BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Despre Maria

Ce sau cine poate fi considerat idol, adorarea idolilor din nevoie sau din patimi...

Despre Maria

Mesajde marinaru » Lun Mai 01, 2006 5:09 pm

1. A fost aleasa de Dumnezeu si profetita sa ramana fecioara si dupa nastere (Isaia VII, 14; Ieremia XXXI, 21).


“Acum tu zici ca a ramas fecioara si dupa nastere, eu iti spun ca Iisus a avut frati Ioan 7.5 . Si daca ai intentia sa spui ca fecioara Maria a fost sfanta cat timp a trait pe pamant, vreau sa spun ca nu e asa pentu ca toti oamenii au pacatuit. Romani 5.12 ; Romani 3.23 ; Romani 3.11 ; Psalmi 14.2;

Asa ca sa luam aminte ca singurul care desi a fost ispitit, a ramas fara pacat, singurul care a intrat in lume fara pacat (nemostenid pacatul stramosesc) ramane Isus Hristos, Slava Lui! El merita TOATA cinstea si gloria!
REFERINTE: Apoc. 19.10 , 22.9 ; Romani 5.12 , 3.23 , 3.11 ; Psalmi 14.2;”
Dumnezeu isi face si si-a facut lucrarea prin multi oameni si ingeri. A ales si a prevestit multi oameni, dar asta nu ne obliga sa ne inchinam lor...
Ba mai mult, Il necinstim pe Dumnezeu si pe acei oameni (ei care sunt de acord ca Dumnezeu nu imparte slava cu nimeni si ei doresc ca el sa aiva parte de toata cinstea si slava.).
Oamenii care au facut lucruri mari pentru Dumnezeu, vorbesc in special de apostoli, vorbesc deseori ca toata slava trebuie data doar Domnului. Si ca ei sunt doar niste oameni prin care El lucreaza. Aici o sa dau doua referinte care vorbesc despre primejdia de a te inchina la ingeri sau la oameni care sunt sau au fost slujitori ai lui Dumnezeu.
Apoc. 19.10 ; 22.9 .
Exp. Necinstirea lui Dumnezeu se face cand il considera cineva idee, il confunda cu idolii sau cu natura, cu creatura, sau il imagineaza cum ar putea fi sau arata. Dumnezeu nu se confunda cu zidirea. Dumnezeu este inchinat intre sfinti (Ps. CL,1). El face pe sfinti para de foc si pe ingerii Sai duhuri lucratoare (Ps. CIII, 20; Lc. XII, 8-9). Apostolii sunt purtatorii slavei Mantuitorului (In. 17, 20) si prietenii Sai (In. XV, 14). Venerarea este trecatoare, adorarea este permanenta; prin venerare se aduce tot adorare lui Dumnezeu "cel ce primeste pe cel drept rasplata de drept va lua" (Mt. X, 40-42), iar Hristos este stapanul absolut catre care se indreapta adorarea (Mt.4,10). Cel ce va primeste pe voi, pe Mine Ma primeste; cel ce va asculta pe voi, pe Mine Ma asculta..."(Mt.10,10; 26,45).
O Biserica fara mijlocirea ingerilor si sfintilor nu exista. Sfintii si ingerii mijlocesc si miluiesc, rugaciunile lor sunt ca tamaia langa Tronul ceresc(Apoc.5,8) si mult poate rugaciunea dreptului (Iacov 5,16). Insusi bogatul se ruga lui Avraam pt. fratii sai (Lc. 16, 27-28). Sfintii ca si ingerii (Fac. 3; Iosua 5, 14-15) trebuie fericiti si cinstiti (Fapte 16,29; Iacov 5,2; Filip. 3,17)
--Despre fratii Domnului,---
In VT ca si in NT, frate este o expresie cu mai multe sensuri:nepot, var, ruda apropiata, de acelasi sange sau neam etc. Astfel Avram numeste pe Lot frate (Fac.13,8) ca apoi sa se arate ca Lot era nepot, "fiul frtelui sau"(14,12). Insisi "fratii" Domnului, in raport cu Mantuitorul, se socotesc "slujitori si robi", mai ales Iacov (Iacov 1, 1) si Iuda, "rob al lui Iisus Hristos si (atentie) frate al lui Iacov" (Iuda, v.1), nicidecum "frate al Domnului". In textele respective(Mt.1,25;12,46-48; Marcu 6,3 sa.) se vorbeste despre aceste rude de sange ale Mantuitorului cuprinse in cuvintele "fratii" Sai(Fapte 12,17). De asemenea se cunosc mai multe Marii cu fii lor (Mt. 27, 55-56; Marcu 15, 40,47, Lc.24,10; In.19,25) Fecioara Maria a ramas fecioara si dupa nastere, ea fiind si profetita (Isaia 7,14) si ea "n-a cunoscut barbat" (Lc. 1, 34).
Sfanta Fecioara Maria, asemenea tuturor descendentilor din Adam, a fost zamislita si deci s-a nascut din pacatul stramosesc, dar a fost curatita de el de catre Sfantul Duh si de Cuvantul in momentul in care i-a raspuns ingerului Gavriil:"Iata roaba Domnului, fie mie dupa cuvantul tau"(Lc.1, 38), momentul cand Logosul divin a luat loc in pantecele Fecioarei. vezi Iezechel 44, 1-3



2. A cinstit-o Sfanta Treime; Dumnezeu-Tatal a ales-o, Dumnezeu-Fiul s-a intrupat din ea, Dumnezeu-Sfantul Duh a umbrit-o (Luca 1, 35).
Relatia aceasta dintre Maica Domnului si Sfanta Treime se datoreaza raportului pe care Fecioara Maria il are cu Fiul lui Dumnezeu, pe care L-a nascut, dandu-i trup, si fata de care are o pozitie asemanatoare oricarei mame fata de Fiul ei. Prin a doua Persoana a Sfintei Treimi, in virtutea intrepatrunderii perihorezice sau a locuirii una in alta a Persoanelor in aceeasi unitate definita, Fecioara Maria ajunge si cu Tatal si cu Duhul, in cea mai intima legatura. Fecioara naste, in timp,pe Cuvantul nascut din Tatal, dicolo de timp. Deci acelasi Fiu e comun lui Dumnezeu Tatal, dincolo de timp. Deci acelasi Fiu e comun lui Dumnezeu Tatal si Fecioarei, pt. ca de doua ori s-a nascut Fiul: intai "din Tatal fara mama si apoidin mama fara tata"(Sf. Ioan Damaschin). Dar legatura intre Maica si Fiul nu se margineste numai la nastere, ci ea dainuieste in masura in care divinul cu umanul s-a unit in chip inseparabil in Hristos. Cu Duhul Sfant o uneste lucrarea prin care ea a conceput pe Fiul. In acest sens ea e numita in poezia imnologica:"Mireasa Duhului Sfant" sau "copila dumnezeiasca".
Insa aceste raporturi intre Maica Domnului si Sfanta Treime, nu afecteaza cu nimic vietuirea intima a Prea Sfintei Treimi; ele raman externe acestei vietuiri intime. Sfanta Fecioara, in aceste raporturi, ramane mai departe aceea ce este "o fire indumnezeita", aratandu-ne noua pana unde se poate ridica umanitatea renascuta prin har si nicidecum nu participa la vietuirea intima a Sfintei Treimi ca o a patra ipostaza.


2.” Repet, am tot respectul pentru ea ca a fost gasita vrednica sa dea nastere Aceluia care este Fiul lui Dumnezeu. Dupa cum ii spune si ingerul: "Binecuvantata esti tu intre femei." Sunt de acord, dar de acolo pana a i te ruga. Insusi Isus a spus "Sa va rugati Tatalui, in Numele Meu."
Si faptul ca Duhul Sfant a umbrit-o, astfel ea ramanand insarcinata, este la fel cum ziceam, lucrarea lui Dumnezeu, lucrare care s-a facut pentru ca Isus sa nu se nasca din pacat. Dar inca odata repet, nu se justifica biblic faptul ca ar trebui sa ne rugam ei.
In toata Biblia, nu exista vreun loc in care Dumnezeu sa aprobe rugaciunea catre alte persoane, obiecte, fenomene....

