai vorbesc de rugaciuni…
Obs Elisabeta a avut descoperire de la Duhul Sfant, (si Elisabeta sa umplut de Duh Sfant Luca 1, 41-sau nu pricepi ce inseamna Duh Sfant ?) .Asa ca nu sa adresat ca unui om obisnuit care are o viata curata, caci nu venea la ea oricine ci Maica Domnului.
Dupa tine nici un om care isi sfinteste viata in Dumnezeu nu poate sa se invredniceasca de sfintenie.
6. Multimea a fericit-o pentru Cel nascut si alaptat (Luca XI, 27-28).
“Pai cu referinta asta te-ai contrazis singur. Daca zice in versetul 28 “ferice mai degraba de cei ce asculta Cuvantul lui Dumnezeu si il pazesc”
Obs: nu cred ca mam contrazis, mai degraba nai inteles pt ca tu fragmentezi citatele si nu vezi nimic. Ca nu e de ajuns sa lauzi si sa fericesty pe Domnul ci trebuie sa implinesti si poruncile Sale. Nu tot cel ce zice Doamne Doamne va intra in imparatia cerurilor ci cel ce va pazi poruncile Domnului.(Mt 7,21). Ca in zadar fericesty pe Domnul daca poruncile lui nu le pazesty, despre asta era vorba la Luca 11, 28. Femeia aduce o cinstire Maici Domnului si lui Hristos, pe care Hristos o accepta deci Maica Domnului nu e data la o parte, asa cum faci tu
In biblia folosita in majoritatea bisericilor ortodoxe versetul suna astfel:
“dar fericici sunt cei ce ascult cuvântul lui Dumnezeu _i-l pzesc.“.
Daca cercetati unele bibli in alte limbi o sa observati ca traducerea mai apropiata este “ferice mai degraba…”
Pai ce sa intelegem de aici, ca daca am ajuns sa ne rugam fecioarei Maria, atunci ar fi bine, dupa Cuvantul lui Dumnezeu sa ne rugam tuturor care asculta cuvantul lui Dumnezeu si Il pazesc… ca doar zice “ferice mai degraba….”.
Chiar daca ar fi sa luam traducerea folosita de biserica ortodoxa cei ce asculta Cuvantul lui Dumnezeu si Il pazesc sunt la fel “ferice” ca si “pântecele care Te-a purtat _i fericici sunt sânii pe care i-ai supt!”… Ce sa intelegem de aici? Ca Insusi Domnul Isus nu ne-a dat indicatii in sensul sa ne rugam Mariei.
Obs Cine nu cinsteste pe mama Lui Il necinsteste si pe Fiul ei asa cum iudeii necistindul pe Fiul lui Dumnezeu lau necinstit pe Cel care la trimis-Dumnezeu Tatal.
Ba mai mult, cand o femeie din multime a afirmat ca “ferice de pantece” Domnul Isus a vorbit in asa fel incat oameni sa nu inteleaga ca Maria ar fi ceva deosebit care sa ne atraga atentia. Mai exact, el a bagat-o in aceeasi oala (scuzati-mi expresia) cu toti cei care asculta Cuvantul si il implinesc.
idea ta e total aberanta, mai bine lasate de astfel de explicatii pur omenesty caci te depasesc.
Nu vreau sa jignesc pe nimeni, nici pe voi care cititi, nici pe pantecele care L-a purtat pe Isus, nici vreo confesiune ci vreau doar sa apar Cuvantul lui Dumnezeu.
Doamne ajuta-mi la aceasta!”
Tu nu aperi Cuv. Lui Dumnezeu ci il rastalmacesty si baty campii
7. Au cinstit-o apostolii (Ioan XIX, 26-27).
“Ce inteleg eu din acest verset este ca, Isus care stia ca nu o sa aiva ocazia sa se ingrijeasca de mama sa de trup, i-a incredintat-o in grija lui Ioan, care era probabil cel mai bun prieten al lui Isus dintre ucenici. Isus a avut grija ca dupa ce El nu va mai avea cum sa se ingrijeasca de mama Sa sa fie cineva care sa-i poarte de grija. Si Ioan ca un prieten adevarat a dus-o pe mama lui Isus in casa lui.