Exp. Fac. 20,7; Ef 6,18; Iov 42,8; Ier. 15,15;


Ideea e urmatoarea, de cand am fost impacati prin Isus Hristos cu Tatal, avem acces la tronul Tatalui fara alti mijlocitori "Cci este un singur Dumnezeu, _i este un singur mijlocitor între Dumnezeu _i oameni: Omul Isus Hristos" (1 Timotei 2:5). Asa ca nu mai e nevoie de alti intermediari, fratilor, si nici nu e nevoie ca fecioara Maria sa-L imbuneze pe Isus (oare are ea mai multa bunatate, dragoste decat Insusi Dumnezeu care este dragoste ? ar putea ea sa-i dea lectii de bunatate lui Isus sau lui Dumnezeu Tatal... ), pentru ca El Insusi stie slabiciunile noatre (vorbesc de Isus) "Cci n-avem un Mare Preot, care s n-aib mil de slbiciunile noastre; ci unul care în toate lucrurile a fost ispitit ca _i noi, dar fr pacat" (Evrei 4:15).

Exp. se vb despre arhieria lui Hristos, despre patimile, moartea si preaslavirea lui Mesia(Is cap53), nu despre Sfinti, se vede ca esty un adevarat sectant ca iei cate un citat de colo sau de colo fara sa citesty cu atentie intregul capitol, si dai interpetari eronate. Nu trebuie confundata mijlocirea cu mantuirea obiectiva(harul lui Hristos). Hristos este inceputul si a lasat Biserica Sa ca purtatoare a harului pentru toate generatiile, in frunte cu arhiereii "ca mijlocitori" (Evrei 5, 1). Este adevarat ca numai Hristos a fost mijlocitorul cel adevarat si numai El ne poate mantui (FA 4, 12) si impaca cu Tatal (I In. 2,1). Slujitorii nu s-au substituit lui Hristos si nici nu iau luiat locul ca mijlocitor, ei au ramas trimisi si nici astazi nu se considera "mantuitori", ci cei ce indeplinesc mandatul lui Hristos(Mt. 28,19).
Obiectia isi are rostul ei, fiindca papalitatea s-a considerat singura mijlocitoare si salvatoare de suflete prin indulgente, ceea ce a dat nastere la proteste si opozitii.
Maica Domnului "este mijlocitoare pt. neamul omenesc si face legatura intre Dumnezeu si om, ca om preaslavit si indumnezeit. Daca Domnul este Mijlocitor si Arhiereu, in calitate de autojerfitor, apoi ea este mijlocitoare in fata Lui si poarta aceasta calitate, dupa vedenia lui Andrei cel nebun pt. Hristos(vezi Vietile Sfintilor), omofor, ca rugatoare in fata Fiului(omenirea se roaga prin omenirea indumnezeita a Maicii Domnului). El uneste in sine doua firi, iar ea prin sine sustine si inalta catre Dumnezeu omenirea si intreaga faptura".


Sa cercetam dar Cuvantul in lumina Duhului Sfant care ne calauzeste in tot adevarul si sa nu cercetem Cuvantul avand in spate preconceptii si doctrine ale unei confesiuni sau alta.”

Obs Cuvantul lui Dumnezeu nu se cerceteaza dupa capul oricui si nu in afara Bisericii. BO nu are in invatatura sa alte doctrine de la alte confesiuni asa ca nu ne amesteca cu catolicii sau cu neoprotestantii


3.Este mai cinstita decat ingerii: "Bucura-te cea plina de dar", a fost vestea Arhanghelului Gavriil (Luca 1, 28).


“Din nou o interpretare si rastalmacire a scripturii. Este ceva de genu:
“daca este mai cinstita decat ingerii, ar trebui sa ne rugam ei din momentul ce ne rugam si la ingeri.”

Obs Daca ai fi cunoscut traditia patristica ai fi aflat ca aceste cuvinte au fost decoperite de ingeri oamenilor cu o inalta traire duhovniceasca pe care tu si nici eu nu o avem, asa ca nu contrazice ceea ce nu cunosty si depaseste limitele gandirii tale


Asta e singura explicatie pe care o gasesc. In cazul in care vei zice ca nu te rogi la ingeri, atunci motivul 3 nu are nici o valoare.
In cazul in care zici ca te rogi la ingeri, atunci vreau sa iti reamintesc referintele
Apoc. 19.10 ; 22.9 . si mai mult as vrea sa iei inca odata exemplu de la Domnul Isus si de la apostoli in felul in care au reactionat ei.

Exp. e vb despre apostol si inger care aveau aceeasi lucrare, cinstirea ingerilor e alta in comparatie cu cinstirea lui Dumnezeu(Col.2,18), referitor la sfinti Ps 150, 1; Flp 3,17; Icor 11, 1; Despre mantuirea obiectiva si subiectiva; tot despre Sfinti (In 15, 14; Iac2, 2-3; Ef 2, 19; Mt 19, 28; 1 Co 6,2) FA 10,25

Eu cred ca Singurul care este vrednic sa primeasca inchinarea noastra, rugaciunile, viata noastra este Insusi Dumnezeu. Si cred ca El este singurul care poate sa indeplineasca cererile noastre. Dumnezeu Insusi se coboara la fiecare om si doreste sa aiva o relatie vie cu copilul Lui, prin asta ne arata dragostea Lui, ca El Insusi vine la noi fara alti intermediari. Ti se pare prea de tot ca Dumnezeul cerului si al pamantului sa vina la tine in camera si sa aplece urechea la rugaciunile tale? Daca El Insusi a promis ca va intra la tine si va cina cu tine, ca avea relatie cu tine, de ce sa-L intristam prin faptul ca in loc sa vorbim cu El, care abia asteapta sa comunice cu copilul Sau, vorbim cu alte persoane, si consideram ca uneori e mai bine sa ne rugam lor decat Tatalui nostru. Tu crezi ca ii face placere vreunui sfant in momentul in care te apuci sa te rogi lui? Ei care au ajuns la desavarsire, care sunt constienti ca toata Slava ii apartine lui Dumnezeu (Apoc 4. 10,11) , si ca ei sunt doar niste “robi netrebnici care au facut ce trebuia sa faca” (Luca 17.10)
Obs Dumnezeu vine la cei smeriti cu inima iar Sfinti ii ajuta pe oameni pt a dobandi acest dar de la Dumnezeu. Cum crezi ca poti intra in palatul imparatului fara sa cunosti vreun prieten deal lui care sa mijloceasca pt tine si sa te pregateasca pt a intra la imparat sau esty prea mandru si crezi ca te poty pregaty singur. Sfintii cunosc cel mai bine cale care duce la Hristos pt ca ei au mers pe urmele lui si lau cunoscut de aceea noi ne rugam lor ca la niste prieten9i deai Lui ca sa arate si noua celor orbi si pacatosi drumul catre El, caci acest drum e plin de incercari si ispite. Ma mir cum sectanty nesocotesc asemenea daruri pe care Dumnezeu ni le da pt a ne mantui Sfinti, moaste, Sfanta Cruce, Maica Domnului, ingerii, etc


4. Au binecuvantat-o mamele ca "pe cea aleasa intre femei" (Luca 1, 28).


“Da, intradevar, a avut un cel mai mare privilegiu pe care l-ar fi putut avea si care l-ar putea avea o femeie in istorie. Sunt de acord. Afirm cu tarie: “binecuvantata a fost ea intre femei”. Si eu ca om al neamurilor o numesc “fericita”. Dar atat !!! Ea insasi in cantarea din Luca 1.46-55 se recunoaste ca o roaba a lui Dumnezeu care a facut lucruri mari cu ea, si in toata cantarea ii da slava doar lui Dumnezeu. E insasi se considera un vas ales de Dumnezeu si nimic mai mult. Dar de unde pana unde sa ne rugam ei? Este Cuvantul lui Dumnezeu care adevereste toate aceste lucruri… si noi ce facem? Rastalmacim si apoi interpretam si adugam la cuvintele lui Dumnezeu, si apoi ne apucam sa respectam datini omenesti, si nu cuvantul lui Dumnezeu. Doamne lumineaza-ne!
Obs de smerenie nai auzit, ceai fi vrut sa zica? Dumnezeu ia dat vrednicia de a fi mijlocitoare crestinilor, nu sia atribuito ei insisi.de ce nu citesti in contiuarea versetului <<Ca>> (Lc 1,48) si <<Ca>> (v.49). Dumnezeu a invrednicito de a fi cinstita de neamuri, tu ce cinste ii aduci? Ca tu o cobori in randul femeilor obisnuite. Ce intelegi tu prin cinste?
<<Pe>> De aceea ea s-a numit roaba (Luca 1, 38) P. Cleopa pg 25, vol 7.

REFERINTE: Luca 1. 46-55; Proverbe 30. 5,6; Isaia 29. 13 b; Matei 15.3”

Obs amesteci datinele omenesty cu Traditia Bisericii, voi nu avety traditie asa ca nu aveti origine.


5. A cinstit-o Elisabeta: "Domnul este cu tine..." (Luca 1, 40-43).

“Dupa cum am scris mai sus, sunt de acord cu privilegiul pe care l-a avut fecioara Maria. Elisaveta, plina de Duh Sfant, a cunoscut ca Maria era cea din care avea sa se nasca in trup Mantuitorul, si a recunoscut ca Maria este “Binecuvantata intre femei”, si mai mult s-a considerat favorizata datorita faptului ca Maria a venit la ea. La fel cum multi oameni erau entuziazmati cand vreun om al lui Dumnezeu trecea, poposea la ei… la fel si Elisaveta s-a bucurat ca a fost vizitata de Maria, pe care D-zeu o binecuvantase intr-un mod special. Si ce, asta inseamna ca trebuie sa ne rugam la vreun om a lui Dumnezeu?
In Biblia mea nu scrie asa ceva, si nici un om al lui Dumnezeu nu ar dori ca atentia oamenilor sa se indrepte asupra lor si nu aspura lui Dumnezeu. Ce sa mai vorbesc de rugaciuni…
Obs Elisabeta a avut descoperire de la Duhul Sfant, (si Elisabeta sa umplut de Duh Sfant Luca 1, 41-sau nu pricepi ce inseamna Duh Sfant ?) .Asa ca nu sa adresat ca unui om obisnuit care are o viata curata, caci nu venea la ea oricine ci Maica Domnului.
Dupa tine nici un om care isi sfinteste viata in Dumnezeu nu poate sa se invredniceasca de sfintenie.


6. Multimea a fericit-o pentru Cel nascut si alaptat (Luca XI, 27-28).

“Pai cu referinta asta te-ai contrazis singur. Daca zice in versetul 28 “ferice mai degraba de cei ce asculta Cuvantul lui Dumnezeu si il pazesc”

Obs: nu cred ca mam contrazis, mai degraba nai inteles pt ca tu fragmentezi citatele si nu vezi nimic. Ca nu e de ajuns sa lauzi si sa fericesty pe Domnul ci trebuie sa implinesti si poruncile Sale. Nu tot cel ce zice Doamne Doamne va intra in imparatia cerurilor ci cel ce va pazi poruncile Domnului.(Mt 7,21). Ca in zadar fericesty pe Domnul daca poruncile lui nu le pazesty, despre asta era vorba la Luca 11, 28. Femeia aduce o cinstire Maici Domnului si lui Hristos, pe care Hristos o accepta deci Maica Domnului nu e data la o parte, asa cum faci tu
In biblia folosita in majoritatea bisericilor ortodoxe versetul suna astfel:
“dar fericici sunt cei ce ascult cuvântul lui Dumnezeu _i-l pzesc.“.
Daca cercetati unele bibli in alte limbi o sa observati ca traducerea mai apropiata este “ferice mai degraba…”
Pai ce sa intelegem de aici, ca daca am ajuns sa ne rugam fecioarei Maria, atunci ar fi bine, dupa Cuvantul lui Dumnezeu sa ne rugam tuturor care asculta cuvantul lui Dumnezeu si Il pazesc… ca doar zice “ferice mai degraba….”.
Chiar daca ar fi sa luam traducerea folosita de biserica ortodoxa cei ce asculta Cuvantul lui Dumnezeu si Il pazesc sunt la fel “ferice” ca si “pântecele care Te-a purtat _i fericici sunt sânii pe care i-ai supt!”… Ce sa intelegem de aici? Ca Insusi Domnul Isus nu ne-a dat indicatii in sensul sa ne rugam Mariei.
Obs Cine nu cinsteste pe mama Lui Il necinsteste si pe Fiul ei asa cum iudeii necistindul pe Fiul lui Dumnezeu lau necinstit pe Cel care la trimis-Dumnezeu Tatal.

Ba mai mult, cand o femeie din multime a afirmat ca “ferice de pantece” Domnul Isus a vorbit in asa fel incat oameni sa nu inteleaga ca Maria ar fi ceva deosebit care sa ne atraga atentia. Mai exact, el a bagat-o in aceeasi oala (scuzati-mi expresia) cu toti cei care asculta Cuvantul si il implinesc.
idea ta e total aberanta, mai bine lasate de astfel de explicatii pur omenesty caci te depasesc.


Nu vreau sa jignesc pe nimeni, nici pe voi care cititi, nici pe pantecele care L-a purtat pe Isus, nici vreo confesiune ci vreau doar sa apar Cuvantul lui Dumnezeu.
Doamne ajuta-mi la aceasta!”
Tu nu aperi Cuv. Lui Dumnezeu ci il rastalmacesty si baty campii


7. Au cinstit-o apostolii (Ioan XIX, 26-27).

“Ce inteleg eu din acest verset este ca, Isus care stia ca nu o sa aiva ocazia sa se ingrijeasca de mama sa de trup, i-a incredintat-o in grija lui Ioan, care era probabil cel mai bun prieten al lui Isus dintre ucenici. Isus a avut grija ca dupa ce El nu va mai avea cum sa se ingrijeasca de mama Sa sa fie cineva care sa-i poarte de grija. Si Ioan ca un prieten adevarat a dus-o pe mama lui Isus in casa lui.
Obs: dupa ce a murit Iosif cine a mai avut grija de fecioara Maria? Tu crezi ca Fiul dupa ce a murit si a Inviat si S-a inaltat la ceruri nu styia sau nu mai putea sa aiba grija de mama Sa, unde tie credinta mai baiatule sau Nu crezi ca Iisus Hristos na fost Fiul lui Dumnezeu? Trebuie inteleasa in sens duhovnicesc nu literar cum faci tu. <<Deci>> facand ei fii duhovnicesti pe toti cei ce cred in Hristos si in Cel care L-a trimis. Caci daca doar a fi incredintat-o pe Fecioara Maria lui Ioan doar ca sa aiba grija de ea, atunci nu iar fi zis lui Ioan <<Iata>>
(In 19: 27,28) si nici Fecioarei Mariei <<Iata>>, pt ca ea ave rudele ei care oricum ar fi avut grija de ea, nu era singura pe lume. Sau tu crezi ca Hristos spunea aberatii pe Cruce? Nu mai stia ce spune? Gandeste si tu putin, cugeta mai adanc nu te uita doar la suprafata cuvintelor.

Acum vei zice: “ Daca Isus a avut frati de trup, atunci de ce nu a lasat-o in grija lor?”
Sa nu uitam ca fratii de trup ai lui Isus nu credeau in El in acel moment. Probabil Isus si-a dorit sa ramana in casa cuiva care avea credinta in El.
Obs. Nu conteza asta daca aveau credinta sau nu in El, nu are nici o relevanta ideea ta, erau rudele ei si tot ar fi ajutato. Dar de unde stii tu ca chiar toti “fratii Domnului” nu au crezut in El. De unde sti tu sigur ai vorbit tu cu El

Ceva de genu s-a petrecut si cand Isus era pe cruce. Sa nu rastalmacim si sa adaugam de la noi zicand ca daca Isus i-a zis lui Ioan: ”Iata mama ta!” si i-a zis mamei Sale: “Iata fiul tau!” noi toti ar trebui s-o consideram pe Maria mama noastra.
Obs Este mama noastra spirituala, Tu esty cel care ratacesty nestiind Scripturile

Intradevar suntem fratii lui Isus, dar frati din acelasi Tata, pentru ca am fost nascuti din acelasi Duh (vorbesc de nasterea din nou).
Si motivul pe care l-ai scris tu a fost “au cinstit-o apostolii”. Daca cu adevarat ar fi cinstit-o si i s-ar fi rugat apostolii, si daca cu adevarat Isus ar fi dorit ca noi sa ne rugam ei am fi gasit exemple concrete in cartea Faptele Apostolilor si in epistole.
Obs: pt ce sa i se roage apostolii?, ca doar Maica Domnului a fost mai mereu in preajma Fiului ei si a ucenicilor Sai. Ei au cinstito pe fecioara Maria,altfel nam fi gasito in ziua Cinzecimii ruganduse alaturi de Apostoli (FA 1, 14) iar in epistole nu gasesty nimic pt ca acolo se vb despre cu totul altceva, daca picepi cety spun. Caci dupa Inviere si Cincizecime o gasim in mijlocul ucenicilor care se vor fi adapat din duhul ei, ca o mangaiere in locul lui Hristos. Ea trebuie sa fie centrul predicii apostolice. Cu Cincizecimea se poate socoti incheiata: scara de la pamant la cer a stabilit scopul impacarii omului cu Dumnezeu. Asa ca de aceea nu o poty gasi in epistole. Dupa Inaltarea Domnului Apostolii, rudele, prietenii au fost alaturi de Fecioara Maria, pana la Adormirea ei. Daca voi sectantii nu aveti Sf. Traditie nu avety de unde sa styty si ramanety in bezna si va intrebaty mereu cum? si de ce?
Sa nu interpretam, deci, un verset izolat si sa facem din el o doctrina. Amin!”