Obs: dupa ce a murit Iosif cine a mai avut grija de fecioara Maria? Tu crezi ca Fiul dupa ce a murit si a Inviat si S-a inaltat la ceruri nu styia sau nu mai putea sa aiba grija de mama Sa, unde tie credinta mai baiatule sau Nu crezi ca Iisus Hristos na fost Fiul lui Dumnezeu? Trebuie inteleasa in sens duhovnicesc nu literar cum faci tu. <<Deci>> facand ei fii duhovnicesti pe toti cei ce cred in Hristos si in Cel care L-a trimis. Caci daca doar a fi incredintat-o pe Fecioara Maria lui Ioan doar ca sa aiba grija de ea, atunci nu iar fi zis lui Ioan <<Iata>>
(In 19: 27,28) si nici Fecioarei Mariei <<Iata>>, pt ca ea ave rudele ei care oricum ar fi avut grija de ea, nu era singura pe lume. Sau tu crezi ca Hristos spunea aberatii pe Cruce? Nu mai stia ce spune? Gandeste si tu putin, cugeta mai adanc nu te uita doar la suprafata cuvintelor.
Acum vei zice: “ Daca Isus a avut frati de trup, atunci de ce nu a lasat-o in grija lor?”
Sa nu uitam ca fratii de trup ai lui Isus nu credeau in El in acel moment. Probabil Isus si-a dorit sa ramana in casa cuiva care avea credinta in El.
Obs. Nu conteza asta daca aveau credinta sau nu in El, nu are nici o relevanta ideea ta, erau rudele ei si tot ar fi ajutato. Dar de unde stii tu ca chiar toti “fratii Domnului” nu au crezut in El. De unde sti tu sigur ai vorbit tu cu El
Ceva de genu s-a petrecut si cand Isus era pe cruce. Sa nu rastalmacim si sa adaugam de la noi zicand ca daca Isus i-a zis lui Ioan: ”Iata mama ta!” si i-a zis mamei Sale: “Iata fiul tau!” noi toti ar trebui s-o consideram pe Maria mama noastra.
Obs Este mama noastra spirituala, Tu esty cel care ratacesty nestiind Scripturile
Intradevar suntem fratii lui Isus, dar frati din acelasi Tata, pentru ca am fost nascuti din acelasi Duh (vorbesc de nasterea din nou).
Si motivul pe care l-ai scris tu a fost “au cinstit-o apostolii”. Daca cu adevarat ar fi cinstit-o si i s-ar fi rugat apostolii, si daca cu adevarat Isus ar fi dorit ca noi sa ne rugam ei am fi gasit exemple concrete in cartea Faptele Apostolilor si in epistole.
Obs: pt ce sa i se roage apostolii?, ca doar Maica Domnului a fost mai mereu in preajma Fiului ei si a ucenicilor Sai. Ei au cinstito pe fecioara Maria,altfel nam fi gasito in ziua Cinzecimii ruganduse alaturi de Apostoli (FA 1, 14) iar in epistole nu gasesty nimic pt ca acolo se vb despre cu totul altceva, daca picepi cety spun. Caci dupa Inviere si Cincizecime o gasim in mijlocul ucenicilor care se vor fi adapat din duhul ei, ca o mangaiere in locul lui Hristos. Ea trebuie sa fie centrul predicii apostolice. Cu Cincizecimea se poate socoti incheiata: scara de la pamant la cer a stabilit scopul impacarii omului cu Dumnezeu. Asa ca de aceea nu o poty gasi in epistole. Dupa Inaltarea Domnului Apostolii, rudele, prietenii au fost alaturi de Fecioara Maria, pana la Adormirea ei. Daca voi sectantii nu aveti Sf. Traditie nu avety de unde sa styty si ramanety in bezna si va intrebaty mereu cum? si de ce?