Asta o facety voi, nu noi, poty fi sigur de asta daca nu ma crezi.Daca nu cunosti traditia si istoria Bis. Universale, nai sa intelegi darul pe care ni la lasat Hristos atunci cand a incredinta-o pe Fecioara Maria Apostolului Ioan ca sa ne fie mijlocitoare intre noi si Dumnezeu. Inainte de a fi Biblia a fost Traditia.


8. Insusi Domnul are grija sa-i asigure viata linistita (Ioan XIX, 27), respectand si porunca a V-a (Iesire XX, 12).
“Dupa cum ai scris si tu, Domnul a vrut sa-i asigure o viata linistita si nu a avut intentie ca apostolii s-o venereze sau sa i se roage (ca sa pun punct la punctul 7).
Intr-adevar, Domnul a respectat porunca a 5-a, si a avut grija ca parintii Lui, mai exact mama Lui sa primeasca la batranete ajutorul de care are nevoie. Stim ca Domnul Isus a venit sa implineasca Legea si a implinit-o si prin aceasta actiune.
Dar acest lucru nici nu te-ar putea duce cu gandul sa ii..............
Obs: aici tot asa le vezi ad literam. Nai prins ideea si nu intelegi

9. A fost de neam imparatesc (Matei I, 17; II, 2) si smerita (Luca I, 48);
“Partea cu neam imparatesc sunt de acord intr-un anumit fel:
- se descinde din neamul lui David.
- dar versetul Matei 2.2 nu are legatura cu asta. “Imparatul Iudeilor” NU se refera la o imparatie de pe pamant cu a fost cea a lui David, ci la Imparatia Cerurilor.
Vezi Ioan 18. 33-37. Deci nu poti sa ........................
Obs Dupa parintii ei ea era de neam imparatesc, al lui David, si arhieresc, al lui Aaron


10. Este intaia intre sfinti langa Tronul dumnezeirii (Maleahi III, 1; Isaia XI, 3; Matei XX, 23) si ea insasi ne-a asigurat ca smerenia Sa a coborat cerul pe pamant si de acum "ma vor ferici toate neamurile" (Luca I, 48), iar la judecata de apoi va sta de-a dreapta Fiului (Ps. XLIV, 10-11; Matei XX, 23).


“Afirmatiile “intaia intre sfinti langa Tronul dumnezeirii” nu isi au nici un temei biblic in referintele pe care le-ai scris acolo. Doar in Matei 20.23 se spune ca “a _edea la dreapta _i la stânga Mea, nu atîrn de Mine s-o dau, ci este pstrat pentru aceia pentru care a fost pregtit de Tatl Meu.”. Asta e singurul lucru care aminteste de tronul lui Dumnezeu, dar nici pomeneala de fecioara maria ca intaia intre sfinti…. Si chiar daca ar fi fost, ne apucam noi sa luam decizia sa ne rugam ei? Dar ce, nu avem cui sa ne rugam?
Sau ce, este ceva ce Dumnezeu nu poate rezolva, este ceva ce Dumnezeu nu vindeca, este ceva ve Dumnezeu nu ne poate explica, este ceva ce Dumnezeu nu poate ierta Doar nu vreti acum sa spuneti ca nu ne ajunge dragostea lui Dumnezeu si mai vrem dragoste si mangaiere si de la atcineva? Glorie Tie Dumnezeule ca ne esti de ajuns!
Zici ca smerenia ei a coborat cerul pe pamant. Eu zic urmatorul lucru..................
Exp. Ps 44, 11 <<De>>
-a te ruga inseamna a cinsti
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde calea » Lun Mai 01, 2006 5:17 pm

e cam lungă postarea dar merită studiată..............:)
Avatar utilizator
calea
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 569
Membru din: Mie Apr 05, 2006 8:58 am

Mesajde marinaru » Lun Mai 01, 2006 6:12 pm

Da...eu am citit primul paragraf doar

1. A fost aleasa de Dumnezeu si profetita sa ramana fecioara si dupa nastere (Isaia VII, 14; Ieremia XXXI, 21).

Si am gasit....

Isaia 7:14 De aceea Domnul însuşi vă va da un semn: Iată, fecioara va rămâne însărcinată, va naşte un fiu, şi-i va pune numele Emanuel (Dumnezeu este cu noi).

Ieremia 31:21 &#8222;Ridică semne pe drum, pune stâlpi, ia seama la calea, la drumul pe care l-ai urmat Întoarce-te, fecioara lui Israel, întoarce-te în cetăţile acestea care sunt ale tale!

Primul verset spune doar ca Maria a fost fecioara cand l-a nascut pe Isus...Nu spune nimic ca Maria a ramas fecioara dupa ce l-a nascut pe Isus...

Al doilea nu cred ca are legatura cu Maria pentru ca in continuare spune...

Ieremia 31:22 Până când vei fi pribeagă, fiică rătăcită? Căci Domnul face un lucru nou pe pământ: femeia va peţi pe bărbat.

Ce sa inteleg ca Maria este a fost sau o sa fie cumva ratacita ? Asta ar fi o contradictie cu ce spun catolicii si ortodoxi despre Maria...
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde Waelsch » Mar Mai 02, 2006 3:53 am

Despre pururea-fecioria Mariei vorbeste Iezekiel, nu mai tin minte pasajul, unde vorbeste despre o usä a templului din Ierusalim, care era închisä, YHWH a trecut prin ea, dupä care a rämas din nou închisä.

Luther, Calvin, Cranmer, si alti reformatori credeau în pururea-fecioria Maicii Domnului. Textul de la Iezekiel a fost tälmäcit cum am spus mai sus de cätre Ieronim, apoi de ceilalti Pärinti ai Bisericii.

Rationamentul lui Anselm mi se pare cel mai limpede, pt cä face un paralelism între Iisus omul si Iisus Dumnezeu. Iisus e fiul lui Dumnezeu si fiul omului. De aceea nu se cädea ca Tatäl sä se întrupeze, si nici Duhul Sfânt. Deci Iisus e fiu, atât pt Dumnezeu, cât si pt om.

Dacä a fost întâiul-näscut al Tatälui (cäci noi am fost înfiati pe urmä), se cädea sä fie întâiul-näscut al Mariei.

Dacä s'a näscut din vesnicie din Tatäl färä de mamä, se cade sä se fi näscut în timp din mamä, färä tatä.

Dacä a fost unul-näscut al Tatälui, se cädea sä fie si unul-näscut al Mariei.

Cred cä am avut de-a face în istorie cu 2 exageräri teribile. Începând cu Ioan Damaschin au venit cei care i-au fäcut elogii Mariei pe nedrept. Începând cu anabaptistii au venit cei cari au fäcut din ea o cârpä.

Un lucru de seamä despre "rugäciunea adresatä Mariei". Deja sf Epifaniu de Salamina vorbeste despre niste eretici din vremea lui, ce se rugau Mariei, si fäceau präjituri în cinstea ei. Cultul marial din zilele noastre e foarte asemänätor cultului zeitei Astarté sau Ischtar.

Evreii egipteni se închinau lui YHWH, dar în paralel si zeitei respective. Vedem consecintele în Ieremia 44, a doua parte a capitololui.
Avatar utilizator
Waelsch
Membru Argint
Membru Argint
 
Mesaje: 194
Membru din: Joi Apr 27, 2006 11:31 pm
Localitate: Europa centrala

Mesajde marinaru » Mar Mai 02, 2006 10:59 am

Waelsch pururea fecioara Maria este doar o inventie pentru a face un Dumnezeu. Nu exista nici un singur verset care sa spuna ca Maria a ramas fecioara dupa nasterea lui Isus. Ea era casatorita cu Iosif nici nu vad de ce sa fi ramas fecioara mai ales ca ei mult timp nu au crezut ca Isus este Mesia. Sa nu mentionzez de fratii si surorile lui Isus pe care unele biserici spun ca ei s-ar putea sa fie verisori...Asa pot sa spun si eu despre multe ca "s-ar putea"

Cat despre rugaciuni la Maria eu consider ca este idolatrie pentru ca nicaieri in biblie nu sunt acceptate rugaciuni la altcineva decat YHWH.

Este adevarat oamenii s-au rugat si la Isus de ex. Stefan inainte sa moara dar aceasta este o alta discutie.

Cat priveste Dumnezeirea lui Isus sau Sfanta Treime s-au facut subiecte poate iti spui parerea acolo.
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde calea » Mar Mai 02, 2006 11:11 am

aşa este pururea fecioară Maria este o speculaţie demnă de basme.........Dumnezeu să-i lumineze pe cei idolatri......
Avatar utilizator
calea
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 569
Membru din: Mie Apr 05, 2006 8:58 am

Mesajde Waelsch » Mie Mai 03, 2006 12:08 am

Marinarule, citeste mai întâiu ceea ce scriu, cäci nu-ti dai seama cä în multe puncte sunt de acord cu tine.

Totusi, primii contestatari ai pururea-fecioriei Mariei au apärut târziu de tot. Argumentul biblic l-am dat.
Avatar utilizator
Waelsch
Membru Argint
Membru Argint
 
Mesaje: 194
Membru din: Joi Apr 27, 2006 11:31 pm
Localitate: Europa centrala

Mesajde marinaru » Mie Mai 03, 2006 1:01 am

Waelsch am citit tu ai spus ca Maria este pururea fecioara :) Tu crezi ca Maria a mai avut copiii ? Eu nu am gasit absolut nici un verset care sa indice ca Maria a ramas fecioara si nici vreo profetie din care sa reiasa asta. Poate alta traducere...
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde Waelsch » Mie Mai 03, 2006 12:35 pm

marinaru scrie:Waelsch am citit tu ai spus ca Maria este pururea fecioara :) Tu crezi ca Maria a mai avut copiii ? Eu nu am gasit absolut nici un verset care sa indice ca Maria a ramas fecioara si nici vreo profetie din care sa reiasa asta. Poate alta traducere...


Ezekiel 44. Interesant... Ieremia 44 vorbeste despre idolatria referitoare la Ischtar; Ezekiel 44 despre pururea-fecioria Mariei.

"Nimeni nu va intra pe usa aceasta, pentru cä YHWH va intra prin ea."

Dumnezeu nu e adulter. El nu ar fi putut însämînta o femeie märitatä (în sens strict), nevasta altuia.

Relatia lui Iosif cu Maria nu era sexualä. Altfel, Dumnezeu însusi s'ar fi fäcut cälcätor de lege.
Avatar utilizator
Waelsch
Membru Argint
Membru Argint
 
Mesaje: 194
Membru din: Joi Apr 27, 2006 11:31 pm
Localitate: Europa centrala

Mesajde marinaru » Mie Mai 03, 2006 2:00 pm

Unde mai exact in Ezechiel ? Maria nu era maritata cu Iosif cand Dumnezeu a insamantat-o din cate stiu eu...Nu cred ca poti sa spui ca Dumnezeu poate fi facut calcator de lege. Este ca si cum ai spuns ca insusi Dumnezeu se ispiteste...Asta este imposibil pentru ca Dumnezeu a facut tot...nu se poate ispiti sau nu poate fi ispitit.
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde marinaru » Mie Mai 03, 2006 2:13 pm

Waelsch eu nu am gasit nici un verset care sa vb. despre asta. In NT nu exista nici un verset care sa spuna ca Maria nu a mai avut alti copii sau ca ea a ramas fecioara pentru totdeauna.

De Maria se vb. foarte putin chiar...asta mai ales dupa ce Isus a ajuns la maturitate. Nicaieri nu se vede ca Isus sau apostoli i-au acordat o atentie aparte. Nicaieri nu se spune despre rugaciuni la Maria.

Scriptura spune ca ea este binecuvantata intre femei. Eu personal o cinstesc si o admir pe Maria. Dar nimic mai mult.
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde OryNider » Lun Mai 08, 2006 7:46 pm

Citiţi şi broşura mea: "Despre Mariologie".
:D
Dar, dacă va face cineva să păcătuiască pe unul din aceşti micuţi, care cred în Mine, ar fi mai bine pentru el să i se lege de gât o piatră mare de moară şi să fie aruncat în mare. (Marcu 9:42)
Avatar utilizator
OryNider
Membru cu statut special
Membru cu statut special
 
Mesaje: 906
Membru din: Mie Apr 05, 2006 9:45 am
Localitate: Arad, Romania
Anul naşterii: 31 Aug 1976

Mesajde radu » Mar Mai 09, 2006 3:13 pm

aţi citit "visul maicii Domnului" - acolo este o contradicţie în termeni destul de flagrantă: Isus spune că dacă mama lui nu s-ar ruga pentru păcătosi, demult lumea ar fi fost distrusă: se trage de aici concluzia că Maria este mai bună la suflet, mai miloasă decât Isus, ceea ce este imposibil, nu putem spune că Dumnezeu- Tatăl este mai milostiv decât Isus sau că Duhul Sfânt are mai multă milă decât Tatăl etc. Iubirea Domnului Isus pentru omenire nu se poate compara cu iubirea lui Dumnezeu pentru omenire, căci am ajunge la o absurditate.
Este o idee pur omenească: întotdeauna femeile au fost văzute ca fiind mai miloase decât bărbaţii, care sunt din fire mai duri...de aceea mulţi catolici şi ortodocşi sunt duşi în rătăcire rugându-se Mariei şi nu lui Dumnezeu, din perspectiva faptului că ei cred că Maria le va răspunde la rugăciuni cu mai multă promtitudine decât Isus...
si femeile cu siguranţă sunt mai tentate să se roage unei alte femei, care le-ar înţelege mai bine problemele...
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde calea » Mie Mai 10, 2006 2:18 pm

aşa e din păcate......însă această concepţie este o jignire la adresa lui Dumnezeu.
Avatar utilizator
calea
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 569
Membru din: Mie Apr 05, 2006 8:58 am

Mesajde MariaB » Mie Mai 10, 2006 2:21 pm

radu scrie: mulţi catolici şi ortodocşi sunt duşi în rătăcire rugându-se Mariei şi nu lui Dumnezeu, din perspectiva faptului că ei cred că Maria le va răspunde la rugăciuni cu mai multă promtitudine decât Isus...
daca aceasta este perspectiva, este cu adevarat gresita, si o spune si Biserica la fel
noi nu Mariei ne rugam, ci lui Dumnezeu, dupa exemplul ei
catolica
MariaB
Membru 64-bit
Membru 64-bit
 
Mesaje: 329
Membru din: Mie Mai 10, 2006 8:31 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde marinaru » Mie Mai 10, 2006 3:04 pm

MariaB fara suparare...dar insusi bisericile au rugaciuni catre Maria si catre alti sfinti...
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde calea » Joi Mai 11, 2006 8:28 am

rugăciunile sunt adresate la Maria...ceea ce idolatrie...................
1 Timotei 2:5  Căci este un singur Dumnezeu şi este un singur mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: Omul Isus Hristos,
Avatar utilizator
calea
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 569
Membru din: Mie Apr 05, 2006 8:58 am

Mesajde radu » Joi Mai 11, 2006 8:35 am

da, fratele Alin are dreptate, Maria este numită în bisericile tradiţionale drept "Mama lui Dumnezeu" sau "Nascatoarea lui Dumnezeu", ceea ce este mult mai mult decât un simplu titlu reverenţios....face apel la o închinare uneori exclusivă, ca în cazul unor rugăciuni adresate numai Mariei. De asemenea, sunt ordine religioase, biserici, etc. închinate Mariei sau vreunui sfânt...ceea ce este idolatrie evidentă.
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde MariaB » Joi Mai 11, 2006 9:47 am

marinaru scrie:MariaB fara suparare...dar insusi bisericile au rugaciuni catre Maria si catre alti sfinti...

asa vezi tu din exterior
si critici ceea ce vezi, nu ceea ce este de fapt
catolica
MariaB
Membru 64-bit
Membru 64-bit
 
Mesaje: 329
Membru din: Mie Mai 10, 2006 8:31 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde radu » Joi Mai 11, 2006 10:06 am