Sa nu interpretam, deci, un verset izolat si sa facem din el o doctrina. Amin!”
Asta o facety voi, nu noi, poty fi sigur de asta daca nu ma crezi.Daca nu cunosti traditia si istoria Bis. Universale, nai sa intelegi darul pe care ni la lasat Hristos atunci cand a incredinta-o pe Fecioara Maria Apostolului Ioan ca sa ne fie mijlocitoare intre noi si Dumnezeu. Inainte de a fi Biblia a fost Traditia.
8. Insusi Domnul are grija sa-i asigure viata linistita (Ioan XIX, 27), respectand si porunca a V-a (Iesire XX, 12).
“Dupa cum ai scris si tu, Domnul a vrut sa-i asigure o viata linistita si nu a avut intentie ca apostolii s-o venereze sau sa i se roage (ca sa pun punct la punctul 7).
Intr-adevar, Domnul a respectat porunca a 5-a, si a avut grija ca parintii Lui, mai exact mama Lui sa primeasca la batranete ajutorul de care are nevoie. Stim ca Domnul Isus a venit sa implineasca Legea si a implinit-o si prin aceasta actiune.
Dar acest lucru nici nu te-ar putea duce cu gandul sa ii..............
Obs: aici tot asa le vezi ad literam. Nai prins ideea si nu intelegi
9. A fost de neam imparatesc (Matei I, 17; II, 2) si smerita (Luca I, 48);
“Partea cu neam imparatesc sunt de acord intr-un anumit fel:
- se descinde din neamul lui David.
- dar versetul Matei 2.2 nu are legatura cu asta. “Imparatul Iudeilor” NU se refera la o imparatie de pe pamant cu a fost cea a lui David, ci la Imparatia Cerurilor.
Vezi Ioan 18. 33-37. Deci nu poti sa ........................
Obs Dupa parintii ei ea era de neam imparatesc, al lui David, si arhieresc, al lui Aaron
10. Este intaia intre sfinti langa Tronul dumnezeirii (Maleahi III, 1; Isaia XI, 3; Matei XX, 23) si ea insasi ne-a asigurat ca smerenia Sa a coborat cerul pe pamant si de acum "ma vor ferici toate neamurile" (Luca I, 48), iar la judecata de apoi va sta de-a dreapta Fiului (Ps. XLIV, 10-11; Matei XX, 23).
“Afirmatiile “intaia intre sfinti langa Tronul dumnezeirii” nu isi au nici un temei biblic in referintele pe care le-ai scris acolo. Doar in Matei 20.23 se spune ca “a _edea la dreapta _i la stânga Mea, nu atîrn de Mine s-o dau, ci este pstrat pentru aceia pentru care a fost pregtit de Tatl Meu.”. Asta e singurul lucru care aminteste de tronul lui Dumnezeu, dar nici pomeneala de fecioara maria ca intaia intre sfinti…. Si chiar daca ar fi fost, ne apucam noi sa luam decizia sa ne rugam ei? Dar ce, nu avem cui sa ne rugam?
Sau ce, este ceva ce Dumnezeu nu poate rezolva, este ceva ce Dumnezeu nu vindeca, este ceva ve Dumnezeu nu ne poate explica, este ceva ce Dumnezeu nu poate ierta Doar nu vreti acum sa spuneti ca nu ne ajunge dragostea lui Dumnezeu si mai vrem dragoste si mangaiere si de la atcineva? Glorie Tie Dumnezeule ca ne esti de ajuns!
Zici ca smerenia ei a coborat cerul pe pamant. Eu zic urmatorul lucru..................
Exp. Ps 44, 11 <<De>>
-a te ruga inseamna a cinsti