şi eu m-am închinat Mariei şi aveam iconiţe cu ea, însă luând contact cu literatura neoprotestantă care făcea trimitere la Biblie, am reconsiderat poziţia mea şi am încetat acest mod de închinare.
catolicii şi ortodocşii ultraconservatori emit uneori aberaţii de genul: "pocăiţii hulesc pe Maica Domnului" - nu este adevărat, între a refuza închinarea la o persoană şi a o huli este o MARE DIFERENŢĂ.
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde marinaru » Joi Mai 11, 2006 10:51 am

MariaB...Ave Maria ? Nu este o rugaciune catre Maria ? Eu am fost deseori la biserica mea...sunt ortodox...chiar de curand am fost langa Bucuresti este o biserica la Cernica destul de faimoasa si am discutat cu cineva Batran...De fapt este mult spus ca am pus o intrebare si deja am fost luat la zor ca nu e treaba mea sa citesc scriptura ca eu nu pot sa o inteleg...etc...si la un moment dat mi-a spus ca Maria trecea printr-un oras si cadeau toate casele in acel oras datorita sfinteniei...Bine acum asta sigur sunt povesti ca eu nu am mai auzit nicaieri...dar totusi...acestea sunt un fel de intimidari cum se foloseau in trecut cand oamenii credeau orice Minciuna spusa de conducatorii bisericilor. Si astazi din pacate oamenii cred minciunile liderilor dar ele au o alta forma...
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde MariaB » Joi Mai 11, 2006 11:05 am

marinaru scrie:MariaB...Ave Maria ? Nu este o rugaciune catre Maria ?
pentru a trai dupa exemplul unui sfant, invatand de la el apropierea de Dumnezeu, nu este nicio rusine si nicio greseala sa ii ceri sa iti arate...

marinaru scrie:am pus o intrebare si deja am fost luat la zor ca nu e treaba mea sa citesc scriptura ca eu nu pot sa o inteleg...etc...si la un moment dat mi-a spus ca Maria trecea printr-un oras si cadeau toate casele in acel oras datorita sfinteniei...Bine acum asta sigur sunt povesti ca eu nu am mai auzit nicaieri...dar totusi...acestea sunt un fel de intimidari...
nu dupa spusele unui om critici o religie!
povestile ne sunt necesare, dar nu crezand in ele, ci mesajul lor: mai armonios se dezvolta un copil caruia parintii sau bunicii ii citesc povesti decat unul care se joaca singur in tarana!
varsta acesta trebuie depasita, dar fiecare la vremea lui si, mai ales, nu judecand stadiul de dezvoltare al altuia
catolica
MariaB
Membru 64-bit
Membru 64-bit
 
Mesaje: 329
Membru din: Mie Mai 10, 2006 8:31 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde radu » Joi Mai 11, 2006 11:20 am

totuşi observaţiile marinarului sunt obiective, în sensul că există rugăciuni specifice adresate Mariei sau îngerilor, sfinţilor, ba chiar la catolici şi patronilor spirituali.
este evident pentru oricine din afară sau din interior, că Maria se bucură de un statut divin...şi mulţi îi aduc o închinare care, biblic vorbind, i se cuvine numai lui Dumnezeu prin Isus...
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde MariaB » Joi Mai 11, 2006 11:49 am

radu scrie: mulţi îi aduc o închinare care, biblic vorbind, i se cuvine numai lui Dumnezeu prin Isus...
asa este, insa doar pentru ca acesta este nivelul spiritual al celor care fac astfel - si nu acesta este nivelul spiritual al Bisericii din care fac ei parte
catolica
MariaB
Membru 64-bit
Membru 64-bit
 
Mesaje: 329
Membru din: Mie Mai 10, 2006 8:31 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde radu » Joi Mai 11, 2006 12:10 pm

necunoscând prea bine, s-ar putea să greşesc: Rozariul este cumva un cumul de rugăciuni adresate Mariei ? căci dacă ar fi aşa, Rozariul fiind o carte aprobată de Biserica Catolică, infirmă spusele tale referitoare la poziţia BC vis-a-vis de problema în chestiune, adică închiarea la Maria.
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde MariaB » Joi Mai 11, 2006 12:22 pm

radu scrie: infirmă spusele tale referitoare la poziţia BC vis-a-vis de problema în chestiune.
ce intelegi de fapt prin inchinare?!?

toate rugaciunile catre sfinti au ca destinatar final pe Dumnezeu (iar exceptiile confirma regula)
catolica
MariaB
Membru 64-bit
Membru 64-bit
 
Mesaje: 329
Membru din: Mie Mai 10, 2006 8:31 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde marinaru » Joi Mai 11, 2006 12:24 pm

MariaB scriptura spune ca noi avem un singur Mijlocitor pe Isus Cristos.
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde radu » Joi Mai 11, 2006 12:25 pm

deci e adevărat ce ştiam eu...Rozariul are legătură cu Maria...hmmm...Biblia spune la 1 Tim 2:5 că Singurul Mijlocitor este Isus, căci a murit pentru noi.
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde MariaB » Joi Mai 11, 2006 12:29 pm

radu scrie:deci e adevărat ce ştiam eu...Rozariul are legătură cu Maria...hmmm...Biblia spune la 1 Tim 2:5 că Singurul Mijlocitor este Isus, căci a murit pentru noi.
Isus este singurul mijlocitor pentru noi, dar si Maria a fost un fel de mijlocitoare prin insusi faptul de a-l fi nascut pe Isus - de aceasta mijlocire a avut nevoie chiar Dumnezeu - pe ce baza refuzi tu aceasta mijlocire oamenilor?
catolica
MariaB
Membru 64-bit
Membru 64-bit
 
Mesaje: 329
Membru din: Mie Mai 10, 2006 8:31 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde marinaru » Joi Mai 11, 2006 12:32 pm

MariaB scriptura nu ii acorda Mariei un statut de Mijlocitor intre oameni si Dumnezeu. Doar Isus are acest statut nimeni altcineva. Daca tu consideri ca ai nevoie de alt Mijlocitor sau consideri ca alt om poate sa fie Mijlocitor este alegerea ta...
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde MariaB » Joi Mai 11, 2006 12:33 pm

marinaru scrie: Daca tu consideri ca ai nevoie de alt Mijlocitor sau consideri ca alt om poate sa fie Mijlocitor este alegerea ta...
exact asta spuneam si eu!
si asta spune si Dumnezeu
catolica
MariaB
Membru 64-bit
Membru 64-bit
 
Mesaje: 329
Membru din: Mie Mai 10, 2006 8:31 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde radu » Joi Mai 11, 2006 12:35 pm

nu am reuşit să mai lucrez nimic, cred că mă vor da afară de la serviciu, :( totuşi , legat de mijlociri, Maria nu a mijlocit nimic, doar a născut pe Domnul. În rest a fost o femeie credincioasă .
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde marinaru » Joi Mai 11, 2006 12:36 pm

MariaB unde spune scriptura ca exista azi alt mijlocitor in afara de Isus ? Eu nu am gasit...A mai fost Moise inainte de Isus...
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde Waelsch » Joi Mai 11, 2006 5:37 pm

radu scrie:da, fratele Alin are dreptate, Maria este numită în bisericile tradiţionale drept "Mama lui Dumnezeu" sau "Nascatoarea lui Dumnezeu", ceea ce este mult mai mult decât un simplu titlu reverenţios....face apel la o închinare uneori exclusivă, ca în cazul unor rugăciuni adresate numai Mariei. De asemenea, sunt ordine religioase, biserici, etc. închinate Mariei sau vreunui sfânt...ceea ce este idolatrie evidentă.


"Theotokos" în greacä si "Deipara" în latinä sunt titluri destul de corecte. Näscätoare de Dumnezeu. Da, pentru cä aici, "tokos" se referä la nasterea omeneascä. Dacä ai avea dreptate, termenul ar fi "theogene", ceea ce e o hulä. A nega "theotokos" e a nega întruparea, ori unirea ipostaticä în Christos.

Totusi, în loc de "theotokos" as prefera "theanthropotokos".
Avatar utilizator
Waelsch
Membru Argint
Membru Argint
 
Mesaje: 194
Membru din: Joi Apr 27, 2006 11:31 pm
Localitate: Europa centrala

Mesajde Waelsch » Joi Mai 11, 2006 5:47 pm

marinaru scrie:MariaB unde spune scriptura ca exista azi alt mijlocitor in afara de Isus ? Eu nu am gasit...A mai fost Moise inainte de Isus...


Nu sunt de acord DELOC cu rugäciunile adresate Mariei, dar totusi contra-argumentul cu "mijlocitorul" si "mijlocuirea " e de rahat. Mä explic.

Când e vorba de "unul mijlocitor: omul Iisus Christos", e vorba de mijlocirea de pe cruce, si anume Iisus care pläteste pentru päcatele omenirii. Asta n'are nimic de-a face cu a mijloci prin rugäciune. Pavel spune: "Faceti rugäciuni si mijlociri"...

Totusi, atât scripturile, cât si transmiterea apostolicä nu ne lasä sä chemäm mortii. Cred în pärtäsia sfintilor, dar pânä la învierea de obste aceastä pärtäsie se face prin Duhul Sfânt, si nu prin rugäciuni adresate mortilor.

Sfintii decedati, cât ar fi ei de sfinti, nu sunt omniprezenti. Räul trebuie täiat de la rädäcinä. Cum s'au näscut rugäciunile adresate sfintilor? Din cultele pägâne. Nimeni din Pärintii Bisericii timpurii nu ne pomenesc de a ne ruga sfintilor. De ce sä riscäm? "Catolic e ceea ce se crede peste tot, în toate timpurile", spune sf Vicentiu de Lerini. Rugäciunile adresate sfintilor decedati n'au fost practicate nici peste tot, nici în toate timpurile. Asirienii, pânä sä fi fost în contact cu latinii, aveau o singurä särbätoare a Maicii Domnului, a doua zi de Cräciun, dar nu se rugau sfintilor, nici Maicii Domnului.

Rozarul: a chema si pe Dumnezeu, si pe regima cerului. A se vedea Ieremia 44.
Avatar utilizator
Waelsch
Membru Argint
Membru Argint
 
Mesaje: 194
Membru din: Joi Apr 27, 2006 11:31 pm
Localitate: Europa centrala

Mesajde radu » Vin Mai 12, 2006 8:05 am

iar tertipurile folosite de liderii bisericilor tradiţionale de a face pe plac conducătorilor politici, pentru interese care depăşesc graniţa domeniului spiritual, pot fi ilustrate foarte bine prin adoptarea de către Biserica Ortodoxă ca sfânt pe nimeni altul decât Ştefan cel Mare, despre care letopiseţurile vremii de atunci menţionează fără echivoc păcate grave precum curvia, uciderea la beţie etc.
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde MariaB » Vin Mai 12, 2006 9:51 am

radu scrie: legat de mijlociri, Maria nu a mijlocit nimic, doar a născut pe Domnul. În rest a fost o femeie credincioasă .
Maria a mijlocit evident nasterea Domnului!
catolica
MariaB
Membru 64-bit
Membru 64-bit
 
Mesaje: 329
Membru din: Mie Mai 10, 2006 8:31 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde radu » Vin Mai 12, 2006 10:17 am

dar Maria nu a făcut această mijlocire, dacă poate fi numită aşa, cu de la sine putere sau prin voinţa ei. Nu a fost un gest premeditat, pur şi simplu a fost anunţată de Înger ce avea să se întâmple şi Maria, evident, s-a conformat.
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde sofia » Vin Mai 12, 2006 11:28 am

Ma scuzati ca ma bag si eu,Din cite stiu,Maria era din conceptie imaculata si ea,fiica lui Ana,care desi este canonizata nu apare in ev canonizate.
Maria a stat in templu,fiind eseniana ,iar la virsta de 12 ani a stiut ca ea va fi aleasa ptr a naste pe Iisus.
Ea apare in biblie ca avind inca 4 copii,3 baieti si o fata,dar tirziu dupa nasterea lui Isus,dupa vreo 10 ani.
Biserica catolica a ales ca patroana pe Maria,iar cea ortodoxa pe Isus,dar acestea sint hotariri omenesti.
De asemenea,cultul fecioarei cu pruncul se pare ca este un vechi cult al lui Isis cu Horus,cult asimilat si rebotezat.
De asemenea,Isus a fost intrebat de ucenici,cum sa ne rugam,Doamne?
Si el i-a invatat tatal nostru.
Mai departe alegerea fiecarui om de a se ruga la un sfint sau la Maria este o alegere pur personala,fara baza biblica.
Dar nu reiese de nicaieri ca acest lucru a spus Isus,dimpotriva,el a afirmat lasa mortii sa-si ingroape mortii.Eu asta traduc prin lasa mortii in pace.
NU vreau sa jignesc conceptiile religioase ale nimanui,scuze daca asa suna.
sofia
Membru Argint
Membru Argint
 
Mesaje: 154
Membru din: Mie Mai 10, 2006 12:51 am

Mesajde marinaru » Vin Mai 12, 2006 11:31 am

sofia acesta este un forum liber poti sa iti exprimi parerile si ereziile (poate asa le vor numi unii scrierile tale) :)
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde radu » Vin Mai 12, 2006 11:56 am

aşa e Sofia, să nu întrebăm pe cei morţi pentru cei vii. Cultul sfinţilor frizează oarecum spiritismul ...
Avem în Ceruri un Tată şi un Mijlocitor în persoana Domnului Isus: ce nevoie am avea de o sumedenie de sfinţi, care au fost la rândul lor oameni imperfecţi ca şi noi. Domnul Isus a murit şi pentru noi, dar şi pentru ei. Chiar şi pentru fecioara Maria. Fără sângele Domnului nimeni nu are iertare, deoarece nimeni nu este fără păcat.
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde radu » Joi Mai 18, 2006 9:16 am

După mărturia Sfintei Scripturi, numai Dumnezeu poate fi obiectul credinţei, al închinării, al proslăvirii şi al rugăciunii. Dacă este ridicat altcineva în poziţia aceasta, avem de-a face cu închinarea la idoli şi cu mistificarea persoanelor. Pentru cultul Mariei nu există nici o justificare. În Sfînta Scriptură nu sînt făgăduite apariţii ale Mariei. Au trecut peste o mie de ani fără astfel de apariţii. Un lucru ciudat este că aceste apariţii au avut loc numai în ţări catolice ca: Polonia, Portugalia, Spania, Franţa. În ţări protestante, islamice, budiste şi în altele, unde ar fi fost necesară apariţia ei, dacă mîntuirea ar fi depins de acest fenomen, ea nu a apărut. Pentru liniştea tuturor sufletelor trebuie să spunem: ea nici nu poate să apară, la fel ca Petru, Iosif sau altcineva. Toate acestea au loc doar în închipuirea cuiva, pentru că sînt dorite. Putem să întrebăm aici, cine este onorat şi proslăvit în toate aceste locuri de pelerinaj? Isus sau Maria? Ce fel de duh este acolo unde este proslăvită Maria, şi nu Isus? În mod sigur Duhul Sfînt nu! Este duhul de înşelăciune. Pastorul O. Markmann scrie, sub titlul: Demonii în cultul Mariei;, următoarele: Cultul mistic în jurul Mariei este, de asemenea, marcat de influenţe demonice. Proslăvirea Mariei este semnalată deja în primul secol. Cultul antic păgîn al zeiţelor-mamă este practicat mult în acest prim secol şi a contribuit la dezvoltarea cultului Mariei.
De cînd are Dumnezeu o mamă? Deja formularea este cu totul nebiblică. Ea nu a fost mama lui Dumnezeu, ci l-a născut pe Isus Hristos, Domnul şi Răscumpărătorul nostru. În Efes s-a întîmplat ca mulţimea să strige într-o singură voce: Mare este Diana Efesenilor. Acum se cîntă la congresele Mariei:Mare este Maria! Ce simplu a fost să o coboare pe una şi să o ridice pe cealaltă.
Abia din secolul al V-lea încoace a luat amploare cultul Mariei. Arthur Drews scria: Din punct de vedere istoric, cultul Mariei oferă o privelişte, la care te cuprinde o mare durere pentru întrega omenire. Este o istorie a celor mai arogante falsificări, răstălmăciri, închipuiri şi fapte păgîne reieşite din caracterele deplorabile şi nevoiaşe omeneşti, din viclenia iezuită şi din dorinţa bisericească de acaparare a puterii, un spectacol, în acelaşi timp de plîns şi de rîs: adevărata comedie divină.;
De la Ave Maria pînă la dogma înălţării trupeşti a Mariei, totul este nebiblic şi, de aceea, fals. Toate acestea sînt invenţii care au fost introduse în decurs de 1.600 de ani de către biserica romană. Astăzi se prezintă totul ca şi cum ar fi o moştenire autentic-creştină, cu toate acestea aici avem de fapt o lucrare anticreştină a duşmanului, care vrea să abată omenirea de la singura credinţă mîntuitoare în Isus Hristos, pentru ca să dirijeze totul înspre cultul Mariei care nu mîntuie.
Cultul Mariei şi credinţa referitoare la apariţia acesteia în diferite locuri de pelerinaj, prin care mulţi oameni sinceri sînt duşi în eroare, sînt un lucru scîrbos în ochii lui Dumnezeu. Pastorul Markmann scrie despre actualul papă:Nu este o hulă dacă papa, în vizita sa în Polonia, cade la picioarele Madonei Negre din Iasna-Gora, în Cestohova, şi depune un trandafir aurit, mărturisind într-un extaz liniştit în faţa acestui tablou idolatric: ,Totus tuum;Cu totul al tău? Acest suspin de rugăciune către Maria: ,Totus tuus, l-a ales dealtfel ca o deviză a pontificatului său şi a întregii sale vieţi de preot. Rugăciunea sa către Madona Neagră de acolo a încheiat-o cu cuvintele: ,Eu îţi dedic întreaga biserică; de aici şi pînă la capătul pămîntului! ţie îţi dedic toţi oamenii şi întreaga omenire; pe fraţii mei, toate popoarele şi naţiunile. ţie îţi dedic Roma şi Polonia, prin slujitorul tău, printr-un Legămînt Nou al dragostei. Mamă, acceptă-ne! Mamă nu ne părăsi! Mamă, condu-ne! Maria a fost făcută mama bisericii romano-catolice. Ea nu este împărăteasa cerului, ci împărăteasa împărăţiei romano-catolice.
Maria este prezentată cu adoraţie în Fatima prin multe statui şi tablouri. Actualul papă Ioan Paul al II-lea s-a închinat înaintea unui astfel de tablou în Capela arătării. Întregul cult este în contradicţie directă cu prima poruncă: Să nu-ţi faci chip cioplit, nici vreo înfăţişare a lucrurilor care sînt sus în ceruri, sau jos pe pămînt, sau în apele mai de jos decît pămîntul. Să nu te închini înaintea lor, şi să nu le slujeşti; căci Eu, Domnul, Dumnezeul tău, sînt un Dumnezeu gelos, care pedepseşte nelegiuirea părinţilor în copii pînă la al treilea şi al patrulea neam al celor ce Mă urăsc (Exod 20, 4-5).
Oamenii care îşi fac chipuri pentru închinare trebuie să se lase încadraţi în categoria celor care-l urăsc pe Dumnezeu. În fond, nu este altceva decît dansul religios în jurul viţelului de aur. Unul îl are pe sfîntul Cristofor, altul are diferite tablouri şi chipuri; chiar şi un Hristos confecţionat de oameni este purtat încolo şi încoace.
Pe întregul pămînt există milioane de chipuri diferite, dar toate sînt o urîciune înaintea lui Dumnezeu. În sfinţenia Lui, El a rostit judecata asupra închinării înaintea idolilor: Blestemat să fie omul care face un chip cioplit sau un chip turnat, căci este o urîciune înaintea Domnului, un lucru ieşit din mîini de meşter şi care-l va pune într-un loc ascuns; şi tot poporul să răspundă: ,Amin (Deut. 27, 15). Oamenii nu caută refugiu la El, la singurul care poate ajuta, ci încearcă pe căi lăturalnice cu tot felul de obiecte ajutătoare, să găsească ajutor. Prin aceasta nu-L întristează şi nu-L ofensează ei pe Dumnezeu pînă la maximum? La întrebarea referitoare la cea dintîi poruncă, Isus a răspuns: Cea dintîi este aceasta: Ascultă Israele! Domnul, Dumnezeul nostru, este un singur Domn; şi: Să iubeşti pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău, cu tot cugetul tău, şi cu toată puterea ta; iată porunca dintîi (Mar. 12, 29-30). Aici într-adevăr nu au loc Maria, sfinţii, sfinţii protectori, statuile, icoanele etc.
Poate oare Maria, ca om, să asculte milioane de rugăciuni din toată lumea, fără a fi pretutindeni? Poate Maria să se afle, în acelaşi timp, în cer, pe pămînt şi în purgatoriu, fără a fi atotştiutoare? Atotştiutor şi pretutindeni este însă numai Dumnezeu. Nu sînt locurile de pelerinaj, indiferent în care ţară, o urîciune pentru Dumnezeu şi astfel condamnabile? Aşa vorbeşte Domnul: Căutaţi-Mă, şi veţi trăi! Nu căutaţi Betelul, nu vă duceţi la Ghilgal, şi nu treceţi la Beer-şeba. Căci Ghilgalul va fi dus în robie, şi Betelul va fi nimicit. Căutaţi pe Domnul, şi veţi trăi! Temeţi-vă ca nu cumva să apuce ca un foc casa lui Iosif, şi focul acesta s-o mistuie, fără să fie cineva la Betel ca să-l stingă (Amos 5, 4-6).
Astăzi ar trebui să se audă aşa: Căutaţi-Mă, zice Domnul, şi veţi trăi. Nu vă duceţi la Lourdes şi nici la Fatima, nici la Cestohova şi nici la Altötting etc, ci veniţi la Mine, pentru ca să primiţi cu adevărat viaţă veşnică Cel care-L caută pe Dumnezeu, acela Îl poate găsi acolo unde se află acum, pentru că Dumnezeu este pretutindeni prezent.

Notă: acest text nu-mi aparţine
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde MariaB » Joi Mai 18, 2006 11:39 am

radu scrie:Pentru cultul Mariei nu există nici o justificare...
Notă: acest text nu-mi aparţine
si care este parerea ta?
catolica
MariaB
Membru 64-bit
Membru 64-bit
 
Mesaje: 329
Membru din: Mie Mai 10, 2006 8:31 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde radu » Joi Mai 18, 2006 11:47 am

subscriu la acel material, de aceea l-am şi postat.
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde MariaB » Joi Mai 18, 2006 11:55 am

radu scrie:subscriu la acel material, de aceea l-am şi postat.
ai in totalitate aceeasi parere, chiar daca textul nuiti apartine?
hai sa o luam pe rand!

cine este onorat şi proslăvit în toate aceste locuri de pelerinaj? Isus sau Maria?
Dumnezeu - Tatal, Fiul si Duhul Sfant
Maria este dar un spatiu de rugaciune!
catolica
MariaB
Membru 64-bit
Membru 64-bit
 
Mesaje: 329
Membru din: Mie Mai 10, 2006 8:31 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde radu » Joi Mai 18, 2006 12:02 pm

cum ai tras concluzia că în acel text Maria ar compărea ca un spaţiu de rugăciune ?
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde marinaru » Joi Mai 18, 2006 3:45 pm

Doar o intrebare...exista in scripturi vrun exemplu de rugaciune la MARIA ? Sau exista macar ceva pe ce se poate specula ?
Avatar utilizator
marinaru
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 659
Membru din: Lun Apr 10, 2006 9:04 pm

Mesajde radu » Joi Mai 18, 2006 3:51 pm

absolut deloc, şi de chestia asta şi-au dat seama cam mulţi şi de mult timp, de la Reformă ...sunt sute de ani de atunci.
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Mesajde Waelsch » Joi Mai 18, 2006 6:38 pm

Un lucru interesant:

Comparati cele 2 imagini. Care e cea "falsificatä"?

Imagine

Imagine

Despre aparitii si alte înseläciuni, am scris un articol aici
http://apologia.scriptmania.com/cgi-bin ... dames.html
si aici
http://apologia.scriptmania.com/cgi-bin ... idole.html
pe limba francezä.
YHWH Dumnezei a zis: "Iata ca omul s`a facut ca unul dintre NOI." (Facerea 3:22).
Avatar utilizator
Waelsch
Membru Argint
Membru Argint
 
Mesaje: 194
Membru din: Joi Apr 27, 2006 11:31 pm
Localitate: Europa centrala

Mesajde radu » Vin Mai 19, 2006 7:58 am

amândouă.
radu
Membru Special
Membru Special
 
Mesaje: 551
Membru din: Mie Apr 19, 2006 7:41 am
Localitate: mai bine o alocatie

Următorul

Înapoi la Despre idoli

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori